ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η τιμή είναι το βασικό κριτήριο επιλογής στις αγορές προϊόντων

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ισχυρή τάση στην κοινωνία παραμένει ο λεγόμενος οικονομικός πατριωτισμός, όχι όμως επειδή οι καταναλωτές πιστεύουν ότι είναι καλύτερα τα ελληνικά προϊόντα, αλλά διότι η παραγωγή στην Ελλάδα διατηρεί ή και αυξάνει τις θέσεις εργασίας. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα της Kapa Research για τις καταναλωτικές τάσεις, η οποία παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσε η δεξαμενή σκέψης «Ρεύμα» (με επικεφαλής τον πρώην υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Αθ. Σκορδά) σε συνεργασία με την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα, βασικό κριτήριο για την επιλογή των προϊόντων είναι η τιμή τους (49,5% των καταναλωτών), ακολουθούν η αξιοπιστία και η ποιότητα της μάρκας, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης (25%), ενώ ένας στους πέντε επιλέγει βάσει του εάν το προϊόν είναι ελληνικό ή όχι.

Πάντως, σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα, η χώρα παραγωγής είναι πρωταρχικό κριτήριο, κάτι που δεν ισχύει για τα είδη προσωπικής υγιεινής, ένδυσης και υπόδησης. Σε αυτό παίζει ίσως ρόλο το γεγονός ότι αφενός είναι εξαιρετικά παραγωγικός ακόμη ο αγροτοδιατροφικός τομέας στην Ελλάδα, καθώς και ότι τα ελληνικά τρόφιμα και ειδικά τα νωπά διατίθενται σε σχετικά προσιτές τιμές.

Πιο «πατριωτική» στάση από μια επιχείρηση θεωρεί η πλειονότητα των καταναλωτών (68,5%) το να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, ακόμη και αν αναγκάζεται να μεταφέρει την έδρα στο εξωτερικό. Υπάρχει, πάντως, και ένα 26% που πιστεύει ότι είναι πιο πατριωτικό μια επιχείρηση να διατηρεί την έδρα της στην Ελλάδα, ακόμη και αν διακινδυνεύει τη βιωσιμότητά της και τις θέσεις εργασίας.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι με την πάροδο των ετών οι πολίτες έχουν ολοένα και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ετσι, ενώ το 2003 μόνο το 28,5% εμπιστευόταν τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, πλέον το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 46%. Μάλιστα, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις αποτελούν τον δεύτερο, μετά τον στρατό, θεσμό που εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ