ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το κράτος υπερφορολογεί τα ξενοδοχεία και ευνοεί καταλύματα τύπου Airbnb

ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΥΣΟΥΝΗΣ

Τα θετικά αποτελέσματα του φετινού Ιανουαρίου, τα οποία δείχνουν αύξηση έναντι του 2016 της μέσης πληρότητας κατά 7,9%, της μέσης τιμής δωματίου κατά 5,1% και του εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά 13,4%, ούτε ενδεικτικά είναι ούτε κατοχυρώνουν αίσθημα ασφάλειας για την πορεία της χρονιάς, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής, Αθηνών και Αργοσαρωνικού κ. Αλέξανδρο Βασιλικό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Τουρισμός

Για προκλητική εύνοια από την πλευρά της πολιτείας στην αντιμετώπιση των καταλυμάτων τα οποία είτε είναι σπίτια είτε είναι ακίνητα που αυτοπροβάλλονται στα site κρατήσεων ως hostels –χωρίς να είναι– έναντι επιβολής άκρατης υπερφορολόγησης στα ξενοδοχεία έκανε λόγο, χθες, ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής, Αθηνών και Αργοσαρωνικού, Αλέξανδρος Βασιλικός.

Σε συνέντευξη Τύπου που παρετέθη από την Ενωση, ο κ. Βασιλικός εκτίμησε ότι το 2018 για κάθε μία ξενοδοχειακή κλίνη στην Αθήνα θα αντιστοιχεί μία κλίνη σε αυτά τα καταλύματα, τα οποία λειτουργούν χωρίς νομικό, θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο. Φέτος, υπολογίζεται ότι για κάθε 100 ξενοδοχειακές κλίνες λειτουργούν, επιπλέον, 75 κλίνες σε αυτού του τύπου τα καταλύματα, τα οποία ενοικιάζονται μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες τύπου Airbnb. Ο κ. Βασιλικός ζήτησε να ισχύουν ίδιες συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ αυτών των καταλυμάτων και των ξενοδοχείων σε σχέση με τις φορολογικές υποχρεώσεις αλλά και τις λειτουργικές προδιαγραφές.

Σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση φέτος στην Αθήνα, ανέφερε με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ότι οι αεροπορικές συνδέσεις προς την πρωτεύουσα θα έχουν θετικό πρόσημο. Ωστόσο, σημείωσε τη μεγάλη απόκλιση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια μεταξύ των αφίξεων επισκεπτών στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας και των αφίξεων στα ξενοδοχεία λόγω του πολλαπλασιασμού των καταλυμάτων που λειτουργούν χωρίς έλεγχο. Κατά τον κ. Βασιλικό, «ο προορισμός συνεχίζει να πηγαίνει στον αυτόματο πιλότο, επηρεασμένος κυρίως από εξωγενείς παράγοντες αλλά και από προσπάθειες που γίνονται στο εσωτερικό της χώρας. Παρόλο που οι προσπάθειες αυτές είναι περισσότερες και πιο ποιοτικές από ποτέ, δεν φτάνουν ώστε να χαράξουν μια ξεκάθαρη πορεία για το μέλλον του προορισμού. Δυστυχώς, παραμένουν ασύνδετες μεταξύ τους χωρίς συνολικό σχέδιο».

Να σημειωθεί ότι η Αθήνα βασίζεται κυρίως σε διαδικτυακές κρατήσεις, είτε ενός μηνός πριν από το ταξίδι είτε της τελευταίας στιγμής, σε περιορισμένα γκρουπ και φυσικά σε προγραμματισμένα συνέδρια και εκδηλώσεις τα οποία είναι ακόμη λιγοστά. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, τα θετικά αποτελέσματα του φετινού Ιανουαρίου τα οποία δείχνουν αύξηση έναντι του 2016 της μέσης πληρότητας κατά 7,9%, της μέσης τιμής δωματίου κατά 5,1% και του εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά 13,4%, ούτε ενδεικτικά είναι ούτε κατοχυρώνουν αίσθημα ασφάλειας για την πορεία της χρονιάς, καθώς αντίστοιχα και το 2016 ο Ιανουάριος είχε παρουσιαστεί θετικός, αλλά ακολούθησε ένα εντυπωσιακά πτωτικό πεντάμηνο.

Σε ό,τι αφορά το 2016, η πορεία της τουριστικής κίνησης στα ξενοδοχεία παρουσίασε οριακή βελτίωση. Παράλληλα, η μέση τιμή δωματίου κατέγραψε αύξηση κατά 4,6%, φτάνοντας τα 94,13 ευρώ έναντι 90 ευρώ το 2015. Ετσι, η Αθήνα «ξεκόλλησε» από τη σχεδόν παγιωμένη επί σειρά ετών τελευταία θέση σε τιμές έναντι των λοιπών πόλεων – ανταγωνιστών της. Ξεπέρασε μόνο την Κωνσταντινούπολη, η οποία λόγω των γνωστών προβλημάτων της σημείωσε «βουτιά», καταγράφοντας εντυπωσιακές απώλειες στην πληρότητα (-23,5%), στη μέση τιμή δωματίου (-25,1%) και στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (-42,7%).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ