ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλη ώθηση στην αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ. από την Κίνα

Οσες εταιρείες δεν επιτυγχάνουν τον όρο που θέτει η Κίνα, θα αναγκάζονται να αγοράζουν πανάκριβα το ποσοστό πωλήσεων που τους λείπει από ανταγωνιστές τους που υπερκάλυψαν τον στόχο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα πρόκληση αντιμετωπίζουν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα και επιθυμούν να κατοχυρώσουν τη θέση τους στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου. Το Πεκίνο ετοιμάζει καινούργιους κανόνες, οι οποίοι προβλέπουν ότι αρχής γενομένης από το επόμενο έτος 8% των πωλήσεων αυτοκινήτων κάθε εταιρείας στη χώρα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα.

Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα στο πλαίσιο του πενταετούς προγράμματος που έθεσε πέρυσι το Πεκίνο και προβλέπει να υπερβούν οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων τα 5 εκατ. μέχρι το 2020. Μολονότι οι κανόνες αυτοί βρίσκονται ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού, έχουν ήδη λάβει γνώση οι επικεφαλής μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που θα παρευρεθούν σε λίγες ημέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης.

Σχετικό ρεπορτάζ των Financial Times αναφέρει πως το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων θα αυξάνεται σταδιακά, ενώ όσες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επιτυγχάνουν τον στόχο θα αναγκάζονται να αγοράζουν πανάκριβα το ποσοστό που χρειάζονται από ανταγωνιστές τους που υπερκάλυψαν τον στόχο. Η βρετανική εφημερίδα επικαλείται δήλωση διευθυντικού στελέχους της BMW, που τόνισε πως η εταιρεία του θα επιτύχει την ποσόστωση όσο υψηλή κι αν είναι.

Προκειμένου, άλλωστε, να προσαρμόσει αναλόγως την εταιρεία του, ο αντιπρόεδρος της Ford, Τρέβορ Γόρθινγκτον, συναντάται τακτικά με στελέχη της κινεζικής ηγεσίας με τα οποία ανταλλάσσει απόψεις για τις πολιτικές τους. Η εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία σχεδίαζε να παρουσιάσει το πρώτο υβριδικό της μοντέλο στην Κίνα μέσα στο 2018. Σε ό,τι αφορά την πρώην σουηδική Volvo που έχει περιέλθει σε κινεζικά χέρια, ανακοίνωσε ότι σκόπευε να παρουσιάσει το πρώτο 100% ηλεκτροκίνητο μοντέλο της στην Κίνα μέσα στο 2019.

Στόχος των υπό διαμόρφωση νέων κανόνων είναι να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Στελέχη του κλάδου αναφέρουν πως οι διαφορετικοί τύποι οχημάτων θα υπολογίζονται με διαφορετικό τρόπο στην επίτευξη της ποσόστωσης: για παράδειγμα, ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο θα μετρά περισσότερο από ένα υβρίδιο. Σύμφωνα με τον Γιόχεμ Χέιζμαν, διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen για την Κίνα, η εταιρεία προετοιμάζεται για να παρουσιάσει ηλεκτροκίνητα οχήματα το επόμενο έτος από κοινού με έναν εκ των εταίρων της στην κοινοπραξία της στην Κίνα και συγκεκριμένα με την An hui Jianghuai Automobile. Πρόθεσή της είναι να επιτύχει την ποσόστωση και να μην χρειαστεί να πληρώσει ανταγωνιστές της. Οπως τόνισε ο ίδιος, ωφελημένες από τους νέους κανόνες θα είναι όσες εταιρείες παράγουν ήδη ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην Κίνα, που ενδεχομένως θα είναι σε θέση να υπερβούν σημαντικά τις ποσοστώσεις.

Πρόκειται για τις BYD και BAIC, τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Κίνα. Οι εταιρείες αυτές επωφελούνται ήδη από μια σειρά από επιδοτήσεις και κίνητρα που παρέχει η κινεζική ηγεσία, όπως για παράδειγμα μία επιδότηση ύψους 8.000 δολαρίων. Οι κινεζικές αρχές έχουν, πάντως, αρχίσει ήδη να μειώνουν τις επιδοτήσεις και οι νέοι κανόνες μάλλον θα οδηγήσουν στην οριστική κατάργησή τους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ