ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διανομή ειδών σούπερ μάρκετ στη Γερμανία από Amazon

Τα μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας Prime της Amazon θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 85 χιλιάδων διαφορετικών προϊόντων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο αμερικανικός ιντερνετικός γίγαντας Amazon μπήκε στη γερμανική αγορά διαδικτυακών πωλήσεων τροφίμων και άλλων ειδών αυξάνοντας τον ανταγωνισμό. Μέχρι σήμερα οι διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων είναι πολύ περιορισμένες στη Γερμανία, ωστόσο η υπηρεσία που προσφέρει από χθες η Amazon στο Βερολίνο και στο γειτονικό Πότσνταμ θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά την υπάρχουσα κατάσταση.

Η Amazon ανακοίνωσε χθες πως τα μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας Prime θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 85 χιλιάδων διαφορετικών προϊόντων, όπως σοκολάτες, καφέ και ψωμί, έναντι μηνιαίας συνδρομής ύψους 9,99 ευρώ, που τους δίνει το δικαίωμα να κάνουν απεριόριστες παραγγελίες με ελάχιστη αξία τα 40 ευρώ. Η επέκταση της Amazon στη γερμανική αγορά διαδικτυακών πωλήσεων ειδών σούπερ μάρκετ ήταν αναμενόμενη εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα, δεδομένου πως η γερμανική αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη της Amazon μετά την αμερικανική. Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών Deutsche Post DHL ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμβόλαιο για την παράδοση αγαθών για λογαριασμό της Amazon.

H αμερικανική εταιρεία έχει αρχίσει να προσφέρει υπηρεσία παράδοσης τροφίμων στην αμερικανική πόλη του Σιάτλ το 2007. Εκτοτε έχει επεκτείνει την υπηρεσία αυτή και σε άλλες αμερικανικές πόλεις, ενώ πέρυσι άρχισε να προσφέρει την υπηρεσία και στο Λονδίνο. Ο κ. Φλόριαν Μπάουμγκαρντνερ, διευθυντής της AmazonFresh Germany, δήλωσε χθες πως η υπηρεσία θα είναι αρχικά διαθέσιμη σε τμήματα του Βερολίνου και του Πότσνταμ. Στη συνέχεια θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα δείξουν οι καταναλωτές. Η ηλεκτρονική αγορά τροφίμων και άλλων ειδών που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί ιδιαίτερα στη Γερμανία. Ο λόγος είναι πως στη Γερμανία υπάρχει μεγάλος αριθμός σούπερ μάρκετ και γενικότερα καταστημάτων που πωλούν τρόφιμα.

Εκπτωτικά σούπερ μάρκετ

Δεύτερη αιτία είναι πως τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ Lidl και Aldi που κυριαρχούν στη γερμανική αγορά έχουν καθυστερήσει να επεκταθούν στη διαδικτυακή αγορά. Ωστόσο η αλυσίδα σούπερ μάρκετ REWE, η δεύτερη μεγαλύτερη της Γερμανίας, είχε αρχίσει να επενδύει μεγάλο ποσό στο ηλεκτρονικό εμπόριο προβλέποντας την επέκταση της Amazon στη γερμανική διαδικτυακή αγορά τροφίμων. Η REWE προσφέρει στους πελάτες της παράδοση της παραγγελίας τους την επόμενη ημέρα έναντι ποσού που κυμαίνεται μεταξύ 3,90 και 5,90 ευρώ για ελάχιστη παραγγελία ύψους 40 ευρώ.

Η εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Α.Τ. Kearney προβλέπει πως η διαδικτυακή αγορά τροφίμων της Γερμανίας θα καλύπτει το 3% του συνόλου της αγοράς τροφίμων το 2020, από 1% που καταλαμβάνει σήμερα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ