ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατά 15% αναμένεται η υποχώρηση της κρουαζιέρας το 2017

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πτώση της τάξεως του 15% αναμένεται να καταγράψει κατά το 2017 η δραστηριότητα της κρουαζιέρας, καθώς συνολικά ο κλάδος διανύει περίοδο κάμψης στην ευρύτερη περιοχή της Ανατ. Μεσογείου. Αυτό επισήμανε χθες, ο κ. Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, αναφέροντας ότι η πολιτική αστάθεια, η μεταναστευτική κρίση και η τρομοκρατία στους γείτονές μας, αλλά και η σύρραξη στη Συρία και η αστάθεια στην Αίγυπτο, στον Λίβανο και στο Ισραήλ έχουν αναγκάσει εταιρείες κρουαζιέρας και tour operators να αλλάξουν προορισμούς για το 2017.

Παρ’ όλα αυτά, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διατήρηση ή ακόμα και αύξηση των εσόδων από την κρουαζιέρα κατά το τρέχον έτος, τα οποία υπολογίζεται να ανέλθουν σε 500 εκατ., αν και ο στόχος αυτός κρίνεται φιλόδοξος υπό τις παρούσες συνθήκες. «Είμαστε ικανοποιημένοι να βλέπουμε την αύξηση του τουριστικού ρεύματος επισκεπτών στην Ελλάδα, αλλά δεν μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς για περαιτέρω ανάπτυξη υπό τις παρούσες προϋποθέσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κόντες, μιλώντας στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης, με αφορμή την πραγματοποίηση του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθεί στις 23 και 24 Μαΐου στην Αθήνα.

Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, μπορεί η Ελλάδα να παραμένει η μόνη χώρα στην Ανατ. Μεσόγειο που προσφέρει σταθερότητα, αλλά επηρεάζεται και αυτή από την αρνητική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Ειδικότερα, μπορεί το 2015 να κατέγραψε μία μικρή περιστασιακή αύξηση επισκεψιμότητας, που σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της CLIA ανήλθε σε 4,176 εκατ. επιβατοεπισκέψεις, αλλά η προσωρινή απώλεια του ζωτικού της «συνέταιρου» στην κρουαζιέρα, δηλαδή της Τουρκίας, ήρθε με πολύ μεγάλο κόστος, καθώς το 2016 σηματοδότησε τη σημαντική πτώση των επισκεπτών κρουαζιέρας, τάση που θα συνεχιστεί φέτος.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν δρομολογηθεί πρωτοβουλίες για την αναπλήρωση μέρους των απωλειών από άλλους προορισμούς. Οπως ανέφερε ο κ. Κόντες, καταβάλλονται προσπάθειες να περιοριστούν οι απώλειες από τις μεγαλύτερες αγορές, ενώ παράλληλα εντείνονται οι κινήσεις για την προώθηση νέων αγορών, όπως Ρωσία, Κίνα, Ινδία και άλλες ασιατικές χώρες οι οποίες δείχνουν έντονο ενδιαφέρον και προωθούν group για την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης και της κρουαζιέρας. Σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή αναμένεται να διαδραματίσει και το λιμάνι του Πειραιά, που ήδη κατέγραψε σημαντική αύξηση στη δραστηριότητα του home porting (δρομολόγια κρουαζιέρας με αφετηρία τον Πειραιά) το 2016.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ