GOOD LIFE

Η ανεξάρτητη φουάρ τέχνης που αυτονομήθηκε

ΣΕΛΑΝΑ ΒΡΟΝΤΗ

Ellen Rodenberg, Kerzzzt, 2012. Φωτογραφία: Maarten Schepers / πλατφόρμα EX-MÊKH

Ένα από τα ωραιότερα τμήματα της Art Athina, αυτό που της έδινε ζωντάνια τα τελευταία χρόνια, ήταν οι «Πλατφόρμες». Στο δεύτερο επίπεδο του γηπέδου Τάε Κβο Ντο παρουσιάζονταν, κάθε χρόνο από το 2013, οι καλλιτεχνικές ομάδες και τα project spaces της Αθήνας. Φέτος όμως η αθηναϊκή φουάρ, υπό την καινούργια της καλλιτεχνική διεύθυνση, αποφάσισε να «κόψει» αυτή τη σημαντική -κατά τη γνώμη μου- διοργάνωση. Κάθε εμπόδιο όμως για καλό: To «Platforms Project», που είναι μια πρωτοβουλία της καλλιτέχνιδος και επιμελήτριας Αρτέμιδος Ποταμιάνου, στεγάζεται από χτες σε ένα κτίριο με περισσότερο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον. Πρόκειται για τον παλιό «Εικαστικό Κύκλο», στη Χαριλάου Τρικούπη, που σχεδιάστηκε το 1997 από τον Μιχάλη Σουβατζίδη και το 2001 βραβεύτηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής.

«Οι Πλατφόρμες δίνουν βήμα σε συλλογικότητες και ανεξάρτητες καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες. Το εικαστικό κοινό είναι περιορισμένο για την καθεμία από αυτές, όταν όμως παρουσιάζονται όλες μαζί χρησιμοποιούν τη λογική “η ισχύς εν τη ενώσει”», λέει η διευθύντρια του θεσμού, το οποίο μέχρι σήμερα έχει φιλοξενήσει 132 ομάδες από 26 χώρες, με τη συμμετοχή 1.800 εικαστικών. Παράλληλα με τη διοργάνωση, η AICA Hellas (Εταιρεία Ελλήνων Τεχνοκριτών) πραγματοποιεί διημερίδα με θέμα τα εργασιακά προβλήματα των καλλιτεχνών (22 και 23/5, 16.00-20.00). «Όλοι αναφέρονται στους φορείς, στον ρόλο των μουσείων, αλλά κανείς δεν μιλάει για το πώς επιβιώνει ο Έλληνας εικαστικός σήμερα», υπογραμμίζει η Άρτεμις Ποταμιάνου. Ανάμεσα στους ομιλητές είναι η Κατερίνα Κοσκινά, διευθύντρια του ΕΜΣΤ, ο Πάνος Χαραλάμπους, πρύτανης της ΑΣΚΤ, και ο διακεκριμένος ιστορικός τέχνης Μανώλης Μαυρομμάτης. ■

Έως 25/5, Κτίριο εικαστικών τεχνών (Χαριλάου Τρικούπη 123), www.platformsproject.com
Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ