ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Skoda

Το ŠKODA KAROQ είναι το ολοκαίνουργιο κόμπακτ SUV της τσέχικης μάρκας με τη μακρόχρονη ιστορία. Ο δυναμικός αλλά και έντονα εκφραστικός σχεδιασμός του, με σχεδιαστικά στοιχεία δανεισμένα από την παράδοση των Τσέχων στην παραγγελία κρυστάλλων, εκφράζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη νέα γλώσσα σχεδίασης των SUV της μάρκας. Ως γνήσιο ŠKODA το KAROQ προσφέρει εξαιρετικά άνετους χώρους, νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, full LED προβολείς και - για πρώτη φορά σε μοντέλο της ŠKODA- έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Είναι διαθέσιμο με πέντε κινητήρες με απόδοση από 85 kW (115 PS) έως 140 kW (190 PS), τέσσερις εκ των οποίων είναι ολοκαίνουργιοι.

Αναμενόμενες για ένα ŠKODA είναι και οι έξυπνες λύσεις που ενσωματώνει το νέο κόμπακτ SUV της μάρκας, όπως το σύστημα VarioFlex των πίσω καθισμάτων ή το εικονικό πεντάλ για το αυτόματο άνοιγμα, χωρίς χέρια, του χώρου αποσκευών. Παράλληλα στο εσωτερικό του νέου κόμπακτ SUV χωρούν και αντικείμενα ιδιαίτερα μεγάλου μήκους, χάρη στη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού. 

Από το σχήμα του αμαξώματος με τις διαφοροποιημένες γραμμές και τις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις γίνεται αμέσως σαφές πως πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Το ŠKODA KAROQ είναι ένα sports utility vehicle με έντονο χαρακτήρα: Ο δυναμικός αλλά και έντονα εκφραστικός σχεδιασμός του με τα στοιχεία από κρύσταλλο Βοημίας αποτελεί την καλύτερη δυνατή αποτύπωση της νέας γλώσσας σχεδιασμού των SUV της ŠKODA.

Το κόμπακτ SUV έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.842 χιλιοστά και ύψος 1.605 χιλιοστά, με την αύξηση στις εξωτερικές του διαστάσεις να ωφελεί την άνεση των επιβατών. Χαρακτηριστική για αυτό είναι ο διαθέσιμος χώρος των 69 χιλιοστών για τα γόνατα των επιβατών του πίσω καθίσματος. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.638 χιλιοστών (τετρακίνητη έκδοση: 2.630 χιλιοστά) εξασφαλίζει στο ŠKODA KAROQ μια δυναμική και στιβαρή παρουσία στο δρόμο, αποτελώντας ταυτόχρονα και μια ένδειξη για το ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό του.

Η μάρκα ŠKODA διακρίνεται για την εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων στα μοντέλα της και το νέο KAROQ δεν αποτελεί εξαίρεση. Με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρα, η οποία αυξάνεται στα 1.630 λίτρα με την αναδίπλωσή τους. Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, καθένα από τα οποία ρυθμίζεται ή και αφαιρείται μεμονωμένα, μετατρέποντας το SUV σε όχημα πολλαπλών χρήσεων με μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.

 

Δυνατότητες διασύνδεσης: οι κορυφαίες της κατηγορίας

Το ŠKODA KAROQ τοποθετείται, με τις πρωτοποριακές λύσεις διασύνδεσής του, στην κορυφή της κατηγορίας του. Τα στοιχεία που συνθέτουν το σύστημα infotainment προέρχονται από τη δεύτερη γενιά του Modular Infotainment Matrix του Ομίλου, παρέχοντας κορυφαίες λειτουργίες και διεπαφές, σε συνδυασμό με εξελιγμένες οθόνες αφής. Τα κορυφαία συστήματα Columbus και Amundsen διαθέτουν και WiFi hotspot, ενώ για το Columbus είναι διαθέσιμο και ένα μόντεμ LTE. Η σύνδεση με το internet βασίζεται στα πιο γρήγορα σύγχρονα στάνταρ, χάρη στα οποία οι επιβάτες μπορούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο και να έχουν πρόσβαση στα email τους μέσω των κινητών τηλεφώνων και των tablet τους. 

Η νέα online υπηρεσία ŠKODA Connect χωρίζεται σε δύο κλάδους: αυτός των online υπηρεσιών infotainment χρησιμοποιείται για την πληροφόρηση και την πλοήγηση, ενώ εκείνος των υπηρεσιών CareConnect για την υποστήριξη σε περίπτωση βλαβών ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Το μπουτόν Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης, που στην Ευρώπη από το 2018 θα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, είναι ήδη διαθέσιμο ως μια επιπλέον υπηρεσία Care Connect, ενώ επιπλέον online δυνατότητες παρέχονται μέσω της εφαρμογής ŠKODA Connect. Με τις δυνατότητες αυτές μπορεί κανείς να ελέγξει εξ αποστάσεως, να επιβεβαιώσει και να βρει τη θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας ένα smartphone.

Η έξυπνη δυνατότητα της διασύνδεσης ενός αυτοκινήτου με ένα smartphone έχει φτάσει στο ŠKODA KAROQ σε νέα επίπεδα. Η πλατφόρμα SmartLink+, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLinkTM, είναι διαθέσιμη ως επιπλέον εξοπλισμός στο βασικό σύστημα infotainment Swing, ενώ είναι στάνταρ στα πιο αναβαθμισμένα. Το Phonebox με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης συνδέει το smartphone με την εξωτερική κεραία στην οροφής, ενώ το φορτίζει αυτόματα χωρίς τη χρήση καλωδίου.

 

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού: Αξιόπιστοι βοηθοί

To ŠKODA KAROQ παρέχει μια πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Τα νέα συστήματα που βελτιώνουν την άνεση περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα Park Assist (σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης), Lane Assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και Traffic Jam Assist (σύστημα υποβοήθησης σε μποτιλιάρισμα). Τα συστήματα Blind Spot Assist (σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου), Front Assist (σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου) με λειτουργία προστασίας πεζών και Emergency Assist (σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης) με τη σειρά τους αυξάνουν το επίπεδο ασφάλειας. 

Τα επιπλέον συστήματα υποβοήθησης που είναι διαθέσιμα για το ŠKODA KAROQ βοηθούν στη διατήρηση μιας ασφαλούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, διευκολύνουν τον οδηγό στην αλλαγή αλλά και τη διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, προβάλλουν στον πίνακα οργάνων τα σημαντικά οδικά σήματα και βοηθούν κατά την διαδικασία στάθμευσης.

Ταυτόχρονα για πρώτη φορά σε ένα ŠKODA είναι διαθέσιμος ένας ελεύθερα προγραμματιζόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων. Έτσι στο KAROQ οι ενδείξεις του πίνακα μπορούν να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού. 

Διαθέσιμοι ως στοιχείο επιπλέον εξοπλισμού του ŠKODA KAROQ, από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω, είναι οι full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Στο εσωτερικό τα νέα LED στοιχεία φωτισμού στις επενδύσεις των θυρών αλλά και στο ταμπλό δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα, με δυνατότητα επιλογής μεταξύ 10 χρωμάτων. 

 

Κινητήρες και ανάρτηση: Δύναμη και εξατομίκευση

To ŠKODA KAROQ διαθέτει κορυφαία τεχνολογία κινητήρων. Διαθέσιμα είναι πέντε διαφορετικά σύνολα, δύο βενζίνης και τρία πετρελαίου, εκ των οποίων τα δύο βενζίνης και τα δύο diesel είναι καινούργια στη γκάμα. Η χωρητικότητά τους είναι 1.0, 1.5, 1.6 και 2.0 λίτρων, ενώ η ισχύς τους κυμαίνεται από 85 kW (115 PS) έως 140 kW (190 PS). Όλοι οι κινητήρες είναι turbo με άμεσο ψεκασμό, διαθέτουν σύστημα Stop & Start και τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας πέδησης, είναι εξαιρετικά αποδοτικοί και σύμφωνοι με τις προδιαγραφές Euro 6. Εξαιρούμενου του πιο ισχυρού κινητήρα πετρελαίου, όλοι οι άλλοι μπορούν να συνδυαστούν είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Ο 2.0 TDI των 140 kW (190 PS) συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Ο νέος 1.5 TSI διαθέτει το ιδιαίτερο τεχνολογικό χαρακτηριστικό της απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Η ανάρτηση του ŠKODA KAROQ θέτει σημείο αναφοράς στην κατηγορία και αποδεικνύει την ποιότητά της ακόμα και σε ιδιαίτερα κακό οδόστρωμα. Από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω είναι διαθέσιμο και το Driving Mode Select, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης, των Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4x4). Το πρόγραμμα Off-Road σε συνδυασμό με την τετρακίνηση βελτιώνει τα οδηγικά χαρακτηριστικά πέρα από την άσφαλτο.

 

Στρατηγική 2025: Η ŠKODA στηρίζει την επέκταση της γκάμας των SUV της

Ως μέρος της στρατηγικής ŠKODA 2025 για το μέλλον η μάρκα θα στηρίζει με συνέπεια την επέκταση της γκάμας της, δίνοντας έμφαση κυρίως στη διεύρυνση στις επιλογές των SUV μοντέλων της. Μόλις πρόσφατα η εταιρεία παρουσίασε στις διεθνείς αγορές ένα νέο μεγάλο SUV, το ŠKODA KODIAQ, ενώ με το ŠKODA KAROQ δημιουργεί το επόμενο ορόσημό της. Το νέο κόμπακτ SUV θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στις 18 Μαΐου στη Στοκχόλμη, ενώ το εμπορικό του λανσάρισμα θα ακολουθήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2017.

 

Σχεδιασμός: Εκφραστικός, δυναμικός και συναισθηματικός

  • Κόμπακτ SUV ŠKODA με δυναμική γλώσσα σχεδίασης
  • Full LED προβολείς και LED πίσω φώτα
  • Προφίλ με μικρούς προβόλους και διακριτή γραμμή tornado


Από την πρώτη κιόλας ματιά είναι εμφανές πως το ŠKODA KAROQ είναι ένα τελείως νέο αυτοκίνητο. Με το δυναμικό αλλά και έντονα εκφραστικό σχεδιασμό του με τα στοιχεία από κρύσταλλο Βοημίας αποτελεί την πιο πρόσφατη έκφραση της νέας γλώσσας σχεδιαστικής ταυτότητας της ŠKODA. Την ίδια στιγμή η δυναμική εξωτερική του εικόνα τονίζει το χαρακτήρα του ως κόμπακτ SUV.

Το εντυπωσιακό «τρισδιάστατο» εμπρός μέρος του με τα χαρακτηριστικά περιγράμματά του συμβολίζει τη ρώμη και την προστασία, ενώ χαρακτηρίζεται από τους προβολείς με το γεωμετρικό σχήμα και το ακριβές σχήμα. Από το επίπεδο Ambition και πάνω χρησιμοποιούνται full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Οι ζώνες φωτός στο κάτω μέρος των προβολέων εξασφαλίζουν μια ομοιογενή ένδειξη φλας καθώς και φώτων ημέρας, την ίδια στιγμή που οι προβολείς ομίχλης, τεχνολογίας full LED και με δυνατότητα κατευθυνόμενης δέσμης στις στροφές, βρίσκονται κάτω από τους κύριους προβολείς. Η μάσκα με το χρωμιωμένο περίγραμμα υιοθετεί το τραπεζοειδές σχήμα που χαρακτηρίζει όλα τα SUV της ŠKODA. Ταυτόχρονα, το μεγάλο σήμα της ŠKODA βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην άκρη του καπό.

Το μεγάλο μεταξόνιο γίνεται άμεσα αντιληπτό παρατηρώντας το ŠKODA KAROQ από τα πλάγια και αποτελεί μια σαφή ένδειξη για το ιδιαίτερα άνετο εσωτερικό. Το προφίλ του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται και από μικρούς προβόλους, τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ ενισχύεται οπτικά τόσο από ένα περίγραμμα στην πίσω κολώνα όσο και από το χαρακτηριστικό σχήμα του πίσω μέρους.

Το πλευρικό νεύρο, σχηματισμένο με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, διατρέχει το αμάξωμα από τους προβολείς μέχρι το πίσω μέρος και δημιουργεί ένα εμφατικό ανάγλυφο. Οι θόλοι των τροχών περιβάλλονται από φαρδιά τετραγωνισμένα προστατευτικά - ιδιαίτερο γνώρισμα των SUV της ŠKODA- και κάνουν το KAROQ να δείχνει ακόμα πιο δυναμικό. Το πλάτος του αμαξώματος ενισχύεται οπτικά στο πίσω μέρος από τις οριζόντιες γραμμές, ενώ τα χαρακτηριστικά στενά και χαρακτηριστικά σχεδιαστικά πίσω φώτα είναι χωρισμένα στα δύο: το εξωτερικό τους τμήμα είναι ενσωματωμένο στα φτερά, ενώ το εσωτερικό στην 5η πόρτα. Οι ανακλαστήρες βρίσκονται κάτω από τους πίσω αισθητήρες στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα. Τα φώτα στο πίσω μέρος αποτελούνται από τα φώτα θέσης, τα φώτα των φρένων και από αυτά του φωτισμού της πινακίδας, που είναι τεχνολογίας LED. Παράλληλα τα πίσω φώτα σχηματίζουν και το χαρακτηριστικό για τα ŠKODA περίγραμμα «C».

Το νέο κόμπακτ SUV έχει στο βασικό του εξοπλισμό ζάντες 16 ή 17 ιντσών, διαθέσιμες σε τρία διαφορετικά σχέδια. Ο επιπλέον εξοπλισμός περιλαμβάνει ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών.

 

Εξοπλισμός: Πρεμιέρα για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 

  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων με 4 διαφορετικές διαμορφώσεις της οθόνης
  • Προβολείς και πίσω φώτα με τεχνολογία LED
  • To πίσω κάθισμα VarioFlex εξασφαλίζει χωρητικότητα πορτμπαγκάζ έως και 588 λίτρα
  • Εσωτερικός φωτισμός LED

Το κόμπακτ SUV ŠKODA KAROQ καλύπτει πλήρως τις οικογενειακές και επαγγελματικές ανάγκες μετακίνησης, αυτές της καθημερινότητας αλλά και του ελευθέρου χρόνου. Πέρα από τους ιδιαίτερα άνετους χώρους η πρακτικότητα και η λειτουργικότητά του ενισχύονται και άλλο από την κορυφαία τεχνολογία και από τα εξαιρετικά μελετημένα στοιχεία εξοπλισμού. Οι εμπρός προβολείς και τα πίσω φώτα είναι τεχνολογίας LED, ενώ ο LED εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα. Επίσης για πρώτη φορά σε  ŠKODA έχει τοποθετηθεί ένα ψηφιακός πίνακας οργάνων, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει με βάση τις προτιμήσεις του. Το Phonebox στην κεντρική κονσόλα για την ασύρματη φόρτιση smartphones είναι ένα ακόμα τεχνολογικό highlight, ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό η ŠKODA προσφέρει θερμαινόμενο τιμόνι και θερμαινόμενα πίσω καθίσματα.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι για πρώτη φορά διαθέσιμος σε ένα μοντέλο της ŠKODA, ενώ μπορούν να προγραμματιστούν 4 διαφορετικές διαμορφώσεις της οθόνης. 

  • H διαμόρφωση Classic παρουσιάζει το στροφόμετρο και το ταχύμετρο ως στρογγυλά όργανα στη δεξιά και την αριστερή πλευρά της οθόνης αντίστοιχα. Ο χώρος ανάμεσά τους μπορεί να διαμορφωθεί μεμονωμένα - για παράδειγμα με την προβολή του προγράμματος ψυχαγωγίας που έχει επιλεγεί ή του χάρτη πλοήγησης, ο οποίος μπορεί και να μεγεθυνθεί.
  • Στη διαμόρφωση Digital καλύπτεται όλο το πλάτος της οθόνης για παράδειγμα από το πρόγραμμα ψυχαγωγίας που έχει επιλεγεί ή από τον χάρτη. Πάνω και κάτω από τη βασική ένδειξη υπάρχει ακόμα χώρος για την προβολή μικρών ψηφιακών ενδείξεων, όπως για παράδειγμα της τρέχουσας ταχύτητας, της προτεινόμενης σχέσης στο κιβώτιο, της αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, της απόστασης που πρέπει ακόμα να καλυφθεί, της απόστασης μέχρι την επόμενη διασταύρωση ή της απόστασης που έχει ήδη καλυφθεί.
  • Η διαμόρφωση Info-Profile περιλαμβάνει μια μεγάλη ένδειξη στο κέντρο, η οποία, για παράδειγμα, μπορεί να απεικονίζει το χάρτη πλοήγησης. Αριστερά, δεξιά και πάνω υπάρχει χώρος για την επιλογή επιπλέον ενδείξεων. Οι ενδείξεις αυτές μπορούν να είναι η τρέχουσα ταχύτητα, μια οθόνη πλοήγησης με εικονίδια, η ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (π.χ. όρια ταχύτητας, περιορισμοί στην προσπέραση), ή ο χρόνος ταξιδίου - απλά για να αναφέρουμε κάποιες από αυτές.
  • Η διαμόρφωση Reduced αποτελείται από δύο μεγάλες οθόνες στις οποίες απεικονίζονται οι πληροφορίες που έχουν επιλεγεί. Αυτές μπορεί, ενδεικτικά, να είναι η τρέχουσα ταχύτητα και η αυτονομία καυσίμου. Επιπλέον στο πάνω και το κάτω μέρος της οθόνης μπορούν να προβάλλονται επιλεγμένες βασικές πληροφορίες, όταν χρησιμοποιείται το σύστημα πλοήγησης το βέλος της κατεύθυνσης προβάλλεται στο κέντρο.

 

Οι τέσσερις αυτές διαμορφώσεις παρέχουν τη δομή του πίνακα οργάνων. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει έναν χειριστήριο scroll στη διαδραστική οθόνη του MIB (Modular Infotainment Matrix) προκειμένου να καθορίσει ποια ένδειξη θα εμφανίζεται σε ποιο σημείο της οθόνης και σε τι μέγεθος. Επίσης οι ενδείξεις για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, τα συστήματα υποβοήθησης (Lane Assist, Front Assist κ.λπ.) ή την κατάσταση του αυτοκινήτου μπορούν να ρυθμιστούν έτσι ώστε να εμφανίζονται αριστερά, δεξιά ή στο κέντρο.

Επίσης υπάρχουν ακόμα δύο καινοτομίες - το θερμαινόμενο τιμόνι και τρία εξατομικευμένα πλήκτρα. Μόλις ένας συγκεκριμένος οδηγός ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο υιοθετούνται οι προσωπικές του επιλογές, που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος λειτουργιών, οι οποίες περιλαμβάνουν την επιλογή προγράμματος οδήγησης, τα συστήματα υποβοήθησης, τον εξωτερικό και εσωτερικό φωτισμό, το σύστημα κλιματισμού Climatronic, το σύστημα infotainment και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα. Επιπρόσθετα θερμαινόμενα μπορούν να είναι τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα.

Οι μηχανικοί της ŠKODA έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στη λεπτομέρεια σε ότι αφορά τα φώτα. Ως επιπλέον στοιχείο εξοπλισμού από το επίπεδο Ambition και πάνω το ŠKODA KAROQ μπορεί να εξοπλιστεί με full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει LED πίσω φώτα θέσης και φρένων, φλας, φώτα οπισθοπορείας (λαμπτήρας) και πίσω φώτα ομίχλης (ενσωματωμένο στο κάτω ανακλαστήρα του πίσω προφυλακτήρα). Full LED φώτα ομίχλης με δυνατότητα προσαρμογής της δέσμης στις στροφές είναι διαθέσιμα ως επιπλέον εξοπλισμός, είτε ως μέρος ενός πακέτου είτε μεμονωμένα. Ένας αισθητήρας φωτεινότητας ελέγχει συνεχώς τις συνθήκες φωτισμού και αλλάζει αυτόματα, όταν απαιτείται, τη λειτουργία από τα φώτα ημέρας στα φώτα πορείας. Αυτό γίνεται τόσο στο λυκόφως όσο και όταν το αυτοκίνητο διέρχεται από δάσος ή τούνελ. Τα φώτα ενεργοποιούνται αυτόματα μόλις λειτουργήσουν και οι καθαριστήρες, ενώ η κάμερα πολλαπλών λειτουργιών που χρησιμοποιείται από τη δυναμική λειτουργία Light Assist εντοπίζει οχήματα που κινούνται αντίθετα ή προπορεύονται και εξασφαλίζει την αυτόματη απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας των προβολέων. 

Οι λειτουργίες Coming Home και Leaving Home εξασφαλίζουν τη λειτουργία των φώτων για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα, προκειμένου να φωτίζεται ο περιβάλλον χώρος του αυτοκινήτου και οι επιβαίνοντες να μπορούν με ασφάλεια να επιβιβαστούν ή να αποβιβαστούν. Επιπρόσθετα όταν ανοίγει η πόρτα το λογότυπο της Skoda προβάλλεται στο οδόστρωμα. 

Στο εσωτερικό ο LED φωτισμός προσαρμοσμένος στις επενδύσεις των θυρών, μπορεί να ρυθμιστεί σε ένα από τα 10 συνολικά διαθέσιμα χρώματα και να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή ατμόσφαιρα.

Το πορτμπαγκάζ έχει μια χωρητικότητα 521 λίτρων όταν το πίσω κάθισμα είναι σταθερό. Όταν το κάθισμα αναδιπλωθεί η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα. Σε συνδυασμό με τα πίσω καθίσματα VarioFlex, τα οποία είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, η χωρητικότητα μεταβάλλεται και κυμαίνεται μεταξύ 479 και 588 λίτρων. 

Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, καθένα από τα οποία ρυθμίζεται κατά τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου ή και αφαιρείται μεμονωμένα, μετατρέποντας το SUV σε όχημα πολλαπλών χρήσεων με μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων!

 

Κινητήρες: τέσσερις καινούργιοι, πολύ αποδοτικοί κινητήρες

  • Επιλογή μεταξύ πέντε συνολικά κινητήρων: δύο βενζίνης και τρεις diesel
  • Αποδόσεις που κυμαίνονται από τα 85 kW (115 PS) έως τα 140 kW (190 PS)
  • TSI με αποδοτικό και δυναμικό 3κύλινδρο κινητήρα
  • 1.5 TSI με ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (ACT)
  • TDI με 140 kW (190 PS) και 400 Nm, με στάνταρ τετρακίνηση

Το νέο ŠKODA KAROQ διαθέτει τεχνολογία αιχμής κάτω από το καπό του, καθώς διαθέσιμοι είναι πέντε κινητήρες - δύο βενζίνης και τρεις diesel. Οι δύο κινητήρες βενζίνης και οι δύο diesel είναι καινούργιοι στη γκάμα. Οι κυβισμοί τους είναι 1.0, 1.5, 1.6 και 2.0 λίτρα και οι αποδόσεις τους κυμαίνονται από 85 kW (115 PS) έως 140 kW (190 PS). Όλοι οι κινητήρες είναι turbo με άμεσο ψεκασμό, διαθέτουν σύστημα Start & Stop και τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας πέδησης, είναι εξαιρετικά αποδοτικοί και σύμφωνοι με τις προδιαγραφές Euro 6. Εξαιρούμενου του πιο ισχυρού κινητήρα πετρελαίου όλοι οι άλλοι μπορούν να συνδυαστούν είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Ο 2.0 TDI των 140 kW (190 PS) συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Ο νέος 1.5 TSI διαθέτει το ιδιαίτερο τεχνολογικό χαρακτηριστικό της απενεργοποίησης  κυλίνδρων.

Κινητήρες βενζίνης:

  • Νέος: 1.0 TSI – 85 kW (115 PS), 175 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 187 km/h, 0-100 km/h σε 10,6 δευτερόλεπτα, κατανάλωση καυσίμου μεικτός κύκλος 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 μεικτός κύκλος 117 γραμμάρια/ χιλιόμετρο
  • Νέος: 1.5 TSI – 110 kW (150 PS), 250 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 204 km/h, 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα, κατανάλωση καυσίμου μεικτός κύκλος 5,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 μεικτός κύκλος 119 γραμμάρια/ χιλιόμετρο

Κινητήρες diesel:

  • Νέος: 1.6 TDI – 85 kW (115 PS), 250 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 188 km/h, 0-100 km/h σε 10,7 δευτερόλεπτα, κατανάλωση καυσίμου μεικτός κύκλος 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 μεικτός κύκλος 118 γραμμάρια/ χιλιόμετρο
  • 2.0 TDI – 110 kW (150 PS), 340 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 207 km/h, 0-100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα, κατανάλωση καυσίμου μεικτός κύκλος 4,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 μεικτός κύκλος 115 γραμμάρια/ χιλιόμετρο

 

Όλες οι τιμές αναφέρονται σε μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

  • Νέος: 2.0 TDI – 140 kW (190 PS), 400 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 211 km/h, 0-100 km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα, κατανάλωση καυσίμου μεικτός κύκλος 5,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 μεικτός κύκλος 138 γραμμάρια/ χιλιόμετρο.


Τέσσερις κινητήρες είναι καινούργιοι στη γκάμα του κόμπακτ SUV. Το βασικό σύνολο βενζίνης έχει μικρό κυβισμό αλλά μεγάλη απόδοση. Ο 1.0 TSI έχει 3 κυλίνδρους, αποδίδει 85 kW (115 PS) και 200 Nm ροπής. Ο κινητήρας εντυπωσιάζει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά απόδοσής του, ενώ το downsizing αυξάνει την αποδοτικότητά του. Η έκδοση αυτή του ŠKODA KAROQ επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα, επιτυγχάνει μια τελική ταχύτητα 185 km/ h και καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Για τη μετάδοση χρησιμοποιεί μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG 7.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του καινούργιου κινητήρα 1.5 TSI με 110 kW (150 PS) είναι η τεχνολογία Active Cylinder Technology (ACT), η οποία θέτει εκτός λειτουργίας, για μικρό χρονικό διάστημα και όταν η ισχύς που αποδίδουν δεν χρειάζεται, τους κυλίνδρους 2 και 3. Έτσι ο κινητήρας λειτουργεί πιο αποδοτικά και ανάλογα με το στυλ οδήγησης εξοικονομεί μέχρι και 0,5 λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το ACT είναι ενεργό από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και με ταχύτητες έως και 130 χλμ./ ώρα. Με τον 1.5 TSI το ŠKODA KAROQ ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, φτάνει μια τελική ταχύτητα 204 km/ h και καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Και εδώ υπάρχει η επιλογή μεταξύ ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων και ενός αυτόματου DSG 7.

Όλοι οι κινητήρες πετρελαίου είναι turbo, με άμεσο ψεκασμό TDI, τέσσερις κυλίνδρους και τεχνολογία 4 βαλβίδων ανά κύλινδρο. Η εισαγωγική έκδοση είναι η 1.6 TDI με απόδοση 85 kW (115 PS) και μέγιστη ροπή 250 Nm. Η βασική αυτή του κόμπακτ SUV επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 10,7 δευτερόλεπτα, επιτυγχάνει μια τελική ταχύτητα 188 km/ h και καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων είτε ενός αυτόματου DSG με 7.

Ο κινητήρας diesel με χωρητικότητα 2.0 λίτρων είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος, ενώ και οι δύο εντυπωσιάζουν με τη διακριτική, ομαλή λειτουργία τους και την κορυφαία ροπή τους. Ο 2.0 TDI με 110 kW (150 PS) συνδυάζεται είτε με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με ένα αυτόματο DSG με 7. Η μέγιστη ροπή των 340 Nm εμφανίζεται μεταξύ των 1.750 και των 3.000 σ.α.λ. Το ŠKODA KAROQ με τον κινητήρα 2.0 TDI των 110 kW (150 PS) επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 km/h σε 8,7 δεύτερα, επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 196 km/h και καταναλώνει κατά μέσο όρο 5.0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. 

Ο δεύτερος 2.0 TDI αποδίδει 140 kW (190 PS). Ο κορυφαίος κινητήρας συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η μέγιστη ροπή των 400 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.750 έως 3.250 σ.α.λ. και εξασφαλίζει εντυπωσιακή ελαστικότητα και σπορ επιτάχυνση. Με τον 2.0 TDI των 140 kW (190 PS) το κόμπακτ SUV επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, φτάνει την τελική ταχύτητα των 211 χλμ./ ώρα και καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Όλες οι παραπάνω τιμές είναι προσωρινές.

Με εξελιγμένο σασί, πέντε οδηγικά προγράμματα και έξυπνη τετρακίνηση

 

  • Το εξελιγμένο πλαίσιο με δυναμική ρύθμιση
  • Για όλες τις τετρακίνητες εκδόσεις υπάρχει πρόγραμμα Off-Road

 

Το πλαίσιο θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία και αναδεικνύει την ποιοτική κατασκευή του ειδικά στις εκτός δρόμους διαδρομές. Το μενού παραμετροποίησης Driving Mode Select προσφέρει τα προγράμματα Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4x4) και αποτελεί στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού από την έκδοση Ambition και πάνω. Ειδικά το πρόγραμμα Off-Road βελτιώνει θεαματικά τα οδηγικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες των τετρακίνητων εκδόσεων.

 

Το σασί του ŠKODA KAROQ προσδίδει στο κόμπακτ SUV εξαιρετικές δυνατότητες κίνησης σε κάθε οδόστρωμα συμπεριλαμβανομένων των αυθεντικών off-road δυνατοτήτων. Μία σημαντική παράμετρος είναι η πολύ καλή κατανομή του φορτίου ανάμεσα στους άξονες, η νέα σχεδίαση των γόνατων MacPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης και ένα χαλύβδινο υποπλαίσιο. Το μπροστινό μετατρόχιο είναι στα 1.576 χιλιοστά.

 

Η πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων (στην τετρακίνητη έκδοση) είναι κατασκευασμένη στο μεγαλύτερο μέρος της από χάλυβα υψηλής αντοχής. Το πίσω μετατρόχιο είναι 1.541 χιλιοστά. Οι ειδικής σχεδίασης βραχίονες απορροφούν τις δυναμικές ταλαντώσεις και τις τάσεις που αναπτύσσονται κατά την επιβράδυνση. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων διατηρούν τους τροχούς σε βέλτιστη θέση σε σχέση με το οδόστρωμα με την καλύτερη γεωμετρία και κράτημα, σε κάθε περίπτωση. 

 

Χάρη στο σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC), στο νέο ŠKODA KAROQ ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τρία προγράμματα: τα Comfort, Standard και Sport. Τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα καθώς μια μονάδα ελέγχου ρυθμίζει την απόσβεση τους και ανάλογα με το ανάγλυφο του οδοστρώματος, το οδηγικό στιλ και το επιλεγμένο πρόγραμμα. Το DCC συμβάλλει στην ενεργητική ασφάλεια καθώς στις στροφές αλλάζει αυτόματα στο πρόγραμμα Sport για δυναμική οδήγηση. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη σταθερότητα, καλύτερη πρόσφυση και μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης. Ο δυναμικός έλεγχος πλαισίου (DCC), συμπεριλαμβανομένου του Driving Mode Select, είναι διαθέσιμος για την έκδοση 1.5 TSI και τις δύο τετρακίνητες 2.0 TDI από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω. 

 

Με το Driving Mode Select, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης, την λειτουργία του κιβωτίου DSG και τις ρυθμίσεις άλλων συστημάτων στα προγράμματα Normal, Eco, Sport και Individual. Οι επιμέρους ρυθμίσεις αποθηκεύονται στο προαιρετικό εξατομικευμένο κλειδί για έως τρεις διαφορετικούς χρήστες. 

 

Το σύστημα τετρακίνησης του ŠKODA KAROQ διασφαλίζει το βέλτιστο κράτημα σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση ή κατά την μεταφορά ενός τρέιλερ με μεγάλο βάρος. Χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Διάφοροι αισθητήρες (όπως αυτοί στους τροχούς για την μέτρηση των σ.α.λ., της γωνίας του τιμονιού, των διαμηκών και εγκάρσιων επιταχύνσεων, της θέσης του γκαζιού, της ροπής κ.α.) μεταφέρουν συνεχώς δεδομένα στην μονάδα ελέγχου ώστε να υπάρχει η βέλτιστη κατανομή της ροπής. 

 

Το πρόγραμμα Off-Road, διασφαλίζει ακόμη καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά στις σκληρότερες επιφάνειες και είναι προαιρετικό σε όλες τις τετρακίνητες εκδόσεις. Για την βελτίωση της πρόσφυσης στο πρόγραμμα Off-Road, το σύστημα Traction Control (TCS) επιτρέπει μία μεγαλύτερη ολίσθηση των τροχών και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (Electronic Differential Lock ή EDL) λειτουργεί πιο άμεσα και γρήγορα. Όπου χρειάζεται, ενεργοποιούνται τόσο το σύστημα συγκράτησης σε ανηφόρες (Hill-Hold Control) όσο και του ελέγχου κατάβασης (Hill-Descent Control) – όπου το τελευταίο διατηρεί την ταχύτητα σταθερή στο τρέχων επίπεδο. Τα αμορτισέρ του προαιρετικού DCC μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά τους και  η απόκριση στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού γίνεται πιο προοδευτική. Το σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) μεταβάλει την απόκριση του ώστε κατά την επιβράδυνση να δημιουργείται ένα μικρό ανάχωμα μπροστά από τους τροχούς και να είναι πιο αποτελεσματικό το φρενάρισμα.

 

Για όσους σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το ŠKODA KAROQ σε πιο απαιτητικά εδάφη υπάρχει το πακέτο Rough-Road, το οποίο παρέχει επιπλέον προστασία για τα μηχανικά μέρη (π.χ. σε μικρό-συγκρούσεις ή σε χαλίκι) και αποτρέπει τις ακαθαρσίες (σκόνη, άμμος, λάσπη) να εισχωρήσουν στον χώρο του κινητήρα ή τις καλωδιώσεις. Το πακέτο Rough-Road περιλαμβάνει μία προστατευτική «ποδιά» για τον κινητήρα, προστασία καλωδιώσεων, προστασία του κυκλώματος καυσίμου και πέδησης, καθώς και επιπλέον προστατευτικά πλαστικά καλύμματα. 

 

To ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (EDL) προσφέρει επιπρόσθετη σταθερότητα καθώς επιτρέπει στον οδηγό να περνά ομαλά πάνω από επιφάνειες με διαφορετική πρόσφυση. Όταν κάποιος τροχός σπινάρει, το EDL τον επιβραδύνει και διασφαλίζει ώστε η ροπή θα περάσει στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση προσομοιώνοντας την λειτουργία ενός κλασικού μπλοκέ διαφορικού.

 

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού: Πρωτοποριακές για την κατηγορία τεχνολογίες

 

  • Συστήματα υποβοήθησης οδηγού από μεγαλύτερες κατηγορίες 
  • Adaptive Cruise Control (ACC) βασισμένο σε ραντάρ
  • Σύστημα Front Assist συμπεριλαμβανομένου του City Emergency Brake με πρόληψη σύγκρουσης με πεζό
  • Σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου (Blind Spot Detect) και Rear Traffic Alert
  • Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας βασισμένο σε κάμερα

 

To κόμπακτ SUV προσφέρει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που συναντά κανείς μόνο στις μεγαλύτερες κατηγορίες.. Η διαδικασία αλλαγής λωρίδας είναι πιο εύκολη και ασφαλής για τον οδηγό, υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης, καθώς και αναγνώρισης των σημαντικότερων σημάτων κυκλοφορίας.

 

Αναλυτικότερα για τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης:

 

To Adaptive Cruise Control (ACC) διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ρυθμίζοντας συνεχώς την ταχύτητα του αυτοκινήτου και επεμβαίνοντας στο σύστημα πέδησης. Ταυτόχρονα ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ACC.

 

Το προαιρετικό σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου  Blind Spot Detect και το Rear Traffic Alert κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο άνετη. Σε ταχύτητες άνω των 10 χλμ./ώρα, δύο ραντάρ στο πίσω μέρος ελέγχουν τον χώρο πίσω από το κόμπακτ SUV. Αν κάποιο άλλο όχημα πλησιάζει από την τυφλή γωνία ή έρχεται με μεγάλη ταχύτητα από πίσω, τότε στην αντίστοιχη πλευρά ενεργοποιείται ένα προειδοποιητικό LED που είναι ενσωματωμένο στον εξωτερικό καθρέπτη. Αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει τα φώτα αλλαγής κατεύθυνσης (φλας) και παρά την προειδοποίηση, το LED αναβοσβήνει φωτεινά και πιο έντονα. Κατά την οπισθοπορεία από χώρους στάθμευσης ή μικρούς δρόμους και όταν ένα όχημα πλησιάζει από το πλάι ηχεί ένα προειδοποιητικό σήμα παράλληλα με μία φωτεινή προειδοποίηση στην οθόνη του αυτοκινήτου. Αν χρειαστεί το σύστημα επεμβαίνει αυτόματα φρενάροντας το ŠKODA KAROQ. 

 

Το Emergency Assist είναι μία λειτουργία που είναι διαθέσιμη όταν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τα συστήματα Adaptive Cruise Control και Lane Assist. Εμπλέκεται όταν αντιληφθεί πως ο οδηγός δεν είναι σε κατάσταση να οδηγήσει.

 

Το στάνταρ Front Assist σε συνδυασμό με το City Emergency Brake και την ανίχνευση πεζού χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα ραντάρ το οποίο ανιχνεύει μια ευρεία περιοχή και λειτουργεί ακόμη και όταν η ορατότητα είναι περιορισμένη. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει πιθανή σύγκρουση, τότε προειδοποιεί σε διάφορες φάσεις τον οδηγό. Αν χρειαστεί, μπορεί άμεσα να προβεί σε φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης. Το City Emergency Brake λειτουργεί σε ταχύτητες έως 34 χλμ./ώρα., ενώ το στάνταρ σύστημα ανίχνευσης πεζού συμπληρώνεται από το Front Assist: το οποίο μπορεί να εκτελέσει ένα φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης σε ταχύτητες από 10 έως 60 χλμ./ώρα στην περίπτωση που ένας πεζός επιχειρήσει να διασχίσει τον δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Σε ταχύτητες άνω των 40 χλμ./ώρα εκπέμπεται ένα επιπλέον προειδοποιητικό σήμα.

 

Το Hill-Hold Control επιτρέπει στον οδηγό να εκκινήσει σε ανηφόρα δίχως τον κίνδυνο το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω και δίχως να χρειάζεται η χρήση του χειρόφρενου. 

 

Σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα και με την βοήθεια μιας κάμερας πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, το σύστημα Lane Assist φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να παραμένει στη λωρίδα του. Όταν το κόμπακτ SUV πλησιάζει στην διαγράμμιση του δρόμου και δίχως την χρήση των φλας, τότε το σύστημα προχωρά σε μικρές διορθώσεις στο τιμόνι ώστε να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην λωρίδα κυκλοφορίας που κινείται.

 

Το σύστημα Traffic Sign Recognition αναγνωρίζει τα πιο συνηθισμένα σήματα κυκλοφορίας και τα απεικονίζει στην μορφή εικονογράμματος στον πίνακα οργάνων και/ή στο σύστημα πλοήγησης. Το ίδιο ισχύει για το όριο ταχύτητας και τους περιορισμούς στην προσπέραση. 

 

Χρησιμοποιώντας τα οδηγικά χαρακτηριστικά, το Driver Alert ανιχνεύει διαφοροποιήσεις από την συνηθισμένη συμπεριφορά του οδηγού και μία πιθανά μειωμένη αυτοσυγκέντρωσή του. Το σύστημα αναλύει δεδομένα κάθε 15 λεπτά της ώρα και αφότου έχει εκκινήσει ο κινητήρας, ενώ λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση πιθανής κόπωσης του, ο οδηγός προειδοποιείται με μία οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων ώστε να κάνει ένα διάλλειμα. 

 

ŠKODA Connect και Infotainment:

Ψυχαγωγία, πληροφόρηση και υποβοήθηση

 

  • Δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα συστήματα πολυμέσων
  • Ανέπαφος έλεγχος για συγκεκριμένες λειτουργίες
  • Επιπρόσθετες κινητές infotainment online υπηρεσίες 
  • Care Connect: αυτόματη κλήση εκτάκτου ανάγκης (Emergency Call και Breakdown Call)
  • Υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης
  • Η διαδικτυακή πύλη ŠKODA φέρνει στον οικιακό υπολογιστή του πελάτη τις υπηρεσίες Connect

 

Χάρη στο ŠKODA Connect, οι επιβαίνοντες είναι «πάντοτε δικτυωμένοι» με τη νέα online πλατφόρμα υπηρεσιών της μάρκας. Υπάρχουν δύο κατηγορίες: οι υπηρεσίες Infotainment Online που υποστηρίζουν πληροφορίες και ψυχαγωγία, καθώς και οι υπηρεσίες Care Connect που παρέχουν υποστήριξη και υποβοήθηση. Στο σύνολο αυτό περιλαμβάνεται η πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και με συστάσεις εναλλακτικών διαδρομών σε περίπτωση έντονου κυκλοφοριακού. Η υπηρεσία Κλήσης Ανάγκης και εντοπισμού θέσης στάθμευσης (Parking position) βρίσκονται στην υπηρεσία του οδηγού, ενώ οι διαδρομές μπορούν πλέον να προγραμματίζονται από το σπίτι και να μεταφέρονται online στο αυτοκίνητο. Ο ανέπαφος χειρισμός κάνει ακόμη πιο εύκολη την ρύθμιση πολλών λειτουργιών. 

 

Τα συστήματα πολυμέσων προσφέρουν ποικίλες δυνατότητες, λειτουργούν γρήγορα και διαθέτουν μεγάλες και εύχρηστες οθόνες αφής. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές επιλογές ηχοσυστημάτων: το στάνταρ Swing και το Bolero, καθώς και τα συστήματα πολυμέσων Amundsen και Columbus με δορυφορική πλοήγηση. Τα προαιρετικά Bolero, Amundsen και Columbus έχουν οθόνες με νέο κρύσταλλο και ενισχύουν την συνολική εικόνα μαζί με το υψηλής ποιότητας πίνακα οργάνων. 

 

Το στάνταρ ηχοσύστημα Swing συνδυάζεται με τέσσερα ηχεία, οθόνη 6,5 ιντσών, υποδοχή για κάρτα SD και δύο υποδοχές USB (μία για μπροστά και μία πίσω για φόρτιση), για εύκολη και άμεση χρήση κινητών συσκευών. Προαιρετικά στο κέντρο της πίσω κονσόλας υπάρχει μία υποδοχή 230-V, ενώ επιπρόσθετα προσφέρεται σύνδεση Bluetooth για smartphones, ψηφιακό ράδιο DAB+ και προαιρετικά τέσσερα επιπλέον πίσω ηχεία. 

 

Το ηχοσύστημα Bolero περιλαμβάνει υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 8 ιντσών με πιο κομψή σχεδίαση του κρυστάλλου και κρυφούς αισθητήρες. Το εν λόγω σύστημα μπορεί να διαβάσει μηνύματα SMS και να τα απεικονίσει στην οθόνη. Επιπλέον, το σύστημα ενσωματώνει σύνδεση Bluetooth με εύκολο έλεγχο για κινητά τηλέφωνα και MP3 players, οκτώ ηχεία και SmartLink+. Ο φωνητικός έλεγχος είναι προαιρετικός.

 

Το σύστημα πολυμέσων Amundsen με δορυφορική πλοήγηση βασίζεται στο Bolero και διαθέτει ελκυστικά γραφικά και Wi-Fi hotspot. Δύο δέκτες διασφαλίζουν άψογο ραδιοφωνικό σήμα, ενώ ένας τρίτος λαμβάνει TMC δεδομένα (Traffic Message Channel) για την κίνηση στους δρόμους. Με την χρήση του Wi-Fi hotspot με υποστήριξη έως οκτώ συσκευές, οι επιβάτες μπορούν να «σερφάρουν», να δουν τα email τους κ.α.

 

Το σύνολο Columbus είναι το κορυφαίο της γκάμας (προαιρετικό από την έκδοση εξοπλισμού Ambition και πάνω). Επιπρόσθετα του Amundsen, διαθέτει μία εσωτερική μνήμη χωρητικότητας 64-GB καθώς και οδηγό αναπαραγωγής για DVD και CD. Η προαιρετική μονάδα LTE προσφέρει ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο. Η μεγάλη οθόνη 9,2 ιντσών έχει υψηλή ανάλυση 1280 x 640 pixels. Οι προορισμοί στο σύστημα πλοήγησης μπορούν να εισαχθούν γραπτώς ή με φωνητική εντολή. 

 

Επιπρόσθετα το νέο κόμπακτ SUV διαθέτει ανέπαφο έλεγχο για συγκεκριμένες λειτουργίες (διαθέσιμο στο σύστημα πολυμέσων Columbus). Μια κάμερα αναγνωρίζει συγκεκριμένες κινήσεις του χεριού που κάνει ο οδηγός μπροστά από την κεντρική κονσόλα επιτρέποντας την γρήγορη αναζήτηση στο μενού του συστήματος infotainment ανέπαφα και δίχως να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.

 

Το ŠKODA Connect προσφέρει διευρυμένες υπηρεσίες και πληροφορίες. Το Online Traffic Information αποτελεί σημαντικό μέρος του Infotainment Online καθώς απεικονίζει την κίνηση στους δρόμους και σε επιλεγμένες διαδρομές σε πραγματικό χρόνο, όπως και εναλλακτικές όταν υπάρχει έντονο κυκλοφοριακό. Επιπρόσθετα των υπηρεσιών αυτών υπάρχει πληροφόρηση για τα πλησιέστερα πρατήρια υγρών καυσίμων, τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, την επικαιρότητα και τον καιρό.

 

Οι υπηρεσίες Care Connect υποστηρίζουν τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις και είναι διαθέσιμες σε όλα τα συστήματα πολυμέσων (προαιρετικά από την έκδοση εξοπλισμού Active και πάνω). Οι υπηρεσίες συμπεριλαμβάνουν τα Emergency Call και Proactive Service (μέσω του τελευταίου μπορεί να προγραμματισθεί η περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου), όπως και η απομακρυσμένη πρόσβαση. 

 

Η κλήση Emergency Call λειτουργεί αυτόματα μετά από ένα ατύχημα και όταν ένα σύστημα ασφαλείας (π.χ. ο αερόσακος) έχει  ενεργοποιηθεί. Το αυτοκίνητο πραγματοποιεί μία φωνητική και με δεδομένα σύνδεση σε ένα κέντρο επείγουσας κλήσης που ενημερώνει με τη σειρά του όλους τους αρμόδιους φορείς (πχ αστυνομία, πυροσβεστική κ.λ.π.) . Επίσης ο οδηγός ή οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιήσουν χειροκίνητα το Emergency Call από έναν διακόπτη που βρίσκεται στην πλαφονιέρα της οροφής.

 

Επίσης ο οδηγός μπορεί να πραγματοποιήσει κλήση σε περίπτωση που το αυτοκίνητο του παρουσιάσει βλάβη, ενώ ένας τρίτος διακόπτης με την αναγραφή ‘i’, συνδέει με το Info Call – για τεχνικές ερωτήσεις σχετικές με το αυτοκίνητο.

 

Δεν θέλετε το αυτοκίνητό σας να σταθμεύσει σε κάποια περιοχή ή δεν θέλετε να ξεπεράσει την μέγιστη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα; Οι λειτουργίες Area Notification και Speed Notification ενημερώνουν τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου για τις επιθυμίες του, όπως η λειτουργία Driving Data.

 

Στο KAROQ οι υπηρεσίες ŠKODA Care Connect συμπεριλαμβάνουν την απομακρυσμένη πρόσβαση που είναι διαθέσιμη μέσω της εφαρμογής ŠKODA Connect, η οποία τρέχει π.χ. από το smartphone του οδηγού. Εδώ η υπηρεσία Vehicle Status παρέχει εξ αποστάσεως πληροφορίες για την κατάσταση του συστήματος φωτισμού και τα αποθέματα καυσίμου, καθώς και για την κατάσταση των παραθύρων, των θυρών ή της ηλιοροφής σε περίπτωση που είναι ανοιχτά. Η λειτουργία Parking καταγράφει την θέση του αυτοκινήτου και η λειτουργία Honk & Flash κάνει ακόμη πιο εύκολο τον εντοπισμό του σε ένα πάρκινγκ ενεργοποιώντας τα αλάρμ και την κόρνα.

 

H εφαρμογή ŠKODA Connect συμπληρώνεται από την διαδικτυακή πύλη ŠKODA Connect, η οποία φέρνει τις υπηρεσίες ŠKODA Connect στον οικιακό υπολογιστή του πελάτη. Αυτό το portal μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμιστούν διάφοροι παράμετροι όπως είναι μελλοντικοί προορισμοί και διαδρομές του αυτοκινήτου. 

 

‘Simply Clever’: για μία ευχάριστη διαμονή στο αυτοκίνητο

 

  • Πάνω από 30 ‘Simply Clever’ χαρακτηριστικά είναι διαθέσιμα, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι εντελώς νέα 

› Χάρη στο Virtual Pedal η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει με μια απλή κίνηση του ποδιού

› Αναδιπλούμενος κοτσαδόρος με ηλεκτρική απελευθέρωση

 

Το πολυάριθμο σύνολο των ‘Simply Clever’ διευκολύνσεων αναδεικνύει την ευελιξία και την πρακτικότητα του νέου κόμπακτ SUV. Το αυτοκίνητο μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με περισσότερες από 30 έξυπνες λύσεις.

 

Το πρώτο νέο στοιχείο είναι η ηλεκτρομηχανικά ανοιγόμενη πόρτα του πορτμπαγκάζ, η οποία μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει από το εσωτερικό του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός διακόπτη. Το Virtual Pedal, το οποίο δίνει την δυνατότητα του αυτόματου ανοίγματος της πόρτας με το πέρασμα του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, διευκολύνει στην φόρτωση αντικειμένων όταν ο οδηγός μεταφέρει αντικείμενα.

 

Επίσης νέο στοιχείο στην γκάμα είναι ο ηλεκτρομηχανικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, ο οποίος μπορεί να αναδιπλωθεί προς τα έξω όταν χρειαστεί. 

 

Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται στάνταρ με ένα ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο και για αυτό υπάρχουν δύο μικροί ηλεκτροκινητήρες στους πίσω τροχούς που παράλληλα λειτουργούν και ως φρένα έκτακτης ανάγκης. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG, ενσωματώνει την λειτουργία Auto-Hold. 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ