ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αφιέρωμα Αυτοκινήτου

Πόσο χρόνο δαπανούμε στον δρόμο κάθε εβδομάδα; Ποια μεταφορικά μέσα χρησιμοποιούμε περισσότερο; Τι πιστεύουμε σήμερα οι Ευρωπαίοι σχετικά με τις συνθήκες υπό τις οποίες ταξιδεύουμε και τις υποδομές στις οποίες έχουμε πρόσβαση; Ποια μέτρα θεωρούμε πρόσφορα για τη βελτίωση των καθημερινών μας μετακινήσεων; Πώς θα διαμορφωθεί τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια ο τρόπος με τον οποίο θα ταξιδεύουμε;
Εμείς στην Ελλάδα το ξέρουμε καλά: η καθημερινή μετακίνηση μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο βραχνά. Σύμφωνα με μελέτη που διενεργήθηκε από τις εταιρείες Ipsos και Boston Consulting Group, οι Ευρωπαίοι, κατά μέσο όρο, δαπανούν σχεδόν 2 ώρες ημερησίως στον δρόμο, ανεξαρτήτως μέσου μεταφοράς. Η έρευνα εκπονήθηκε ανάμεσα σε κατοίκους δέκα ευρωπαϊκών χωρών σχετικά με τις υποδομές των μεταφορών στην Ευρώπη και, όπως ήταν αναμενόμενο, οι προσδοκίες των Ευρωπαίων σχετικά με την κινητικότητα διαφέρουν: οι Γάλλοι, για παράδειγμα, δαπανούν τις λιγότερες ώρες καθ’ οδόν (κατά μέσο όρο 7 ώρες και 12 λεπτά την εβδομάδα), ενώ οι Έλληνες κερδίζουν τα πρωτεία με 13 ώρες στον δρόμο, με τους Σλοβάκους να έρχονται δεύτεροι με 10 ώρες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι υποδομές συγκοινωνίας στη χώρα μας δεν είναι ομοιόμορφα ανεπτυγμένες και γιατί είναι δύσκολο για τους κατοίκους των αγροτικών περιοχών να χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες. Πάντως, το αυτοκίνητο αποτελεί το πλέον δημοφιλές μέσο μεταφοράς για όλες τις απαραίτητες καθημερινές μετακινήσεις, με το 68% των Ελλήνων να δηλώνουν δυσαρεστημένοι με τη ροή της κυκλοφορίας τις ώρες αιχμής.
 
Οι Ευρωπαίοι, παρ’ όλα αυτά, δείχνουν αισιόδοξοι: πιστεύουν ότι με τις καινοτομίες που εφαρμόζονται στα οχήματα και με την ανάδυση νέων τεχνολογιών θα αλλάξουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται. Πι- στεύουν ότι σε δεκαπέντε χρόνια θα είναι σε θέση να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις με ηλεκτρικά οχήματα χωρίς προβλήματα όσον αφορά την αυτονομία (75%), να σταθμεύουν το αυτοκίνητό τους στα περίχωρα των πόλεων και να χρησιμοποιούν στη συνέχεια αποκλειστικά τις δημόσιες συγκοινωνίες, που πλέον θα είναι προσβάσιμες από τον χώρο στάθμευσης του οχήματός τους (70%) και ότι τα οχήματα δεν θα εκπέμπουν πλέον ανθυγιεινά αέρια (68%).
 
Ολοκλήρωση της 2ης γενιάς έργων παραχώρησης
Τώρα, όσον αφορά την Ελλάδα, τα νέα είναι ευοίωνα: η κατασκευή των έργων υποδομής συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και, παρά τις κατά καιρούς δυσκολίες, θα ολοκληρωθούν εντός του 2017.
 
H έρευνα παρουσιάστηκε σε ημερίδα που διοργανώθηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες με πρωτοβουλία ευρωπαϊκών ενώσεων παραχωρησι- ούχων μεταφορικών υποδομών και η οποία άνοιξε με ομιλία του aντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γ. Κατάινεν. Το «παρών» έδωσε ο κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, πρόεδρος του Δ.Σ. ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. «Είμαστε υπερήφανοι που μέσα σε μια μακρά και βαθιά ύφεση (η οποία διήρκεσε περισσότερα από επτά χρόνια) παραδίδονται πέντε έργα παραχώρησης συνολικού μήκους 1.000 χλμ. στην Ελλάδα», τόνισε ο κ. Π. Παπανικόλας και συνέχισε: «Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι συμβάσεις παρα- χώρησης, που καθοδηγούνται από τον ιδιωτικό τομέα και σε σύγκριση με τις κλασικές δημόσιες συμβάσεις, έχουν την ευελιξία να προσαρμόζονται στις πραγματικές συνθήκες προκειμένου να ξεπεραστούν οι κίνδυνοι που έχει αναλάβει o ιδιωτικός φορέας».
 
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπολογίζεται ότι μέσω των έργων το ΑΕΠ ανέβηκε κατά 2%, ενώ στα έργα απασχολήθηκαν 10.000 άτομα με άμεση σχέση εργασίας και 30.000 με έμμεση. «Το Πάσχα, με το άνοιγμα της κυκλοφο- ρίας των αυτοκινητοδρόμων από την Αθήνα στην Πάτρα και στη Θεσσαλονίκη (διασυνδέοντας τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας), η κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με πέρυσι. Η απόδοση των έργων παραχώρησης που λειτουργούν ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι η μέθοδος της παραχώρησης είναι βιώσιμη και κατάλληλη σε οποιεσδήποτε συγκυρίες», κατέληξε ο κ. Παναγιώτης Παπανικόλας.

 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ