ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα προϊόντα και αγορές εμπλουτίζουν τον χάρτη των ελληνικών εξαγωγών

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ανανεωμένος κατά 20% είναι ο χάρτης των ελληνικών εξαγωγών σε ό,τι αφορά τους προορισμούς των ελληνικών προϊόντων και κατά 25% σε ό,τι αφορά τα εξαγόμενα είδη αυτά καθαυτά κατά το α΄ τρίμηνο του 2017. Οι ανακατατάξεις αυτές, αν και ακόμη δεν μπορούν να ερμηνευθούν με ασφάλεια καθώς αφορούν μόλις το 1/4 του έτους, αποτελούν αισιόδοξες ενδείξεις για την ύπαρξη κινητικότητας στο ελληνικό εξαγωγικό εμπόριο. Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του χάρτη διαδραματίζουν η άνοδος της τιμής του πετρελαίου και οι εμπόλεμες ζώνες

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) η Ιταλία εξακολουθεί και αυτό το τρίμηνο να αποτελεί τον σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών, ενώ στη 2η και 3η θέση ακολουθούν (όπως και το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο) η Γερμανία και η Κύπρος. Στην 4η θέση ανήλθε η Τουρκία (από πέμπτη πέρυσι) και στην 5η, από τη δέκατη πέρυσι, βρίσκεται ο Λίβανος. Η άνοδος αυτή του Λιβάνου οφείλεται αφενός στην αύξηση των εξαγωγών πετρελαιοειδών (ουσιαστικά της αξίας τους λόγω αύξησης της τιμής του πετρελαίου) και αφετέρου στο ότι εκεί κατευθύνονται προϊόντα που προορίζονται και για γειτονικές χώρες, όπως για παράδειγμα η Συρία, που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση. Μεταξύ των χωρών που εμφανίζονται για πρώτη φορά στις 100 κυριότερες αγορές για τα ελληνικά προϊόντα είναι τα νησιά Φόκλαντ (73η θέση), αλλά και το Κουρασάο (96η θέση).

Τα 5 κυριότερα εξαγώγιμα προϊόντα της Ελλάδας ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2017 τα πετρελαιοειδή, τα φάρμακα, το αλουμίνιο σε πλάκες, τα λεγόμενα εμπιστευτικά προϊόντα (π.χ. προϊόντα τεχνολογίας, όπλα κ.λπ., προϊόντα που προστατεύονται με πατέντα) και το ελαιόλαδο. Από πλευράς προϊόντων που εμφανίζονται για πρώτη φορά στα 100 κυριότερα εξαγόμενα ξεχωρίζουν οι στρόβιλοι δι’ αντιδράσεως (35η θέση), τα επιβατηγά πλοία (36η), το σκληρό σιτάρι (44η), τα σκραπ χαλκού, τα γυναικεία ενδύματα (77η) και τα παγωτά (85η θέση).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ