ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξυγίανση τύπου «Μαρινόπουλος» για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας - Νεωρίου

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ, ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΖΩΡΤΖΗ

Οι συνολικές υποχρεώσεις του Ναυπηγείου Ελευσίνας φθάνουν τα 200 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος είναι προς τις τράπεζες, ενώ στα 50-60 εκατ. ανέρχονται οι οφειλές προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Προβάδισμα στο σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων της χώρας αποκτούν η Ελευσίνα και το Νεώριο έναντι του Σκαραμαγκά, καθώς οι πιστώτριες τράπεζες και η διοίκηση του κ. Νίκου Ταβουλάρη φέρονται να έχουν καταλήξει σε συμφωνία εξυγίανσης κατά το μοντέλο «Μαρινόπουλος». Ως ενδιαφερόμενος επενδυτής και στην περίπτωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας - Νεωρίου εμφανίζεται η Cosco, με την οποία η κυβέρνηση έχει κάνει μια κατ’ αρχήν πολιτική συμφωνία για την είσοδό της στα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας, με τις συζητήσεις να συνεχίζονται για να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά της επενδυτικής συμφωνίας και να καταστεί υλοποιήσιμη. Η Cosco συζητεί την εξαγορά των τριών ναυπηγείων σε αντικατάσταση της δέσμευσης που έχει αναλάβει στη συμφωνία για την εξαγορά του ΟΛΠ (αντισταθμιστικά) δύο μεγάλων ναυπηγοεπισκευαστικών δεξαμενών στη Ζώνη του Περάματος. Η κινεζική εταιρεία έχει μπει στη συζήτηση αυτή θέτοντας όρους και προϋποθέσεις που συνδέονται με την επίλυση όλων των δικαστικών εκκρεμοτήτων και την απαλλαγή από παρελθόντα βάρη. Αυτή τη δύσκολη άσκηση «τρέχει» εδώ και μήνες ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας σε συνεννόηση και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίπτωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το σχέδιο Πιτσιόρλα για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά προβλέπει την εισαγωγή της εταιρείας σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, κάτι που σημαίνει την απομάκρυνση του σημερινού ιδιοκτήτη Ισκαντάρ Σάφα και αναζήτηση νέων επενδυτών. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τον διαχωρισμό των ναυπηγείων σε εμπορικό και στρατιωτικό σκέλος και τη διάθεσή τους μέσω διεθνούς διαγωνισμού σε τρίτους. Για να προχωρήσει το σχέδιο, θα πρέπει να βγει η απόφαση της διαιτησίας στην οποία έχουν προσφύγει η ΕΝΑΕ και ο μέτοχός της Ισκαντάρ Σάφα για το θέμα των κρατικών ενισχύσεων. Η απόφαση αναμενόταν μέσα στον Ιούνιο αλλά φαίνεται να οδηγείται σε καθυστέρηση, θέτοντας προσκόμματα στην εξέλιξη του όλου σχεδιασμού, ο οποίος αποτέλεσε αντικείμενο νέας συνάντησης του κ. Πιτσιόρλα με εκπροσώπους της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. που επισκέφθηκαν την Αθήνα προ δεκαημέρου.

Σε αντίθεση με την περίπτωση του Σκαραμαγκά, η εξυγίανση των Ναυπηγείων Νεωρίου και Ελευσίνας φαίνεται να βαδίζει σε λιγότερο θολό τοπίο.

Το σχέδιο προβλέπει λύση στο πλαίσιο του πτωχευτικού κώδικα και συγκεκριμένα με βάση το άρθρο 106.β.δ, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στα συμβαλλόμενα στη συμφωνία εξυγίανσης μέρη να τροποποιήσουν τη συμφωνία εξυγίανσης κατά το μέρος που αφορά τους όρους μεταβίβασης της επιχείρησης ή μέρους της, εφόσον έως την ημερομηνία συζήτησης της αίτησης επικύρωσης έχουν μεταβληθεί τα στοιχεία του μεταβιβαζόμενου ενεργητικού και προσκομίζεται με τις προτάσεις συμπληρωματική έκθεση του ορισθέντος εμπειρογνώμονα επί των τροποποιούμενων όρων.

Το σχέδιο εξυγίανσης, που σύμφωνα με πληροφορίες αξιολογείται ως βιώσιμο από την πλευρά των πιστωτριών τραπεζών, προβλέπει «πάγωμα» χρεών για 15 χρόνια και λειτουργία των ναυπηγείων μόνο με εμπορικές δραστηριότητες. Οι συνολικές υποχρεώσεις του Ναυπηγείου Ελευσίνας ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος είναι προς τις τράπεζες, ενώ στα 50-60 εκατ. ανέρχονται οι οφειλές προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία. Οι τράπεζες έχουν προσλάβει σύμβουλο και προετοιμάζουν το άνοιγμα των data rooms.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ