Μια μετακόμιση που διχάζει

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΤΟΚΙΟ. Η κυβερνήτης του Τόκιο, Γιουρίκο Κόικε, χρύσωσε χθες το χάπι της καταστροφής της μεγαλύτερης ψαραγοράς στον κόσμο, της ψαραγοράς Τσούκιτζι στο Τόκιο, ανακοινώνοντας ότι, εν ευθέτω χρόνο, στον ίδιο χώρο θα λειτουργήσει πάρκο γαστρονομικού τουρισμού. Το ζήτημα της μεταφοράς της ψαραγοράς στο τεχνητό νησί Τογιόσου σχετίζεται με τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020, ενώ η αρχική πρόθεση ήταν να αποδοθεί το προνομιακό οικόπεδο της ψαραγοράς σε κατασκευαστές για την ανέγερση εμπορικού κέντρου ή καζίνο.

«Επειδή εκτιμούμε την παράδοση, θέλω να προωθήσω το σήμα κατατεθέν Τσούκιτζι», ανακοίνωσε η Κόικε περιγράφοντας την απόφαση για το πάρκο γαστρονομικού τουρισμού. Η ψαραγορά είναι ούτως ή άλλως πόλος έλξης δεκάδων χιλιάδων τουριστών, που την επισκέπτονται πριν από το χάραμα για να παρακολουθήσουν τους διάσημους πλειστηριασμούς τόνων και να περιηγηθούν στα μαγαζιά με τη μεγαλύτερη ποικιλία θαλασσινών στον κόσμο.

Τα κτίρια της αγοράς έχουν ηλικία 80 ετών, ενώ η παρουσία τους δίπλα στους λαμπερούς ουρανοξύστες της πολυτελούς εμπορικής συνοικίας Γκίνζα είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες αντιθέσεις της ασιατικής μητρόπολης. Μια τυπική ημέρα, περνούν από την αγορά 1.628 τόνοι θαλασσινών, 480 διαφορετικών ειδών, συνολικής αξίας σχεδόν 13 εκατ. ευρώ.

Η ιαπωνική πρωτεύουσα θα μπορούσε να επιλύσει το ζήτημα της στατικότητας των κτιρίων ανακαινίζοντας την αγορά και ενδεχομένως αυτό θα έκανε η Κόικε, αν είχε τη δυνατότητα. Ομως, όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση πέρυσι τον Ιούλιο, είχε ήδη κατασκευαστεί η νέα αγορά στο τεχνητό νησί Τογιόσου. Η Κόικε μπλόκαρε προσωρινά τη μετακόμιση, καταγγέλλοντας ότι τα μέτρα που είχαν εξαγγελθεί για την απορρύπανση της περιοχής δεν είχαν εφαρμοστεί. Στο νησί παλαιότερα λειτουργούσε εργοστάσιο εξαγωγής φυσικού αερίου από άνθρακα, βιομηχανική διαδικασία που άφησε βενζόλιο και αρσενικό στο υπέδαφος και στα υπόγεια ύδατα, προξενώντας ανησυχίες για την καταλληλότητα του μέρους.

Οι έμποροι που δραστηριοποιούνται στην Τσούκιτζι είναι διχασμένοι ως προς τη μετακόμιση, με κάποιους να ζητούν την επίσπευσή της, εφόσον έχουν ήδη επενδύσει σε ψυγεία και άλλες εγκαταστάσεις και άλλους να φοβούνται ότι οι ανησυχίες για τη δημόσια υγεία και η άβολη τοποθεσία θα πλήξουν την αγοραστική κίνηση.

Η χθεσινή ανακοίνωση ήταν κατ’ ουσίαν η παραδοχή της Κόικε ότι δεν μπορεί να καθυστερεί άλλο τη μετακόμιση, καθώς η ημερομηνία διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων πλησιάζει. Από τον χώρο όπου βρίσκεται η ψαραγορά πρόκειται να περάσει ο δεύτερος περιφερειακός δρόμος, ο οποίος θα συντομεύσει τη διαδρομή ανάμεσα στο ολυμπιακό στάδιο και στο ολυμπιακό χωριό από τα 25 στα 10 λεπτά. Δεν είναι σαφές πώς ακριβώς θα βρεθούν στο ίδιο σημείο και ο δρόμος και το γαστρονομικό πάρκο, αν και μεταξύ των λύσεων που εξετάζονται περιλαμβάνεται η υπογειοποίηση.

Πολιτικό κόστος

Για την Κόικε, που θεωρείται μία από τις δημοφιλέστερες πολιτικούς της χώρας, η απόφαση καταστροφής της διάσημης αγοράς ενέχει πολιτικό κόστος, το οποίο η ίδια θα προσπαθήσει να μεταθέσει στον προκάτοχό της, Σιντάρο Ισιχάρα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή