Η Volvo από το 2019 θα παράγει αποκλειστικά «πράσινα» οχήματα

Η Volvo από το 2019 θα παράγει αποκλειστικά «πράσινα» οχήματα

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το τέλος εποχής των αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως φέρνει η χθεσινή απόφαση της Volvo. Σύμφωνα με τη διοίκηση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, από το 2019 και μετά, όλα τα αυτοκίνητά της θα φέρουν ηλεκτρικό κινητήρα είτε αποκλειστικά είτε σε συνδυασμό με έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσεως – αυτό σημαίνει ότι δεν θα κατασκευάζεται πλέον κανένα Volvo το οποίο θα κινείται μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, καθιστώντας σταδιακά απαρχαιωμένη μια τεχνολογία με ιστορία 100 και πλέον χρόνων. Η Volvo, εν τω μεταξύ, κάνει αυτήν την ανακοίνωση, ενώ πριν από δύο ημέρες η καλιφορνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Tesla δήλωσε ότι εγκρίθηκε από τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ το σχέδιό της για την παραγωγή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου προσιτού στο ευρύ κοινό. Σημειωτέον ότι τα πρώτα 100 αυτοκίνητα της Tesla θα κυκλοφορήσουν τον Αύγουστο.

Η Volvo θα προωθήσει πέντε αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα έως το 2021, ενώ σε όλη την προϊοντική της γραμμή θα προσφέρει την επιλογή υβριδικών μοντέλων. Χαρακτηριστικά είναι τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου Χάκαν Σάμιουελσον: «Η ανακοίνωσή μας σηματοδοτεί το τέλος της εποχής της αυτοκίνησης μόνο με μηχανές εσωτερικής καύσεως. Στόχος μας είναι να πουλήσουμε 1 εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2025».

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε ότι το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο της θα κατασκευαστεί στην Κίνα και θα αρχίσει να πωλείται το 2019. Η παραγωγή του θα βασιστεί στην πλατφόρμα του Volvo XC40, ενός αυτοκινήτου για ποικίλες δραστηριότητες. Από τα πέντε ηλεκτρικά μοντέλα, τα δύο θα κατασκευαστούν με το εμπορικό σήμα Polestar, το οποίο επίσης ανήκει στη Volvo. Αυτά τα μοντέλα θα συμπληρώνονται από αντίστοιχες υβριδικές εκδόσεις, στις οποίες θα συνδυάζεται ένας βενζινοκινητήρας ή πετρελαιοκινητήρας με σύστημα μπαταριών.

Η Volvo έχει εξαγοραστεί από τον Κινέζο δισεκατομμυριούχο Λι Σουφού, που ελέγχει την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely. Εν τω μεταξύ, η Κίνα αναδεικνύεται στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε διεθνή κλίμακα.

Οι αρμόδιες αρχές μεταφορών επιδιώκουν να «αναγκάσουν» τις ντόπιες αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν στην παραγωγή «πράσινων» αυτοκινήτων, με την απειλή προστίμων και επιβολή ποσοστώσεων παραγωγής.

Εκτός από τη Volvo και την Tesla, και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες διαγκωνίζονται για να εξασφαλίσουν μία θέση στον χώρο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η ΒΜW και η Volkswagen σπεύδουν να λανσάρουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα, έτσι ώστε να αντεπεξέλθουν στα αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές ρύπων που επιβάλλονται διεθνώς και να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις την Tesla. Η τελευταία παράγει αποκλειστικά «πράσινα» αυτοκίνητα. Η BMW τόνισε ότι το 2021 η εμβληματική σειρά BMW 7 θα αντικατασταθεί πλήρως από τη σειρά των ηλεκτροκίνητων iNext.

Η επίσης γερμανική Mercedes, του ομίλου της Daimler, έκανε γνωστό ότι σχεδιάζει έως το 2022 να προωθήσει στη διεθνή αγορά δέκα νέα «πράσινα» μοντέλα – αυτό σημαίνει ότι θα το κάνει νωρίτερα απ’ ό,τι είχε αρχικά προβλέψει. Η Daimler και η ΒΜW εκτιμούν ότι τα επόμενα δέκα χρόνια τα ηλεκτροκίνητα και επαναφορτιζόμενα οχήματα θα αντιστοιχούν σε ποσοστό σχεδόν 25% επί των συνολικών – δηλαδή, περίπου 1 στα 4 αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους δεν θα κινείται με ορυκτά καύσιμα. Τέλος, και η Audi, μέλος του ομίλου Volkswagen, σε 4 χρόνια από σήμερα θα προσφέρει για κάθε μοντέλο της μία υβριδική και μία ηλεκτροκίνητη εκδοχή.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή