ΒΙΒΛΙΟ

Νέες εκδόσεις

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΝEIL GAIMAN
Ποτέ και πουθενά
μτφρ.: Μαρία Αγγελίδου
εκδ. Ικαρος, σελ. 466

Κάτω από τον χειροπιαστό κόσμο του Εδώ και του Τώρα υπάρχει ο υπόγειος κόσμος του Ποτέ και του Πουθενά. Ο Ρίτσαρντ Μέιχιου θα γνωρίσει το σκοτεινό σύμπαν των σκιών, των φονιάδων και των τεράτων, των αγγέλων, των αγαθών και των προβάτων καθώς θα γλιστρήσει μέσα του από μια χαραμάδα. Παγιδευμένος στα σπλάχνα του άγνωστου Λονδίνου, θα κινδυνέψει αλλά και θα αποκτήσει απροσμέτρητη πείρα έτσι ώστε, όταν θα ξαναβγεί στον κόσμο, θα έχει μεταμορφωθεί σε έναν ώριμο και αποφασιστικό Ρίτσαρντ. Ο συγγραφέας φιλοδόξησε να γράψει ένα έργο σαν την τριλογία της «Νάρνιας» ή την «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» και στην ιδέα του βασίστηκε η δημοφιλέστατη τηλεοπτική σειρά του BBC «Neverwhere».
ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
EDGAR WALLACE
Οι Τέσσερις Δίκαιοι
μτφρ.: Αντώνης Καλοκύρης
εκδ. Αλεξάνδρεια, σελ. 158

Οι Τέσσερις Δίκαιοι αναλαμβάνουν να αποδώσουν δικαιοσύνη κατά το δοκούν, όταν ο υπ. Εξωτερικών της Μ. Βρετανίας αποφασίζει να καταθέσει προς ψήφιση νομοσχέδιο σύμφωνα με το οποίο καθίσταται ευκολότερο να απελαθούν και να εκδοθούν αλλοδαποί. Η αστυνομία παίρνει τα μέτρα της για να προστατευτούν όλα τα άτομα που εμπλέκονται στην υπόθεση. Ωστόσο, οι Τέσσερις Δίκαιοι δεν είναι τυχαίοι, τουλάχιστον οι τρεις από αυτούς, αλλά άτομα που γνωρίζουν την παγκόσμια τάξη πραγμάτων και δεν διστάζουν να αποκαταστήσουν τη διασαλευμένη ισορροπία, όπως αυτοί την αντιλαμβάνονται. Ο φόβος πλανάται πάνω από το Λονδίνο.
ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΖΟΝ ΜΠΙΟΥΚΑΝ
Τα 39 σκαλοπάτια
μτφρ.: Εφη Τσιρώνη
εκδ. Μίνωας, σελ. 192

Κλασικό βρετανικό θρίλερ κατασκοπείας, που έγινε περισσότερο γνωστό από την κινηματογραφική του μεταφορά, κυρίως στη «χιτσκοκική εκδοχή» του (1935), και κατατάχθηκε 42ο ανάμεσα στα εκατό καλύτερα μυθιστορήματα που επέλεξε ο Guardian. Πρωταγωνιστής ένας Αγγλος κοσμοπολίτης, που περισσότερο από ανία θα βρεθεί μπλεγμένος με μία συνωμοσία κατά του Ελληνα πρωθυπουργού Καρολίδη. Μια εμπιστευτική πληροφορία, ένας μυστηριώδης φόνος, ένα δίκτυο Γερμανών κατασκόπων, κρυπτογραφικά μηνύματα και οι βρετανικές αρχές συνθέτουν ένα vintage συναρπαστικό αφήγημα (shocker), που καθηλώνει τον απαιτητικό αναγνώστη.
ΚΩΣΤΑΣ Θ. ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΥΤΟΒΟΗΘΕΙΑ
RYAN HOLIDAY
Το εγώ είναι ο εχθρός
μτφρ.: Χαριτωμένη Βόντα
επιμ. Χρύσα Ξενάκη
εκδ. Πεδίο, σελ. 366

Φιλοσοφικός στοχασμός, οδηγός αυτοβοήθειας, μια παράλληλη πορεία με τη σκέψη του διάσημου και απαραίτητου για πολιτικούς, καλλιτέχνες και επιχειρηματίες Ryan Holiday είναι το βιβλίο του «Το εγώ είναι ο εχθρός». Ο συγγραφέας, ειδικός στρατηγικής που κάνει καριέρα πάνω σε τέτοια ζητήματα καταθέτει τα επιχειρήματά του με βάση τη φιλοσοφία, την αρχαιότητα, τις θρησκείες και άλλες προσωπικές εμπειρίες από τον χώρο των επιχειρήσεων για το πώς θα πετύχει κάποιος να παραμερίσει το δύστοκο εγώ του έναντι μιας απελευθέρωσης δυνάμεων που οδηγούν προς την επιτυχία και την καθιέρωση, ίσως και την ευτυχία.
ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
 

ΛΕΥΚΩΜΑ
Ο φεμινισμός στα χρόνια
της μεταπολίτευσης 1974-1990
Ιδέες, συλλογικότητες, διεκδικήσεις
εκδ. Ιδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, σελ. 104

Ακόμα και οι παλιότερες τα θεωρούμε αυτονόητα. Ομως, μόνο στο Σύνταγμα του 1975 θεσπίστηκε για πρώτη φορά η πλήρης ισότητα των φύλων. Και μόνο τη δεκαετία του ’80 δρομολογήθηκαν οι νομοθετικές αλλαγές στο οικογενειακό και στο εργατικό δίκαιο που δημιούργησαν τις προϋποθέσεις εξίσωσης. Η έκθεση και το λεύκωμα του Ιδρύματος της Βουλής εικονογραφούν με εγκυρότητα και ακρίβεια τους αγώνες της δεκαπενταετίας 1974-1990 για τη δημιουργία ίσων ευκαιριών ανδρών-γυναικών, για την αυτοδιάθεση του γυναικείου σώματος, για την καταπολέμηση της έμφυλης βίας – για τη γυναικεία απελευθέρωση.
ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ