ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μόνο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα πωλούνται στη Γαλλία μετά το 2040

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H Γαλλία, διά στόματος του υπουργού Περιβάλλοντος Νικολά Ιλό, σχεδιάζει τη σταδιακή απαγόρευση των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως το 2040. Μάλιστα, επιδιώκει έως το 2050 να μετατραπεί σε χώρα μη εξαρτώμενη από τους υδρογονάνθρακες. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς στόχους του «περιβαλλοντικού σχεδίου» που παρουσίασε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος Νικολά Ιλό, μέσω του οποίου σχεδιάζει τη στρατηγική της χώρας για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τα επόμενα χρόνια.

Ουσιαστικά, το σχέδιο του κ. Ιλό έρχεται να ενισχύσει τη Συμφωνία του Παρισιού που υπεγράφη το 2015 και επικυρώθηκε από 195 κράτη-μέλη. Μάλιστα, με αφορμή την απόφαση του Ντόναλντ Τραμπ να αποσύρει τις ΗΠΑ από τη συμφωνία, η κυβέρνηση του Εμανουέλ Μακρόν προσπαθεί να αναδείξει τη σημασία της τήρησης της συμφωνίας και να τονίσει την απαραίτητη εφαρμογή της. Ο κ. Ιλό παρουσίασε ένα σχέδιο με έξι άξονες, υπό τη μορφή προτάσεων, οι οποίες, ωστόσο, δεν αναλύθηκαν επαρκώς κυρίως όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν. Πάντως, ο κ. Ιλό εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος και δήλωσε ότι ο στόχος της χώρας για απεξάρτηση από τον άνθρακα θα την υποχρεώσει να προχωρήσει στις απαραίτητες επενδύσεις. Επίσης, ο ίδιος επισήμανε ότι η απόφαση για διακοπή της πώλησης οχημάτων με ορυκτά καύσιμα αποτελεί «επαναστατική ενέργεια».

Τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους το 95,2% του συνόλου των γαλλικών οχημάτων, έναντι του 1,2% που καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη γαλλική αγορά. Στην ομιλία του ο υπουργός Περιβάλλοντος έκανε ιδιαίτερη μνεία στην πρόσφατη ανακοίνωση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volvo, σύμφωνα με την οποία όλα τα νέα μοντέλα από το 2019 θα είναι πλήρως υβριδικά ή ηλεκτρικά, σηματοδοτώντας το τέλος των οχημάτων Volvo με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επίσης δεν παρέλειψε να φέρει ως παράδειγμα και την Ινδία, η οποία αποσκοπεί στην προώθηση αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2030.

Μεταξύ άλλων, η Γαλλία εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει τη λειτουργία των εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα έως το 2022, ενώ θα περιορίσει το ποσοστό της πυρηνικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο 50% έως το 2025 από 75% που είναι σήμερα. Πάντως, ο Σιρίλ Κορμιέ, στέλεχος της Greenpeace, σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να μάθουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτοί οι στόχοι θα επιτευχθούν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ