ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Καράκας αδυνατεί να πληρώσει τους διεθνείς αερομεταφορείς

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στο στόχαστρο των διεθνών αερογραμμών βρίσκεται η κυβέρνηση της Βενεζουέλας, καθώς προχωρούν σταδιακά στη διακοπή των πτήσεών τους προς το Καράκας, στον απόηχο της παρατεταμένης πολιτικής κρίσης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα και των ενδείξεων περί δραματικής οικονομικής κατάρρευσης. Αυτήν τη φορά η αμερικανική United Airlines προστέθηκε από την 1η Ιουλίου στη λίστα των ξένων εταιρειών που έλαβαν την απόφαση να διακόψουν τις πτήσεις τους προς αυτόν τον προορισμό.

Την προηγούμενη Παρασκευή, πιλότος της αμερικανικής εταιρείας, σε μια κίνηση που προκάλεσε τις επευφημίες του πλήθους, κρατώντας μια σημαία της Βενεζουέλας έστειλε μήνυμα για τη διακοπή των πτήσεων της εταιρείας προς το Διεθνές Αεροδρόμιο «Σιμόν Μπολιβάρ», το οποίο είναι γνωστό και ως «Μαϊκέτια». Αρκετοί διεθνείς αερομεταφορείς εγκατέλειψαν τη Βενεζουέλα, επικαλούμενοι τα πάρα πολλά χρήματα που τους χρωστάει το Καράκας. Σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Bloomberg τον Ιούνιο, ο εκπρόσωπος της εταιρείας Τσαρλς Χόμπαρτ διεμήνυσε ότι «η πτήση μεταξύ Χιούστον (Τέξας) και Καράκας δεν ανταποκρίνεται στις οικονομικές μας απαιτήσεις». Σύμφωνα με τη Διεθνή Ενωση Αερομεταφορών, το προηγούμενο έτος οι οφειλές των Αρχών της Βενεζουέλας προς τους διεθνείς αερομεταφορείς ανήλθαν στα 3,8 δισ. δολάρια.

Πρόκειται για έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων σε μπολιβάρ, τα οποία η κυβέρνηση έχει παρακρατήσει για να ενισχύσει την καταρρέουσα οικονομία της. Σε γενικές γραμμές, οι εταιρείες δυσκολεύονται να κεφαλαιοποιήσουν τα κέρδη τους από τα δρομολόγιά τους στη χώρα, κυρίως εξαιτίας των αυστηρών ελέγχων που έχουν επιβληθεί ήδη στην κίνηση συναλλάγματος. Επί της ουσίας, κάθε εταιρεία η οποία νομίμως δραστηριοποιείται στη Βενεζουέλα είναι υποχρεωμένη να δέχεται πληρωμές σε μπολιβάρ, τις οποίες αργότερα υποχρεώνεται να μετατρέπει σε δολάρια. Ωστόσο, εξαιτίας της νομισματικής κρίσης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα, το εθνικό νόμισμα της Βενεζουέλας, το μπολιβάρ, έχει χάσει τουλάχιστον το 55% της αξίας του, ώστε η κερδοφορία των εταιρειών να μοιάζει ουτοπική. H American Airlines Group, γνωρίζοντας τους αυστηρούς ελέγχους που έχει επιβάλει η κυβέρνηση στο συνάλλαγμα, προέβλεψε το 2015 επιπλέον δαπάνες 592 εκατ. δολ., προκειμένου να ισοσταθμίσει την απώλεια από τις πωλήσεις των εισιτήριων σε μπολιβάρ.

Ωστόσο, ένας από τους λόγους που η εταιρεία έλαβε την παραπάνω απόφαση σχετίζεται και με τη χαμηλή ζήτηση των πτήσεων προς τη χώρα. Παρότι τις πτήσεις προς το Καράκας επέλεγαν επικεφαλής πετρελαϊκών εταιρειών που εδρεύουν στο Τέξας καθώς και Βενεζουελάνοι που πλέον κατοικούν μόνιμα στις ΗΠΑ, μικρή μερίδα τουριστών ταξιδεύει προς αυτόν τον προορισμό, με αποτέλεσμα οι πτήσεις να σημειώσουν χαμηλή πληρότητα. Εντούτοις, εκτός από τις οικονομικές οφειλές του Καράκας προς τους αερομεταφορείς και τη χαμηλή πληρότητα των πτήσεων, η μέχρι στιγμής αναστολή των δρομολογίων προς το Καράκας οφείλεται και στο γεγονός ότι επικρατεί ανησυχία για την ασφάλεια του πληρώματος.

Ειδικότερα, η κυβέρνηση της Βενεζουέλας έχει έρθει αντιμέτωπη τους τελευταίους μήνες με κύμα διαδηλώσεων κατά του προέδρου Νικολάς Μαδούρο στη διάρκεια των οποίων έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 90 άνθρωποι. Πέρυσι η Deutsche Lufthansa διέκοψε τις πτήσεις της προς το Καράκας από το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, ενώ οι αμερικανικές American Airlines, Delta και ο γαλλοϊσπανικός όμιλος Air France-Iberia έχουν μειώσει τη συχνότητα εκτέλεσης των δρομολογίων από και προς τη Βενεζουέλα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ