Επικερδής αποδείχθηκε η εξαγορά της Volvo για τους Κινέζους

Επικερδής αποδείχθηκε η εξαγορά της Volvo για τους Κινέζους

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαφορετικά αποτελέσματα παρουσιάζει η εξαγορά των δύο ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών Volvo και Jaguar από έναν κινεζικό και έναν ινδικό όμιλο, αντίστοιχα. Η εξαγορά της σουηδικής Volvo από την κινεζική Zheijiang Geely Holding ήταν μια επιχειρηματική κίνηση που απέδωσε λόγω των αποφάσεων του κινεζικού ομίλου για μείωση των δαπανών αλλά και λόγω των πλεονεκτημάτων που προέκυψαν από την κατασκευή και την πώληση στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως. Αντίθετα, η εξαγορά της Jaguar Land Rover από την Τata Motors ήταν ένα «πάντρεμα» δύο ανόμοιων μεταξύ τους εταιρειών. Συν τοις άλλοις, η κερδοφορία του ινδικού ομίλου εξαρτάται από την εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων. Ομως, η Tata δεν μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τη θυγατρική της Jaguar Land Rover, την Jaguar. Αρχικά, ο ινδικός όμιλος Tata Motors είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη Skoda του γερμανικού ομίλου Volkswagen, αντί της Jaguar Land Rover. Η εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων αποδείχθηκε ότι δεν μπορεί να βοηθήσει τον ινδικό όμιλο να επεκτείνει τη δική του σειρά πιο οικονομικών οχημάτων.

Και οι δύο εξαγορές είχαν αντιμετωπιστεί με σκεπτικισμό από τους επενδυτές, οι οποίοι σήμερα τις αξιολογούν εντελώς διαφορετικά. Η Zheijiang Geely Holding εξαγόρασε τη Volvo Cars το 2010 έναντι 1,15 δισ. δολαρίων. Εκτοτε έχει εξαπλασιαστεί η τιμή της μετοχής της Geely στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Οπως σημειώνουν αναλυτές που μίλησαν στο Bloomberg, o πρόεδρος της Zheijiang Geely Holding Λι Σουφού κατάφερε να μειώσει τις λειτουργικές δαπάνες της Volvo Cars. Ταυτόχρονα, ο όμιλος επωφελήθηκε από τις οικονομίες κλίμακος που συνδέονται με την κατασκευή και την πώληση αυτοκινήτων στην Κίνα. Εκπρόσωπος της Zheijiang Geely Holding έγραψε στο WeChat ότι η επιτυχία της εξαγοράς οφείλεται στη μεγάλη γκάμα προϊόντων της Volvo, στον σχεδιασμό των οχημάτων που ικανοποιεί τις ανάγκες της πλειονότητας των καταναλωτών και στην εμπειρία της σουηδικής εταιρείας στον τομέα της μηχανικής.

Η Tata Motors εξαγόρασε την Jaguar Land Rover πριν από δύο χρόνια έναντι 2,5 δισ. δολαρίων. Σήμερα, η μετοχή της Tata Motors έχει διολισθήσει 21%. Το 78% των κερδών και το 96% των λειτουργικών εσόδων του ινδικού ομίλου εξαρτώνται από τη θυγατρική Jaguar Land Rover. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων μάρκας Tata Motors συνεισφέρουν μόνον το 1,3% των λειτουργικών κερδών. «Η Tata βλέπει την Jaguar ως ανεξάρτητο περιουσιακό στοιχείο», δηλώνει ο Γιόκιν Σίμπερτ, οικονομικός αναλυτής της αγοράς αυτοκινήτων στο Χονγκ Κονγκ. «Η Tata δεν μπορεί να συνεργαστεί με την Jaguar όσο δεν αλλάζει τη στρατηγική της, για να απευθυνθεί σε ένα πιο εκλεκτικό καταναλωτικό κοινό», συμπληρώνει ο ίδιος. Η Κίνα είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες αγορές της Jaguar Land Rover, γεγονός που σημαίνει ότι η Tata δεν μπορεί να παίξει ενεργό ρόλο διότι δεν έχει παρουσία εκεί, δηλώνει ο Μπιλ Ρούσο, γενικός διευθυντής της Gao Feng Advisory. Αντίθετα, η Volvo Cars ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που εξήγαγε στις ΗΠΑ αυτοκίνητα που ήταν κατασκευασμένα στην Κίνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή