ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιβεβαιώνει η Great Wall το ενδιαφέρον της για τη Fiat Chrysler

REUTERS, A.P.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η κινεζική Great Wall επανέλαβε και χθες το ενδιαφέρον της για τον ιταλοαμερικανικό όμιλο FiatChrysler (FCA), επισημαίνοντας, πάντως, ότι ακόμα δεν έχει κάνει κάποια κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση. Ωστόσο, αυτή η εξέλιξη επαναφέρει στο προσκήνιο το θέμα της συσπείρωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας διεθνώς. Πιθανώς η Fiat να θελήσει να χρησιμοποιήσει το κινεζικό ενδιαφέρον για να αναγκάσει τους άλλους «μνηστήρες» να αποκαλύψουν τις προθέσεις τους. Η πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Great Wall Γουάνγκ Φενγκγίνγκ δήλωσε στην έγκριτη ειδησεογραφική ιστοσελίδα www. autonews. com ότι ακόμα δεν έχει έρθει σε επαφές με τη διοίκηση της FCA, αλλά ότι προτίθεται να το κάνει. Επίσης, η κ. Γουάνγκ είπε ότι το ενδιαφέρον του ομίλου της στρέφεται κυρίως στο εμπορικό σήμα Jeep. Είχε προηγηθεί τη Δευτέρα δήλωση στο Reuters, με την Great Wall να λέει ότι ενδιαφέρεται είτε για το σύνολο της ιταλοαμερικανικής εταιρείας είτε για επιμέρους τμήματά της. Η Great Wall είναι η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και μία από τις πρώτες που διαπίστωσε τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης των αυτοκινήτων πολλαπλών χρήσεων (SUV) – αυτή η εξειδίκευσή της ταιριάζει απολύτως με τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει η Jeep. Η Great Wall αυτήν τη στιγμή είναι η εταιρεία που κατασκευάζει τα περισσότερα SUV στην Κίνα. Οι εξελίξεις αυτές ώθησαν ανοδικά την τιμή της μετοχής της Fiat Chrysler, ενώ παράλληλα δημιούργησαν ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητες της Great Wall να την αγοράσει. Η χρηματιστηριακή της αξία ανέρχεται σε 19 δισ. δολάρια.

Ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι ο βραχίονας της Jeep με τα ομώνυμα αυτοκίνητα μπορεί να αποτιμηθεί έως και μιάμιση φορά η συνολική αξία της FCA. Επιπλέον, η Fiat παρήγαγε πέρυσι σχεδόν 5 εκατ. οχήματα σε σύγκριση με 1,07 εκατ. της Great Wall. Τα έσοδα της τελευταίας ανήλθαν πέρυσι στα 14,8 δισ. δολάρια έναντι των 130,6 δισ. δολαρίων της Fiat Chrysler. Οι Κινέζοι δεν θέλησαν να δεσμευτούν για τίποτε, προσθέτοντας στις δηλώσεις τους ότι δεν είναι βέβαιον πως θα προχωρήσουν σε προσφορά τελικά. «Δεν έχουμε αναπτύξει κάποια σχέση με τη διοίκηση της FCA, ούτε συνήψαμε συμφωνία με κάποια προσφορά, ούτε ξεκινήσαμε συνομιλίες», αναφέρει δήλωση της Great Wall. Κατά τους αναλυτές, αν ο κινεζικός όμιλος ενδιαφέρεται όντως για τη Fiat Chrysler, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει και μόχλευση και έκδοση μετοχών για ολοκληρώσει την εξαγορά.

Ενδεχομένως, με τη μέθοδο αυτή να χάσει τον έλεγχο του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών που έχει σήμερα ο πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας Γουέι Τζιαντζούν. Οι αναλυτές του χρηματιστηριακού οίκου Jefferies προβλέπουν πως ο κ. Γουέι θα μπορούσε να διατηρήσει το 30% και μετά να κάνει αύξηση κεφαλαίου 10 δισ. δολαρίων και μόχλευση 10-14 δισ. δολαρίων. Ομως ο τελευταίος λόγος ίσως ανήκει στους πολιτικούς. Αφενός το Πεκίνο έθεσε όρια στις υπεράκτιες επενδύσεις εγχώριων ομίλων, αφετέρου υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια στην Ε.Ε. για τις επιθετικές εξαγορές των Κινέζων. «Αναμένουμε ο Σέρτζιο Μαρκιόνε να χρησιμοποιήσει την Great Wall για να απευθυνθεί σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, προσκαλώντας τες να μπουν στο παιχνίδι της συσπείρωσης του κλάδου», τόνισαν τραπεζικά στελέχη στο Reuters.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ