ΚΟΣΜΟΣ

Και τηλεόραση από Apple, Facebook, Google

JOHN KOBLIN / THE NEW YORK TIMES

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Αpple έχει βάλει στην άκρη κονδύλι ενός δισ. δολαρίων για πρωτότυπα προγράμματα, το Facebook θέλει να γυρίσει τη δική του εκδοχή του «Scandal» και η Google είναι έτοιμη να δώσει τρία εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο για νέες δραματικές σειρές.

Οι τρεις ψηφιακοί γίγαντες φαίνονται αποφασισμένοι να εισβάλουν στο τηλεοπτικό τοπίο, το οποίο συγκλονίστηκε πριν από λίγα χρόνια με την είσοδο του Netflix και της Amazon.

Δεν είναι σαφές σε ποια πλατφόρμα θα εμφανίζονται τα προγράμματα της Apple ή πώς θα πληρώνουν οι χρήστες γι’ αυτά. Είναι πιθανό να φτιαχτεί μια νέα εφαρμογή για να προβάλλει, μέσω streaming, τις νέες πρωτότυπες σειρές. Με τα χρήματα που διαθέτει, η Apple θα μπορούσε άνετα να γυρίσει πάνω από δέκα πρωτότυπες σειρές.

Το Facebook έχει ήδη ξεκινήσει, προσλαμβάνοντας τη Μίνα Λεφέμπρ από το ΜTV και δηλώνοντας ότι θα ξοδέψει τρία έως τέσσερα εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο, κονδύλι εφάμιλλο με αυτό που διαθέτουν πολλά τηλεοπτικά δίκτυα. Ενώ οι υπόλοιποι αναζητούν μεγάλες επιτυχίες, όπως π.χ. ένα νέο «Game of Thrones», το Facebook έχει πιο στοχευμένη προσέγγιση. Θέλει ανάλαφρες σειρές για ηλικίες από 16 έως 35 ετών, οι οποίες να σχολιάζονται πολύ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εξάλλου, σε αντίθεση με το Netflix, που διαθέτει όλα τα επεισόδια μιας σειράς μονομιάς, η τηλεόραση του Facebook θα προβάλλει τα επεισόδιά της με πιο παραδοσιακό τρόπο.

Το δε YouTube έχει ήδη αρχίσει να δίνει το «πράσινο φως» σε σειρές. Η ιστοσελίδα, που ανήκει στην Google, στοχεύει επίσης στην ηλικιακή ομάδα 16-35, ενώ ο προϋπολογισμός των προγραμμάτων της είναι δύο εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο για κωμικές σειρές και τρία εκατ. για δραματικές.

Αρχικά, το συνδρομητικό κανάλι του YouTube απλώς προέβαλλε τους αστέρες του YouTube, επιτρέποντάς τους να γυρίζουν κλιπάκια με μεγαλύτερο προϋπολογισμό. Τώρα προσανατολίζεται σε παραγωγή πιο παραδοσιακών τηλεοπτικών προγραμμάτων, λαμβάνοντας όμως υπόψη τι αναζητούν οι χρήστες του YouTube.  (Δεν πρόκειται για καινούργια τακτική. Το Netflix επιλέγει τι είδους σειρές να χρηματοδοτήσει με βάση τα δεδομένα που συλλέγει για τις προτιμήσεις των συνδρομητών του.) Κάποιες από τις σειρές του YouTube θα προβάλλονται επί πληρωμή, ενώ άλλες θα είναι δωρεάν.

Πρόσφατα, το YouTube άρχισε να γυρίζει το «Cobra Kai», μια σειρά τύπου «Karate Kid», που πήρε το «πράσινο φως» όταν τα στελέχη του YouTube πρόσεξαν πόσο συχνά οι χρήστες αναζητούσαν κλιπάκια από την ταινία. «Γιατί να μην καλύψουμε τη ζήτηση;» λέει ο Ρόμπερτ Κάινκλ, διευθυντικό στέλεχος της επιχείρησης. «Εξυπηρετούμε τους χρήστες μας».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ