Νέες εκδόσεις

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΡΥΦΩΝ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ

Τι έγινε ρε Φωτεινή;

εκδ. Αρμός, σελ. 328

Από έναν βιασμό μετά φόνου σε μια εν ψυχρώ δολοφονία. Από την αρχή έως το τέλος του νέου βιβλίου του Τρύφωνα Ζαχαριάδη η οσμή του θανάτου είναι ανακατεμένη με πάθη, πόθους, ενοχές και πλεγμένη με τα υλικά της εποχής της δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη: «Μπουλούκια ανθρώπων κατέβαιναν προς το κέντρο. Οι φωνές τους θυμωμένες. Τα μάτια τους εξέταζαν το αύριο. Το σώμα τους προετοιμαζόταν για σύγκρουση στο σήμερα. Εστηναν τη φιγούρα τους ετοιμοπόλεμα στις γωνιές των δρόμων. Ομάδες έψαχναν να γίνουν ένα με το μεγάλο πλήθος». Δίδυμες, τριανταπεντάχρονες, η Αγγελική και η Φωτεινή, πόρνη η πρώτη, θρησκευόμενη η δεύτερη, βάζουν φωτιά στη ζωή τους και μας παρασέρνουν σε μια εύχυμη ιστορία που τελειώνει με ένα ουρλιαχτό αγάπης.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΑΚΗΣ

KΛΑΣΙΚΟΙ

ΤΣΒΑΪΧ

Φόβος

μτφρ.: Κωνσταντίνος Κρίτσης

εκδ. Ροές, σελ. 128

Η Ιρένε γίνεται παίγνιο στα χέρια του συζύγου της λόγω ενοχής για τον παράνομο δεσμό που έχει συνάψει. Ο φόβος τής τρώει τα σωθικά καθώς εκείνος τής στήνει τη μία παγίδα πίσω απ’ την άλλη. Βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης καθώς δοκιμάζεται η ψυχολογική αντοχή της, σε μια νουβέλα που γράφτηκε στη Βιέννη στα μέσα της δεκαετίας του 1920, όταν στην αυστριακή πρωτεύουσα μεσουρανούσε το άστρο του Φρόιντ. Το έργο γυρίστηκε βωβή ταινία το 1928 από τον Χανς Στάινχοφ και το 1954 από τον Ρομπέρτο Ροσελίνι με πρωταγωνίστρια την Ιγκριντ Μπέργκμαν.

ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

THEA VON HARBOU

Metropolis

μτφρ.: Δημήτρης Αρβανίτης

εκδ. Αλεξάνδρεια, σελ. 272

Είναι, ίσως, το πιο cult βιβλίο της μητροπολιτικής νεωτερικότητας: ουτοπικό και δυστοπικό συνάμα, φουτουριστικό και αποκρυφιστικό, ατμοσφαιρικό και, ταυτόχρονα, βαθιά ανθρώπινο. Γραμμένο από μια δαιμόνια και αντιφατική προσωπικότητα που, όπως και η Λένι Ρίφενσταλ, δέσποσε κατά την περίοδο του γερμανικού «αντιδραστικού μοντερνισμού» και έζησε για χρόνια στη σκιά της αριστουργηματικής κινηματογραφικής μεταφοράς του Φριτς Λανγκ, που υπήρξε και σύζυγος της Thea von Harbou. Γερμανικός εξπρεσιονισμός, φανταστική λογοτεχνία και επιστημονική φαντασία ξεπηδούν με τους εναρκτήριους ήχους του εκκλησιαστικού οργάνου για να συνθέσουν ένα μοναδικό λογοτεχνικό ορατόριο, στο οποίο «ο μεσολαβητής ανάμεσα στο μυαλό και στα χέρια πρέπει να είναι η καρδιά».

ΚΩΣΤΑΣ Θ. ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

OMER SEYFETTIN

Ο κρυφός ναός και άλλα διηγήματα

μτφρ. – επίμετρο: Ε. Ι. Σακαλή

εκδ. Ροές

Ο Ομέρ Σεϊφετίν  (1884-1920), ο μεταφραστής της Ιλιάδας στα τουρκικά, είναι ο εισηγητής του σύγχρονου διηγήματος στην Τουρκία. Δέχτηκε επιρροές από τη δυτική λογοτεχνία, ιδιαιτέρως από συγγραφείς όπως ο Γκι ντε Μοπασάν, ο Ανατόλ Φρανς, αλλά και ο Τσέχοφ. Στον τόμο συγκεντρώνονται αντιπροσωπευτικά διηγήματά του, τα οποία προβάλλουν αξίες της ζωής: την πίστη στη φιλία, τη συνέπεια, τον σεβασμό στον άλλο, την ανιδιοτελή προσφορά του πολίτη στην πατρίδα, την απαλλαγή από προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες, τη σχέση του Τούρκου με τη Δύση. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί γλώσσα απλή και αναδιπλώνει το θέμα του προσδίδοντας συνήθως ανατρεπτικό τέλος. Η λεπτή ειρωνεία και το χιούμορ διατρέχουν ορισμένα διηγήματα, ενώ όλα διακρίνονται για τον έντονο ρεαλισμό τους.

ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

PATRICIA HIGHSMITH

Η κραυγή της κουκουβάγιας

μτφρ.: Ανδρέας Αποστολίδης

εκδ. Αγρα, σελ. 400

Ο Ρόμπερτ Φόρεστερ κατηγορείται διαρκώς για φόνους που δεν έχει κάνει. Στην αρχή εξαφανίζεται ο ερωτικός του αντίζηλος. Στο τέλος βρίσκεται μαχαιρωμένη η πρώτη γυναίκα του. Κάθε φορά οι υποψίες στρέφονται απάνω του. Πώς θα απαλλαγεί από τις καλοστημένες παγίδες στις οποίες πέφτει; «Η κλασική εφιαλτική κατάσταση, το να κατηγορείσαι για ένα έγκλημα που δεν διέπραξες χωρίς όμως να μπορείς να αποδείξεις την αθωότητά σου», έγραψε ο Spectator για την «Κραυγή της κουκουβάγιας». «Πρόκειται για έναν Κάφκα με εκδίκηση».

ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή