ΚΟΣΜΟΣ

Τα λόμπι της Σίλικον Βάλεϊ στην Ουάσιγκτον

Ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από την Washington Post δείχνει πόσο μεγάλα είναι τα συμφέροντα των τεχνολογικών κολοσσών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μία απόλυση αυτήν την εβδομάδα έδειξε πόσο πολύ επηρεάζουν οι τεχνολογικοί γίγαντες τις κυβερνητικές αποφάσεις που αφορούν τους καταναλωτές, τόσο στο Ιντερνετ όσο και πέραν αυτού.

Την Τετάρτη, το Ιδρυμα «Νέα Αμερική», που χρηματοδοτείται από την Google και από τον Ερικ Σμιτ, έναν από τους συνιδρυτές του, απομάκρυνε μέλη του προγράμματος Ανοικτές Αγορές, τα οποία είχαν επικρίνει την τεράστια δύναμη της τεχνολογικής εταιρείας. Η Google και η New America ανέφεραν ότι η απομάκρυνσή τους δεν αφορούσε τα σχόλιά τους, ωστόσο οι επικριτές της λένε ότι το επεισόδιο σηματοδοτεί την τεράστια δύναμη που έχει ο τεχνολογικός γίγαντας να θέτει τους όρους του δημόσιου διαλόγου στην Ουάσιγκτον. Η χρηματοδότηση τέτοιων ομάδων (λόμπι) είναι ένας τρόπος μέσω του οποίου η Σίλικον Βάλεϊ αυξάνει την επιρροή της στην Ουάσιγκτον, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Washington Post.

Ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από την εφημερίδα, δείχνει πόσο ευρέα είναι τα συμφέροντα των τεχνολογικών κολοσσών. Κάποιες από αυτές τις εταιρείες έχουν πρόσωπα που ασκούν πιέσεις, λομπίστες, για περισσότερα από εκατό θέματα.

Η Αmazon, παραδείγματος χάρη, άσκησε τέτοιες πιέσεις το 2008 για ζητήματα όπως οι ηλεκτρονικές πληρωμές, η φορολόγηση των διαδικτυακών πωλήσεων και η ασφάλεια των προϊόντων για το καταναλωτικό κοινό. Πρόκειται για θέματα που συνδέονται με τη δραστηριότητα της Amazon ως εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου. Κατόπιν, η εταιρεία επεκτάθηκε και σε θέματα κυβερνοασφάλειας, ενώ αργότερα ασχολήθηκε με τις διαδικτυακές πωλήσεις κρασιού και τις πωλήσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Αργότερα, προσέθεσε και θέματα όπως είναι τα πνευματικά δικαιώματα αλλά και οι διαδικασίες πληρωμής μέσω κινητού τηλεφώνου.

Χρηματοδότηση

Οι περισσότερες αναλύσεις δείχνουν ότι οι προσπάθειες άσκησης πιέσεων εστιάζονται στη χρηματοδότηση. Και είναι αληθές ότι η Σίλικον Βάλεϊ δεσμεύει πολλά χρήματα στη χρηματοδότηση αυτών των εκστρατειών της. Τον περασμένο μήνα η Google ανακοίνωσε ότι δαπάνησε περισσότερα χρήματα για τα διάφορα λόμπι της, περισσότερα από κάθε άλλη φορά, όπως εξάλλου έκανε η Uber, η Amazon και η Apple. Η τελευταία έκθεση της Google καταγράφει αύξηση των δαπανών κατά 40% εντός ενός έτους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ