ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αιχμές Μέρκελ κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

REUTERS, A.P.

«Ο κλάδος πρέπει να κάνει ό,τι μπορεί για να ανακτήσει τη χαμένη αξιοπιστία του, γεγονός που θα αποβεί επωφελές για τον ίδιο και τους εργαζομένους σε αυτόν», δήλωσε η καγκελάριος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εκκληση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να αποκαταστήσει τη σοβαρά τρωθείσα αξιοπιστία της απηύθυνε η Αγκελα Μέρκελ. Εγκαινιάζοντας τη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου, η Γερμανίδα καγκελάριος τόνισε πως οι εταιρείες δεν πρέπει να ολιγωρούν, γνωρίζοντας, μάλιστα, ότι το μέλλον της συμβατικής τεχνολογίας είναι αβέβαιο. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί περισσότερα από 800.000 άτομα.

Ωστόσο, προ διετίας υπέστη ισχυρό πλήγμα, εξαιτίας του «Ντίζελγκεϊτ», με πρωταγωνίστρια τη VW, η οποία παραπλάνησε τις Αρχές διεθνώς, ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της ρυπαίνουν τόσο όσο ο νόμος προβλέπει. «Η εμπιστοσύνη στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κλονίστηκε», τόνισε η κ. Μέρκελ σε συνάντησή της με τα διοικητικά στελέχη των Volkswagen, BMW και Daimler. «Γι’ αυτό και ο κλάδος πρέπει να κάνει ό,τι μπορεί για να ανακτήσει τη χαμένη αξιοπιστία του, γεγονός που θα αποβεί επωφελές για τον ίδιο και για τους εργαζομένους σε αυτόν».

Η Αγκελα Μέρκελ υπενθύμισε ότι το «Ντίζελγκεϊτ» ξέσπασε πριν από δύο χρόνια, όταν και τότε εγκαινίαζε τη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου: «Σήμερα, όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει επιπλέον προκλήσεις, όπως το ότι η Κίνα ενδεχομένως να απαγορεύσει την κυκλοφορία σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως». Στις 24 Σεπτεμβρίου διεξάγονται εθνικές εκλογές. Η Γερμανίδα καγκελάριος έχει δεχθεί σφοδρή κριτική, επειδή διατηρεί στενότατους δεσμούς με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά στα χρόνια της πολιτικής της σταδιοδρομίας δεν τις έχει πιέσει να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και να στραφούν στην ηπιότερη και λιγότερο περιβαλλοντικά επιβαρυντική ηλεκτροκίνηση. Εν τω μεταξύ, μία από τις πρόσφατες αποκαλύψεις στο πλαίσιο του «Ντίζελγκεϊτ» ήταν ότι από τη δεκαετία του 1990 οι κορυφαίες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες VW, BMW και Daimler συντόνιζαν τις πολιτικές τους και τοποθετούσαν στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους αντιρρυπαντικούς μηχανισμούς, οι οποίοι στην πραγματικότητα δεν περιόριζαν τις εκπομπές ρύπων. Η Κομισιόν εξετάζει την υπόθεση, για να διαπιστώσει αν οι τρεις εταιρείες είχαν συστήσει καρτέλ.

Τους τελευταίους μήνες, πάντως, η κ. Μέρκελ σκλήρυνε τη στάση της ως προς τον κλάδο, απαιτώντας να λάβει μέτρα μείωσης της αστικής ρύπανσης. Παράλληλα, στις αρχές Σεπτεμβρίου η κυβέρνηση συγκρότησε ειδικό ταμείο με κεφάλαια ενός δισ. ευρώ για να υιοθετήσουν τα δίκτυα δημοσίων μεταφορών στις γερμανικές πόλεις πιο καθαρές μορφές ενέργειας. Επιπλέον, η Αγκελα Μέρκελ στράφηκε στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ζητώντας τους να συνασπιστούν με τις γερμανικές και να κάνουν αλλαγές στο λογισμικό των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως δεν συμφωνεί με την απαγόρευση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις πόλεις. Κατά τους Πρασίνους, η καγκελάριος έχει μερίδιο στην κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας, την οποία προστατεύει και δεν αφήνει να εξελιχθεί. «Η κ. Μέρκελ αναφέρεται στο μέλλον, αλλά οι κινήσεις της δείχνουν πως στηρίζεται στην παλιά τεχνολογία», τόνισε ο ηγέτης των Πρασίνων στο Κοινοβούλιο, Αντον Χοφράιτερ. «Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με τον εκσυγχρονισμό του κλάδου του αυτοκινήτου».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ