ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι Βερολινέζοι δεν θέλουν να αποχωριστούν το Τέγκελ

Το δημοψήφισμα για συνέχιση της λειτουργίας του Τέγκελ αλλάζει τον σχεδιασμό της γερμανικής κυβέρνησης για κατάργησή του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι Βερολινέζοι θέλουν να εξακολουθήσει να λειτουργεί το Τέγκελ, το παλιό αεροδρόμιο του Βερολίνου, ακόμα και μετά την ολοκλήρωση του καινούργιου αεροδρομίου BER, η κατασκευή του οποίου έπειτα από αλλεπάλληλες αναβολές έχει εξελιχθεί σε σίριαλ, ασυνήθιστο για τα δεδομένα των ιδιαίτερα οργανωτικών Γερμανών. Στο δημοψήφισμα που έγινε την Κυριακή και συνέπεσε με τις γερμανικές εκλογές, οι Βερολινέζοι κατά 56% επιθυμούν να εξακολουθήσει να λειτουργεί το Τέγκελ.

Το παλιό αεροδρόμιο, που οικοδομήθηκε μόλις σε 90 ημέρες το 1948, είναι πολύ αγαπητό στους Βερολινέζους. Σημειωτέον ότι βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης. Υπάρχουν, βέβαια, και οι διαφωνούντες, που χαρακτηρίζουν το Τέγκελ απηρχαιωμένο, επιμένουν ότι δεν πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας και ότι χρειάζεται ανακαίνιση που θα κοστίσει τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ. Δεδομένης, όμως, της έκβασης του δημοψηφίσματος, οι Αρχές του Βερολίνου πρέπει τώρα να αναθεωρήσουν το σχέδιο που είχαν να κλείσουν το Τέγκελ μόλις θα αρχίσει να λειτουργεί το καινούργιο αεροδρόμιο, το Berlin Brandenburg International (BER), η ολοκλήρωση του οποίου έχει προσκρούσει άλλοτε σε κατασκευαστικά και άλλοτε σε οργανωτικά προβλήματα.

Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το νέο αεροδρόμιο έπρεπε να αρχίσει να λειτουργεί τον Οκτώβριο του 2011. Λίγες μόλις ημέρες πριν από τα επίσημα εγκαίνιά του, στα οποία επρόκειτο να παρευρεθεί η Γερμανίδα καγκελάριος, ακυρώθηκε η σχετική τελετή, καθώς έγινε γνωστό ότι υπήρχε πρόβλημα με το σύστημα συναγερμού σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Επειτα από σχετική έρευνα, η Deutsche Welle ανέφερε ότι υπήρχε πρόβλημα στην εγκατάσταση 90 χιλιομέτρων καλωδίων, 4.000 πόρτες έφεραν λάθος αρίθμηση, οι κυλιόμενες σκάλες ήταν πολύ κοντές και δεν λειτουργούσε το σύστημα πυρόσβεσης. Επίσης, η στέγη του είχε το διπλάσιο βάρος από το κανονικό.

Ορίστηκε έτσι νέα προθεσμία για τον Ιούνιο του 2012. Παρατάθηκε όμως για τον Μάρτιο του 2013, μετά για τον Οκτώβριο του 2013 και, τέλος, για τον Ιούνιο του 2017, και ακόμη δεν έχει αρχίσει να λειτουργεί.

Σύμφωνα με τα γερμανικά ΜΜΕ, έχει ήδη υπερβεί τον προϋπολογισμό του κατά τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ. Αναμένεται να αρχίσει σύντομα να λειτουργεί. Η ακριβής ημερομηνία δεν είναι ακόμη γνωστή. Σύμφωνα με τον δήμαρχο του Βερολίνου Μίχαελ Μίλερ, το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος δημιουργεί μια «πολύ δύσκολη κατάσταση». Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του αεροδρομίου BER, Ενγκελμπερτ Λουέτκε Νταλντερούπ, τόνισε ότι καταβάλλονται προσπάθειες οι εργασίες για την κατασκευή του να ολοκληρωθούν έως τον Αύγουστο του 2018.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ