ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φουσκώνει» συνεχώς ο λογαριασμός για τη VW

BLOΟMBERG, A.P.

Η εταιρεία θα επωμιστεί εφάπαξ δαπάνες 2,5 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2017, με τις οποίες το συνολικό κόστος θα ανέλθει στα 25 δισ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ακόμα πιο «φουσκωμένος» είναι ο λογαριασμός που καλείται η Volkswagen να πληρώσει για να διαχειριστεί τις επιπτώσεις από το «Ντίζελγκεϊτ». Πρόκειται για την απάτη όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων με τη χρήση έξυπνου λογισμικού στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της. Οπως επισημαίνουν αναλυτές, η VW πρέπει να κάνει πολλά μέχρις να καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση. Συγκεκριμένα θα επωμιστεί εφάπαξ δαπάνες 2,5 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2017, με τις οποίες το συνολικό κόστος πλέον θα ανέλθει στα 25 δισ. ευρώ. Κι αυτό γιατί το σχέδιό της είτε να επαναγοράσει είτε να επισκευάσει τα πετρελαιοκίνητα «πειραγμένα» αυτοκίνητά της στις ΗΠΑ αποδεικνύεται πιο περίπλοκο απ’ ό,τι αρχικά φαινόταν. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι επιπλέον δαπάνες θα έχουν ως αποτέλεσμα να μειωθούν περισσότερο από 50% τα εκτιμώμενα κέρδη των 4,45 δισ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο. Η ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων αυτής της περιόδου αναμένεται στις 27 Οκτωβρίου.

Το σκάνδαλο σχετικά με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Volkswagen, με το λογισμικό που έδειχνε πως ρυπαίνουν λιγότερο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα, ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015. Εκτοτε, η Volkswagen έχει προσπαθήσει να αποκαταστήσει τη φήμη της και να αποζημιώσει ορισμένους από όσους επλήγησαν. Παράλληλα, έχουν κινηθεί δικαστικά εναντίον της εθνικές αρχές και ιδιώτες οδηγοί. Οπως υπενθυμίζει σε σχετικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η ανακοίνωση για τις επιπλέον δαπάνες γίνεται 15 μήνες μετά τον διακανονισμό της Volkswagen με τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές. Σε αυτό το πλαίσιο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε συμφωνήσει είτε να αγοράσει τα «πειραγμένα» αυτοκίνητα είτε να αναβαθμίσει το λογισμικό τους. Η πρωτοβουλία αυτή αφορούσε σχεδόν 500.000 Golf, Jetta και Audi 3 στις ΗΠΑ. Η ίδια η εταιρεία, όμως, δήλωσε χθες ότι η όλη διαδικασία απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο απ’ ό,τι είχε αρχικά προβλέψει, ενώ και τεχνικά οι εργασίες είναι σύνθετες. Για να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα η Volkswagen πρέπει να καταβάλει 5.000 ευρώ ανά όχημα.

Κατά τον Γιούγκεν Πίεπερ, αναλυτή του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Bankhaus Metzler, «το μέγεθος της επιπλέον δαπάνης είναι απροσδόκητα μεγάλο σε σχέση με τον αριθμό των προς επισκευή αυτοκινήτων». Χθες στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης η τιμή της μετοχής της Volkswagen σημείωσε πτώση έως και κατά 4%, στα 132,85 ευρώ, όταν έγινε γνωστή η εξέλιξη. Αυτή η εξέλιξη, όπως παρατηρούν αναλυτές και πανεπιστημιακοί, δηλώνει με τον πιο σαφή τρόπο ότι η κρίση για τον γερμανικό κολοσσό δεν έχει ξεπεραστεί. Παράλληλα, υπονομεύει τις προσπάθειές του να σχεδιάσει το μέλλον του, ρίχνοντας το βάρος του στην έρευνα και στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων, εφόσον το στοίχημα στα πετρελαιοκίνητα χάθηκε. Στα μέσα της εβδομάδας, εν τω μεταξύ, συνελήφθη πρώην μηχανικός της VW, στο πλαίσιο των εισαγγελικών ερευνών για το έξυπνο λογισμικό. Συνολικά τα «πειραγμένα» αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από τον όμιλο της Volkswagen φθάνουν τα 11 εκατ. παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 8 εκατομμύρια βρίσκονται στη Γηραιά Ηπειρο. Ωστόσο, η VW δεν δέχεται να αποζημιώσει τους Ευρωπαίους οδηγούς.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ