ΚΟΣΜΟΣ

100 άτομα σε κάθε πτήση για τον Αρη

NEW YORK TIMES, GUARDIAN

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΑΔΕΛΑΪΔΑ. Τη διαδρομή Σαγκάη - Νέα Υόρκη σε μισή ώρα θα μπορούν να διανύουν οι ταξιδιώτες του μέλλοντος. Αυτό υποσχέθηκε ο δισεκατομμυριούχος Eλον Μασκ, ο οποίος παρουσίασε το αναθεωρημένο σχέδιο κατασκευής πυραύλου και διαστημόπλοιου με σκοπό τον εποικισμό του Aρη στο Διεθνές Συνέδριο Αστροναυτικής στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας. Ο πύραυλος θα είναι μικρότερος τελικά από αυτόν που είχε περιγραφεί στο συνέδριο του Μεξικού πέρυσι, αλλά παραμένει μεγαλύτερος από όσους πυραύλους έχουν ήδη εκτοξευθεί. Σύμφωνα με τον Μασκ, η εταιρεία του SpaceX κατάφερε να καταρτίσει ένα βιώσιμο επιχειρηματικό πλάνο για την πραγματοποίηση του ερευνητικού σχεδίου εποικισμού του Αρη. Κομβικό στοιχείο της υλοποίησής του συνιστά η πρόθεση αντικατάστασης όλων των υπολοίπων εφευρέσεων της SpaceX, ώστε να επιτευχθεί η πλήρης προσήλωση στην κατασκευή του πυραύλου.

Ο πύραυλος, στον οποίο έχει δοθεί η κωδική ονομασία BFR, θα έχει διάμετρο περίπου εννέα μέτρων, ενώ θα είναι σαφώς πιο ισχυρός από τον πύραυλο Saturn 5, που μετέφερε αστροναύτες της NASA στη Σελήνη. Παράλληλα, υπολογίζεται ότι θα μπορεί να μεταφέρει 150 μετρικούς τόνους μέχρι τη χαμηλή επίγεια τροχιά. Αναφορικά με τον εποικισμό του Aρη, ο Μασκ περιέγραψε πως ο πύραυλος θα μπορεί να μεταφέρει ένα διαστημόπλοιο με 40 καμπίνες, σε κάθε μία από τις οποίες θα χωρούν δύο με τρία άτομα, άρα θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 100 άτομα ανά πτήση. Μετά την εκτόξευση, ο πύραυλος θα επιστρέφει στη βάση εκκίνησης, ενώ το διαστημόπλοιο θα συνεχίζει να περιστρέφεται ώστε να ανεφοδιαστεί με καύσιμα μεθανίου και οξυγόνου πριν συνεχίσει για τον Αρη. Το κόστος λειτουργίας του πυραύλου και του διαστημοπλοίου υπολογίζεται ότι θα είναι μικρό, καθώς όλα τα μέρη τους θα είναι πλήρως επαναχρησιμοποιούμενα.

Κατά τον Μασκ, το ίδιο διαστημόπλοιο θα μπορούσε να προσγειωθεί και στη Σελήνη. «Βρισκόμαστε στο 2017», δήλωσε ο ίδιος, επισημαίνοντας πως «θα έπρεπε να έχουμε μέχρι τώρα μία σεληνιακή βάση». Στο επίπεδο της Γης, οι πύραυλοι, οι οποίοι ταξιδεύουν με ταχύτητα που φτάνει τα 18.000 μίλια ανά ώρα, θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν σε σύντομο χρόνο μεγάλα ταξίδια. Για παράδειγμα, το ταξίδι από Νέα Υόρκη για Σαγκάη ή Τόκιο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε 30 λεπτά, ενώ η σύνδεση δύο οποιωνδήποτε σημείων της Γης θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε λιγότερο από μία ώρα. Ως προς το κόστος, ο Eλον Μασκ διευκρίνισε μέσω Instagram πως η τιμή ανά θέση θα είναι περίπου η ίδια με τις αντίστοιχες τιμές οικονομικής θέσης μιας πτήσης αεροπλάνου.

Ο Μασκ εξέφρασε την αισιοδοξία του, εκτιμώντας πως μια αποστολή φορτίου στον Αρη, χωρίς επιβάτες, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί ακόμα και το 2022. Δύο χρόνια αργότερα, το 2024, όταν ο Aρης θα απέχει την εγγύτερη απόσταση από τη Γη, η SpaceX σκοπεύει να εκτοξεύσει δύο μη επανδρωμένους και δύο επανδρωμένους BFR στον Aρη.

«Αρειανός Καταυλισμός»

Η εταιρεία του Μασκ δεν είναι η μόνη που προετοιμάζεται πυρετωδώς για τον Κόκκινο Πλανήτη. Στο ίδιο συνέδριο, η Λόκχιντ Μάρτιν παρουσίασε και το δικό της σχέδιο, ονόματι «Αρειανός Καταυλισμός», το οποίο υπολογίζεται πως θα υλοποιηθεί πλήρως κατά το 2028, χωρίς να προβλέπεται, σε πρώτη φάση, προσγείωση στον Aρη.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ