ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Lufthansa προσφέρει 500 εκατ. ευρώ για την Alitalia

Υπολογίζεται ότι, βάσει της προσφοράς της Lufthansa, κινδυνεύουν περίπου 6.000 εργαζόμενοι από τις περίπου 12.000 στις οποίες ανερχόταν συνολικά το προσωπικό εδάφους της Alitalia προ ολίγων μηνών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Λίγες ώρες προτού εκπνεύσει η προθεσμία για την υποβολή προσφορών εξαγοράς της Alitalia, η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera ανέφερε χθες πως ο γερμανικός αερομεταφορέας Lufthansa προσφέρει 500 εκατ. ευρώ για τον πάλαι ποτέ εθνικό αερομεταφορέα της Ιταλίας που τελεί υπό πτώχευση από τον Απρίλιο. Τονίζει, όμως, ότι ο «κολοσσός των ουρανών», όπως χαρακτηρίζει τη Lufthansa, ζητεί να της παραδοθεί ένας αερομεταφορέας «πιο ευέλικτος», εν ολίγοις θέτει ως όρο τη μείωση του προσωπικού και των πτήσεων μικρής και μέσης απόστασης. Απορρίπτει κατηγορηματικά την εξαγορά του ιταλικού αερομεταφορέα ως «πλήρες πακέτο», όπως επιθυμεί η Ρώμη. Η πώληση, όμως, της Alitalia είναι πολιτικά ευαίσθητο θέμα για την Ιταλία που εισέρχεται σε προεκλογική περίοδο. Ετσι, η Corriere προεξοφλεί ότι η μεν κυβέρνηση θα προσπαθήσει να κερδίσει χρόνο, ο δε επίτροπος που έχει αναλάβει την πώληση της Alitalia θα απορρίψει την προσφορά.

Η προσφορά της Luftansa καλύπτει τον στόλο του αερομεταφορέα, τους πιλότους και το πλήρωμα, όπως και τους προκαθορισμένους χρόνους προσγείωσης και απογείωσης (slots) των αεροσκαφών της εταιρείας. Η Corriere della Sera επικαλείται, μάλιστα, πηγές της Lufthansa, σύμφωνα με τις οποίες «η Alitalia, όπως είναι, δεν είναι ενδιαφέρουσα για μας ούτε από στρατηγικής ούτε από οικονομικής απόψεως» και στα σχέδια του γερμανικού αερομεταφορέα περιλαμβάνεται η δραστική μείωση του προσωπικού εδάφους. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στην ιταλική εφημερίδα ότι οι υπάλληλοι εδάφους είναι πάρα πολλοί και είναι οι πρώτοι που μπορούν εύκολα να «θυσιαστούν». Ετσι, η Corriere υπολογίζει πως, βάσει της συγκεκριμένης προσφοράς, κινδυνεύουν περίπου 6.000 εργαζόμενoι από τις περίπου 12.000 στις οποίες ανερχόταν συνολικά το προσωπικό εδάφους προ μηνών.

Παραθέτει, άλλωστε, δηλώσεις του Κάρστεν Σπορ, διευθύνοντος συμβούλου της Lufthansa, ο οποίος τονίζει πως «η Ιταλία είναι η δεύτερη σε σημασία αγορά για μας μετά τις ΗΠΑ», αλλά επισημαίνει ότι «η Alitalia πρέπει να γίνει κάτι άλλο από αυτό που είναι σήμερα, και στις επαφές μας με τη Ρώμη προσπαθούμε να καταλάβουμε αν υπάρχουν περιθώρια για να σκεφτούμε μια εταιρεία καινούργια και πιο ευέλικτη». Στο σχετικό ρεπορτάζ τονίζεται ότι «για τους Γερμανούς δεν αρκεί να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους στην Ιταλία, αλλά θέλουν να το αυξήσουν χρησιμοποιώντας παράλληλα τον γερμανικό αερομεταφορέα χαμηλού κόστους Eurowings, στον οποίο σκοπεύουν να επενδύσουν 1,5 δισ. ευρώ». Στόχος τους είναι, σύμφωνα πάντα με την Corriere, να αντεπιτεθούν στον άγριο ανταγωνισμό των εταιρειών χαμηλού κόστους, με κυριότερο εκείνον της Ryanair που, σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο της Luftansa, έχει μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά 13% έναντι 9% του γερμανικού αερομεταφορέα.

Σε ό,τι αφορά τη Ryanair, έχει υποβάλει από τον Ιούλιο μη δεσμευτική προσφορά για την εξαγορά της Alitalia, και μάλιστα με τη λειτουργία της και το προσωπικό της να παραμένει στο ακέραιο, και οι όποιες περικοπές να περιορίζονται στο επίπεδο των στελεχών διοίκησης που ανέρχεται σε 2.000 άτομα. Εχει, ωστόσο, μεσολαβήσει η απόφαση του ιρλανδικού αερομεταφορέα χαμηλού κόστους να μειώσει τις πτήσεις του κατά 2.000 σε όλη την Ευρώπη, οι 702 εκ των οποίων από και προς την Ιταλία. Ενέπνευσε, έτσι, ανησυχία στη Ρώμη αλλά και μεταξύ του επιβατικού κοινού για το κατά πόσον η Ryanair θα είναι σε θέση να δώσει νέα πνοή στην Alitalia.

Οπως σχολίασε προσφάτως ο Φαμπρίτσιο Πρεμούτι, πρόεδρος της Ενωσης Ιταλών Καταναλωτών, «το σοκ που προκάλεσε η κατάργηση τόσων πτήσεων προβλημάτισε τον κόσμο, που αναρωτιέται μήπως πάμε να θεραπεύσουμε έναν άρρωστο αερομεταφορέα με ένα φάρμακο που θα επιδεινώσει την κατάστασή του».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ