ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Η διατροφική αξία του κιμά

Φωτογραφία: Shutterstock

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ασφάλεια Τροφίμων

Γιατί είναι ιδανική τροφή για υπερήλικες και παιδιά;

Ο κιμάς είναι μια πολύ καλή και εύπεπτη πηγή πρωτεΐνης, με χαμηλά ποσοστά λίπους και χοληστερόλης και πολλές δυνατότητες μαγειρέματος. Ιδιαίτερα για τα παιδιά και τους υπερήλικες αποτελεί μια εύληπτη τροφή, η οποία με τα κατάλληλα συνοδευτικά μπορεί να υποστηρίξει τις αυξημένες διατροφικές τους ανάγκες.

Τι κιμά παίρνουμε αν κάνουμε δίαιτα;

  • Μοσχαρίσιο από άπαχα κομμάτια, π.χ. κιλότο, στρογγυλό, τρανς, ουρά, νουά.
  • Επίσης χρησιμοποιούμε κιμά από πουλερικά, χωρίς την πέτσα. Με αυτόν μπορούμε να φτιάξουμε μπιφτέκια, κεφτέδες, μπολονέζ, κεμπάπ.
  • Βέβαια, έχει μεγάλη σημασία ο τρόπος με τον οποίο θα μαγειρευτεί ο κιμάς. Εξαιρετική επιλογή για άτομα που ακολουθούν πρόγραμμα διατροφής είναι τα μπιφτέκια από άπαχο μοσχαρίσιο κιμά ή πουλερικών, ζυμωμένο με πίτουρο βρόμης, αντί για ψωμί, λίγο ελαιόλαδο και μυρωδικά.
  • Προτιμάμε να ψήνουμε τα μπιφτέκια στη σχάρα του φούρνου για να στάζουν τα λίπη. Επίσης, δοκιμάζουμε τη φουρνιστή εκδοχή των κεφτέδων, ενώ χρησιμοποιούμε ελάχιστο ελαιόλαδο όταν φτιάχνουμε μπολονέζ - για καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιούμε αντικολλητικά σκεύη.
  • Αποφεύγουμε το τηγάνισμα και την προσθήκη μεγάλης ποσότητας λιπαρών ουσιών, παχιών τυριών, αλλαντικών ή πολλών αυγών στο μαγείρεμα του κιμά, ώστε να μην αυξηθεί η ποσότητα των κορεσμένων λιπαρών και της χοληστερόλης.
  • Ιδανικά συνοδεύουμε το φαγητό μας με ωμά ή ψητά λαχανικά, που λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες εντείνουν το αίσθημα κορεσμού. Αν θέλουμε να συνοδεύσουμε με ρύζι ή μακαρόνια, προτιμάμε τα ολικής άλεσης, που, αν και έχουν τις ίδιες θερμίδες, υπερέχουν ποιοτικά, καθότι έχουν περισσότερες φυτικές ίνες.
  • Προσέχουμε τις ποσότητες που καταναλώνουμε: μία μερίδα είναι 2 μέτρια μπιφτέκια, που αντιστοιχούν περίπου σε 120 γρ. μαγειρεμένου κρέατος.

Επιστημονικές πληροφορίες: Ερρικα Παπαβενετίου, γενικός - οικογενειακός ιατρός, διατροφολόγος - ομοιοπαθητικός, Μsc Προαγωγής της Υγείας.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ