ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: 126 εκατ. φορές προβλήθηκαν οι ρωσικές αναρτήσεις

REUTERS, A.P.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Περίπου 80.000 αναρτήσεις στο Facebook, που έφθασαν στις οθόνες 126 εκατ. Αμερικανών από το καλοκαίρι του 2015 έως το καλοκαίρι του 2017, αποτέλεσαν τμήμα ρωσικής καμπάνιας, σύμφωνα με όσα κατέθεσαν χθες αξιωματούχοι της εταιρείας. Το Κογκρέσο διερευνά κατά πόσον υπήρξε προσπάθεια επηρεασμού της αμερικανικής κοινής γνώμης από ρωσικούς μηχανισμούς, με στόχο την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία.

Η γραπτή κατάθεση του Κόλιν Στρετς, στελέχους της εταιρείας, ανέφερε ότι οι 126 εκατ. προβολές σε δύο χρόνια είναι ελάχιστο ποσοστό των δισεκατομμυρίων αναρτήσεων που παρελαύνουν καθημερινά από τις οθόνες των Αμερικανών. Το επίμαχο χρονικό διάστημα (2015-2017) οι Αμερικανοί είδαν συνολικά πάνω από 11 τρισεκατομμύρια αναρτήσεις στο Facebook.

Ο Στρετς σημείωσε ότι, παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία «είναι αποφασισμένη να κάνει ό,τι μπορεί για να αντιμετωπίσει αυτή τη νέα απειλή». Το Κογκρέσο αναμένεται πως θα δώσει στη δημοσιότητα το περιεχόμενο ορισμένων από τις αναρτήσεις αυτές μετά τη λήξη του γύρου ακροάσεων, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη.

Από όσα είναι έως τώρα γνωστά προκύπτει ότι επρόκειτο για πολιτικές διαφημίσεις κλασικής μορφής, που απέφεραν στο Facebook έσοδα 100.000 δολαρίων, αλλά και για αναρτήσεις που διέχεαν δηλητήριο στον αμερικανικό κοινωνικό ιστό, με καυστικά σχόλια εναντίον μεταναστών, ομοφυλόφιλων, μουσουλμάνων, πολέμιων της οπλοκατοχής κ.λπ. Το δεύτερο σκέλος της καμπάνιας αυτής μπορεί να επηρέασε εμμέσως την κοινή γνώμη υπέρ των θέσεων του Ντόναλντ Τραμπ, χωρίς να εμπίπτει στην κατηγορία της πολιτικής διαφήμισης. Πάντως, με αφορμή την υπόθεση αυτή, το Κογκρέσο εξετάζει νόμο που θα επιβάλει στις εταιρείες του Διαδικτύου παρόμοιες υποχρεώσεις αποκάλυψης των πηγών χρηματοδότησης των πολιτικών διαφημίσεων, όπως ισχύει και στην τηλεόραση.

Τα bots

Αντίστοιχη καμπάνια, σε μικρότερη κλίμακα, έγινε στο Twitter, όπου αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι δραστηριοποιήθηκαν 201 λογαριασμοί, ενώ, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη εκτίμηση της εταιρείας, χρησιμοποιήθηκαν 2.752 λογαριασμοί. Επρόκειτο για τα λεγόμενα bots, που αναπαράγουν αυτόματα τις εκδοχές του ιδίου μηνύματος χρησιμοποιώντας διαφορετικούς λογαριασμούς, ώστε να δίδεται η εντύπωση ότι υπάρχει «ρεύμα» υπέρ μιας άποψης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ