ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ΔΗΚΤΗΣ (5/11/17)

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ο ΔΗΚΤΗΣ

Θα μπει πωλητήριο και στα υδροηλεκτρικά;

Mπορεί ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης να θεωρεί ότι έχει περιθώρια να διαπραγματεύεται για τους λιγνίτες μέχρι το τέλος του μήνα, τα γεγονότα ωστόσο μαρτυρούν ότι πρόκειται μάλλον για ευσεβή πόθο. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα, καθώς οι θεσμοί έχουν ξεκαθαρίσει ότι το market test των μονάδων που θα διατεθούν προς πώληση θα πρέπει να διεξαχθεί εντός Νοεμβρίου χωρίς άλλη αναβολή. Οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν τη Δευτέρα μέσω τηλεδιάσκεψης μεταξύ του γενικού γραμματέα Ενέργειας Μιχάλη Βερροιόπουλου και της διευθύντριας Σελίν Γκάουερ. Ο κ. Βερροιόπουλος θα κινηθεί στην πρόταση Σταθάκη, όπως κατατέθηκε στους θεσμούς και απορρίφθηκε, για παραμονή της μιας μονάδας της Μεγαλόπολης στη ΔΕΗ και πώληση της μονάδας 4 μαζί με την εν λειτουργία μονάδα της Μελίτης και την άδεια για την κατασκευή της μονάδας Μελίτη ΙΙ αλλά και τις δύο μονάδες του Αμυνταίου. Η DGcomp δεν αφήνει κανένα περιθώριο ένταξης στο προς πώληση χαρτοφυλάκιο του ΑΗΣ Αμυνταίου, και αυτό γιατί οι δύο μονάδες του σταθμού έχουν περιορισμένες ώρες λειτουργίας έως το 2019, οπότε θα πρέπει να τεθούν σε απόσυρση. Για τη συνέχιση της λειτουργίας τους απαιτούνται επενδύσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης άνω των 100 εκατ. ευρώ. Χωρίς το Αμύνταιο, όμως, και με τη μία μονάδα της Μεγαλόπολης δεν συμπληρώνεται η ποσόστωση του περίπου 40% της λιγνιτικής παραγωγής της ΔΕΗ, για το οποίο η χώρα έχει δεσμευθεί ότι θα διαθέσει σε τρίτους. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανότητες να γίνει αποδεκτή η πρόταση Σταθάκη είναι από ελάχιστες έως μηδαμινές. Το διακύβευμα για την κυβέρνηση δεν είναι ποιες λιγνιτικές μονάδες θα πουληθούν αλλά αν θα μπει πωλητήριο και στα υδροηλεκτρικά.

Aπό τον περασμένο

Αύγουστο ολοκληρώθηκαν και οι τελευταίες λεπτομέρειες για την αλλαγή του νόμου περί δημοσίων προτάσεων (που είχε ψηφισθεί το 2007 επί Αλογοσκούφη) και κοντεύουμε να φθάσουμε στα Χριστούγεννα αλλά ακόμη να λάβει το πράσινο φως από το υπουργείο Οικονομικών. Κι ενώ το υπουργείο καθυστερεί, δύο ακόμη εισηγμένες της μεσαίας κεφαλαιοποίησης προωθούν την έξοδό τους από το Χρηματιστήριο. Οι τιμές των μετοχών τους έχουν υποχωρήσει σε τόσο χαμηλά επίπεδα, που συμφέρει τους ιδιοκτήτες να υποβάλουν δημόσια πρόταση και να οδηγήσουν τις εταιρείες τους εκτός του χρηματιστηριακού ταμπλό. Εξάλλου, είναι τόσο μεγάλη η αδιαφορία πολλών εισηγμένων για την παρουσία τους στο Χ.Α., που εύχονται να μπορούσε να υπάρξει «εθελούσια έξοδος» για να απαλλαγούν από τις υποχρεώσεις.

Πληθαίνουν

οι πρωτόδικες αποφάσεις που δικαιώνουν δανειολήπτες με οφειλή σε ελβετικό νόμισμα, αλλά και αυτές που δεν αφορούν μόνον ατομικές προσφυγές αλλά συλλογικές.

Σε αυτές προστέθηκαν την εβδομάδα που πέρασε και δύο νέες αποφάσεις (799, 800) που εκδόθηκαν από το Πολυμελές Πρωτοδικείο της Αθήνας επί συλλογικών αγωγών 1.200 δανειοληπτών. Η πιο καθοριστική θα είναι αυτή που αναμένεται από το Εφετείο, καθώς θα πρόκειται για την πρώτη απόφαση δευτέρου βαθμού επί συλλογικής αγωγής, από την οποία πολλά θα κριθούν. Η προσφυγή έχει εκδικαστεί, αλλά η απόφαση αναμένεται πλέον το 2018. Βαρύνουσα σημασία σε όλες αυτές τις αποφάσεις έχει η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, που υποδεικνύει τις υποχρεώσεις ενημέρωσης για τις τράπεζες.

Επικερδής είναι η επένδυση της Fraport

Δεν χρειάστηκαν παρά λίγοι μήνες για να διαπιστωθεί πόσο επικερδής είναι η επένδυση της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια. Από τις 11 Απριλίου, που ανέλαβε τη διαχείριση, έως τις 30 Σεπτεμβρίου, η Fraport είχε έσοδα 180 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η διοίκηση του γερμανικού ομίλου απέδωσε εν πολλοίς στην ελληνική επένδυση την αύξηση του τζίρου της από 1,96 δισ. ευρώ πέρυσι στα 2,23 δισ. φέτος. Επίσης, το 80% της αύξησης των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) προήλθε από τη δραστηριότητα στην Ελλάδα, όπου τα EBITDA ανήλθαν στα 106 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, η βελτίωση των μεγεθών της Fraport στο εννεάμηνο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τον έλεγχό της μόλις για έξι μήνες. Το ό,τι τα αεροδρόμια μπορούν να βγάλουν λεφτά ειδικά σε περιοχές με ισχυρή τουριστική κίνηση ήταν δεδομένο. Το ερώτημα είναι τι γίνονταν όλα αυτά τα χρήματα τα προηγούμενα χρόνια, όταν τη διαχείρισή τους είχαν το ελληνικό Δημόσιο και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας;

Το Νεώριο περνάει στα χέρια Αμερικανών επενδυτών

Την εξαγορά του Νεωρίου Σύρου από την ONEX Shipyards, ένα αμερικανικό επενδυτικό σχήμα, προεξόφλησε ο Aμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ, μιλώντας στο πλαίσιο του 7oυ συνεδρίου «Navigator 2017 – The Shipping decision Makers forum» την Παρασκευή. «Θα γιορτάσουμε τη μεγάλη αυτή αμερικανική επένδυση», δήλωσε ο πρέσβης. Την είδηση επιβεβαίωσε στην «Κ» και ο επικεφαλής της ONEX Πάνος Ξενοκώστας, εκτιμώντας ότι εντός του πρώτου τρίμηνου του 2018 θα ολοκληρωθεί η συμφωνία. Η συμφωνία για την είσοδο της ONEX στο μετοχικό κεφάλαιο των ναυπηγείων της Σύρου υπεγράφη ήδη από τον σημερινό μέτοχο Νίκο Ταβουλάρη, σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, και εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να κατατεθεί μαζί με το σχέδιο εξυγίανσης (που καταρτίζει ο επενδυτής σε συνεργασία με την KPMG) η σχετική αίτηση επικύρωσης στις αρμόδιες δικαστικές αρχές. Η αναδιάρθρωση θα επιτρέψει την ένταξη του ναυπηγείου, που βαρύνεται με υποχρεώσεις της τάξεως των 60 εκατομμυρίων ευρώ το μεγαλύτερο μέρος εκ των οποίων προ το Δημόσιο και τoυς ασφαλιστικούς οργανισμούς, στη διαδικασία του άρθρου 106 του πτωχευτικού κώδικα. H συμφωνία προβλέπει την εξόφληση των εργαζομένων και των προμηθευτών με περίπου 10 εκατ. ευρώ, την πληρωμή των οφειλών σε Δημόσιο και Alpha Bank με άλλα 30 εκατ. σε δόσεις και επιπλέον 20 εκατ. επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ