ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eνα μήνα πριν τα ψώνια των Χριστουγέννων λόγω Black Friday

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την Black Friday θα αξιοποιήσει φέτος το 10% των καταναλωτών στην Ελλάδα για να πραγματοποιήσει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του, παρά το γεγονός ότι αυτή είναι ένα μήνα πριν από τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένα στις 24 Νοεμβρίου.

Το παραπάνω προκύπτει μεταξύ άλλων από τη φετινή έρευνα της Deloitte για τις χριστουγεννιάτικες δαπάνες και δείχνει αν μη τι άλλο αφενός τη δυναμική του καινούργιου για τα ελληνικά δεδομένα θεσμού της Black Friday και αφετέρου τη νέα καταναλωτική τάση που γεννήθηκε μέσα στην κρίση, δηλαδή το κυνήγι των προσφορών. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο δεύτερος κυριότερος λόγος για όσους Ελληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι φέτος θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα τα Χριστούγεννα, είναι οι προωθητικές ενέργειες των λιανεμπόρων.

Το παραπάνω, πάντως, δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση ότι φέτος οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν κατά τι λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με όσα ξόδεψαν πέρυσι. Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός φέτος για χριστουγεννιάτικες αγορές ανέρχεται στην Ελλάδα σε 450 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ το 2016 οι καταναλωτές ξόδεψαν 457 ευρώ κατά μέσο όρο. Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι πέρυσι είχαν εκτιμήσει ότι οι δαπάνες τους τα Χριστούγεννα θα ήταν της τάξης των 438 ευρώ, υπήρξε δηλαδή μια υποεκτίμηση, κάτι που παρατηρείται σχεδόν όλες τις χρονιές. Το 2015 εκτίμησαν ότι θα ξοδέψουν για παράδειγμα 402 ευρώ, αλλά τελικά ξόδεψαν 457.

Από τα 450 ευρώ που εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν φέτος οι Ελληνες καταναλωτές, τα 157 ευρώ ή το 35% θα δαπανηθούν για την αγορά τροφίμων, τα 136 για την αγορά δώρων, 82 ευρώ για ταξίδια και 75 ευρώ για διασκέδαση. Στην Ευρώπη, το 42% του χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού προορίζεται για την αγορά δώρων, το 30% για την αγορά τροφίμων, 17% για ταξίδια και 11% για διασκέδαση.

Σημειώνεται ότι ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός σε 10 χώρες είναι 445 ευρώ, με το δείγμα όμως των χωρών να είναι αρκετά ετερόκλητο, καθώς σε αυτό συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες: Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Γερμανία, Βέλγιο, Πορτογαλία, Ρωσία, Ολλανδία, Πολωνία και Ελλάδα.

Τα τρία πρώτα κατά σειρά προτίμησης δώρα που επιθυμούν να λάβουν οι Ελληνες καταναλωτές είναι ρούχα, φαγητό και ποτό, και βιβλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έβδομο πιο επιθυμητό δώρο στην Ελλάδα είναι ένα γεύμα ή δείπνο σε εστιατόριο, κάτι που στην Ευρώπη είναι εκτός της πρώτης δεκάδας. Από την άλλη πλευρά τα τρία κυριότερα δώρα που σκοπεύουν να προσφέρουν οι Ελληνες καταναλωτές μέσα στις γιορτές είναι είδη ένδυσης και υπόδησης, βιβλία και καλλυντικά/αρώματα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ