Ηλεκτροκίνητο Roadster με επιδόσεις… βενζίνης

Ηλεκτροκίνητο Roadster με επιδόσεις… βενζίνης

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Tα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και φορτηγά του μέλλοντος παρουσίασε η Τesla. Ο ιδρυτής και επικεφαλής της, Ελον Μασκ, εμφάνισε στο κοινό την ανανεωμένη εκδοχή του Roadster, το οποίο ονόμασε «ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου». Το Roadster βρισκόταν πάνω σε τρέιλερ, το οποίο έσυρε το πρώτο ηλεκτροκίνητο φορτηγό της Tesla. Ο δαιμόνιος επιχειρηματίας παρουσίασε στο κέντρο σχεδιασμού της εταιρείας του στο Λος Αντζελες δύο νέα μοντέλα ταυτόχρονα, ενώ όλοι περίμεναν μόνον το φορτηγό.

Το νέο Roadster

Πρόκειται για σπορ αυτοκίνητο που λειτουργεί με μπαταρίες, το οποίο επιταχύνει από 0 σε 100 χιλιόμετρα την ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα. Η μαζική παραγωγή του τοποθετείται το 2020. Oταν κυκλοφορήσει στον δρόμο, θα μπορεί να καλύπτει χωρίς επιπλέον φόρτιση απόσταση 1.000 χιλιομέτρων περίπου.

Τα σχετικά αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times. Ηδη η Tesla δέχεται παραγγελίες για το νέο Roadster, το οποίο θα κοστίζει 200.000 δολάρια.

Οι επίδοξοι κάτοχοί του πρέπει να προκαταβάλουν 45.000 δολάρια. Ωστόσο, τα πρώτα 1.000 οχήματα που θα κυκλοφορήσουν θα είναι συλλεκτικά και πρέπει να προαγοράζονται αντί 250.000 δολαρίων.

Φουτουριστικό φορτηγό

Πέραν της νέας εκδοχής του Roadster, ο επιχειρηματίας παρουσίασε και το ηλεκτρικό του φουτουριστικό φορτηγό, το οποίο παραπέμπει σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα οδηγού, που είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, και έχει σύστημα αυτόματης οδήγησης, θυμίζει έως έναν βαθμό πιλοτήριο αεροσκάφους, παρατηρούν αναλυτές του κλάδου. Δανείζεται κάποια στοιχεία από τον σχεδιασμό του επιβατικού Model 3 της Tesla, όπως τα χερούλια στις πόρτες και τις οθόνες αφής, αναφέρουν οι FT.

Η παραγωγή του φορτηγού θα ξεκινήσει στα τέλη του 2019. Οπως ανέφερε ο κ. Μασκ, όταν κυκλοφορήσει στον δρόμο, δεν πρόκειται ποτέ να «διπλώσει», όπως συμβαίνει συχνά με τέτοια βαρέα οχήματα. Θα έχει αυτονομία καυσίμου για 800 χιλιόμετρα.

Σχεδόν το 80% των διαδρομών για τους οδηγούς των φορτηγών είναι κάτω των 400 χιλιομέτρων, οπότε θα πηγαίνουν, θα παραδίδουν το εμπόρευμα και θα επιστρέφουν, χωρίς να φορτίσουν εκ νέου τις μπαταρίες των οχημάτων τους.

Ενδιαφέρον για τα τρένα

Στο στόχαστρο του Ελον Μασκ δεν βρίσκονται μόνον τα παραδοσιακά πετρελαιοκίνητα φορτηγά αλλά και τα τρένα. Αν διεκπεραιώσουν ένα δρομολόγιο για μεταφορά φορτίου τρία ηλεκτρικά φορτηγά της Tesla στη σειρά, τότε το συνολικό λειτουργικό κόστος ανά μίλι είναι πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο του σιδηρόδρομου.

Εκείνο που δεν αποκάλυψε ο Ελον Μασκ είναι πόσα χρήματα πρέπει να επενδύσει, ώστε να υλοποιήσει το σχέδιό του και να λανσάρει στην αγορά το φορτηγό του. Το τρίτο τρίμηνο, εν τω μεταξύ, η Tesla εμφάνισε πολύ μεγαλύτερες ζημίες απ’ ό,τι ανέμεναν οι επενδυτές, με αποτέλεσμα να υποχωρήσει η τιμή της μετοχής της. Τους τελευταίους δώδεκα μήνες η μετοχή έχει ενισχυθεί εντυπωσιακά κατά 65%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή