Ιωάννα Δρέττα: Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece

Ιωάννα Δρέττα: Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece

4' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Marketing Greece είναι μια εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που ιδρύθηκε το 2013, με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, με στόχο τη συστηματική και οργανωμένη προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Μέσα από τη χρήση ψηφιακών καναλιών, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πρωτότυπων επικοινωνιακών εκστρατειών, κομίζει νέο αέρα και τεχνογνωσία στην προώθηση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, μας μιλάει για το «χρυσό» εργαλείο discovergreece.com και μας εξηγεί με ποιους τρόπους θα μπορούσε να ενισχυθεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν στις ξένες αγορές.

Ποιος είναι ο ρόλος της Marketing Greece;

Πρωταρχικός μακροπρόθεσμος στόχος της Marketing Greece είναι η βελτίωση των χαρακτηριστικών της ζήτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με άλλα λόγια το μεγάλωμα της πίτας για όλους. Η βελτίωση αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, την αύξηση της δαπάνης ανά τουρίστα, την άμβλυνση της εποχικότητας και την καλύτερη γεωγραφική κατανομή. Βασική αποστολή μας είναι να υπηρετήσουμε τους άξονες της στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό, όπως αυτοί προδιαγράφονται μέσω του Οδικού Χάρτη 2021 (σ.σ. μελέτης της McKinsey για λογαριασμό του ΣΕΤΕ με θέμα τον στρατηγικό σχεδιασμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος). Η Marketing Greece παρακολουθεί συνεχώς τις διεθνείς εξελίξεις και εργάζεται συστηματικά ώστε κατ’ αρχάς να καταστεί η ψηφιακή πλατφόρμα τoυ discovergreece.com ο κοινός τόπος για όλη την τουριστική κοινότητα της χώρας. Να αποκτήσουν υπεραξία οι ελληνικοί προορισμοί και μέσα από αυτούς κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται άμεσα ή έμμεσα στον τουρισμό. Να τεθούν οι βάσεις για την υιοθέτηση των διεθνών τάσεων στο τουριστικό marketing, όπως είναι η διασύνδεση με τον πολιτισμό και τη γαστρονομία. Και τέλος να επιτευχθεί ο διαμοιρασμός της τεχνογνωσίας μας με τη μικρή τουριστική επιχείρηση, που σαφέστατα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισμού.

Ποιο είναι το βασικό κανάλι προώθησης που χρησιμοποιείται;

Το discovergreece.com, που φέτος έχει ήδη ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια επισκέψεις, απευθύνεται σε ένα αμιγώς ταξιδιωτικό κοινό (70% ξένοι και 30% Έλληνες) σε έξι διαφορετικές γλώσσες και σύντομα σε επτά. Αντικατοπτρίζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την προβολή, με βάση τουριστικά προϊόντα και εμπειρίες, όπως αυτά χαρτογραφήθηκαν από τη μελέτη της McKinsey για τον ΣΕΤΕ. Αποτελεί το βασικό κανάλι προώθησης των εκστρατειών μας, ενώ επιπλέον διατίθεται ως «μέσο» προβολής των ίδιων των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. H πλατφόρμα συμπληρώνεται από τους ψηφιακούς πόρους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του μπλογκ. Έχοντας περισσότερους από 1 εκατ. ακολούθους, οφείλουμε όχι μόνο να είμαστε τεχνικά και αισθητικά άρτιοι, αλλά και να ανοίγουμε τον δρόμο στο marketing τουριστικών προορισμών. Το discovergreece.com προσφέρει σήμερα έναν εντυπωσιακό πλούτο περιεχομένου (ιστορίες, φωτογραφίες, βίντεο, κ.λπ.) το οποίο έχει σημειώσει μέχρι στιγμής 550 εκατ. ηλεκτρονικές «αντιδράσεις» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 5% των οποίων (27 εκατ.) έχει εκφράσει ενεργά τη θετική του ανταπόκριση για τους προορισμούς και τις εμπειρίες που προβάλλονται.

Ποιο είναι το κοινό σας;

Επικεντρωνόμαστε στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές, αλλά δραστηριοποιούμαστε διεθνώς – μόνο το 2017 διοργανώσαμε περισσότερα από 120 ταξίδια δημοσιογράφων και bloggers. Συνεπικουρούμενοι από τα τρία γραφεία δημοσίων σχέσεων που διατηρούμε σε Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία, προτείνουμε συνεχώς ταξιδιωτικά θέματα που θεωρούμε ότι προσδίδουν αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Τι καινούργιο σχεδιάζετε;

Η Marketing Greece βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση νέων καινοτόμων προτάσεων για την περαιτέρω ενίσχυση του έργου της. Ένα από αυτά είναι η ψηφιακή πλατφόρμα προώθησης ταξιδιωτικών εμπειριών Blogtrotters. Έχουμε χτίσει μια μοναδική τεχνογνωσία διαχείρισης του πολλαπλασιαστή μηνύματος, δηλαδή των bloggers, vloggers, κ.λπ. Για παράδειγμα, το 2017 –έτος αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού–, το Blogtrotters γίνεται πρεσβευτής της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας και προωθώντας πρακτικές αειφόρου τουρισμού σε ελληνικούς προορισμούς, στους άξονες της πολιτιστικής κληρονομιάς, της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιώσιμης τοπικής οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, μέσα από τις αφηγήσεις και τα ψηφιακά κανάλια διεθνών digital influencers.

Τι περιέχει η νέα ψηφιακή καμπάνια Wanderlust Greece;

Πρόκειται για μια καμπάνια «αναζήτησης» νέων εμπειριών που προκύπτει από την επιθυμία για την ανακάλυψη της ανεπιτήδευτης Ελλάδας. Ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις για αυθεντικό και φρέσκο υλικό, η Marketing Greece υλοποιεί ένα Digital Travel Show, όπου ένας blogger παρουσιαστής και ένας videographer περιηγούνται live μέσω των κοινωνικών δικτύων του Discover Greece στην Ελλάδα, αναζητώντας εμπειρίες πέρα από τα καθιερωμένα. Η αρχή έγινε με την Πελοπόννησο, σημειώνοντας ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Επόμενος προορισμός είναι η Αθήνα και οι μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει στον κάθε επισκέπτη.

Ποιοι είναι οι μέτοχοι της Marketing Greece;

Η Marketing Greece είναι η συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Μια συμμαχία που ίσως ακούγεται αυτονόητη ως έννοια, αλλά στην ουσία της είναι πολύ πρωτοποριακή, τόσο για τα ελληνικά δεδομένα όσο και για την περίοδο κατά την οποία δημιουργήθηκε. Η εταιρεία αποτελεί μια πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ). Με άλλα λόγια, ο μέτοχος είναι ο ίδιος ο τουρισμός. Όλο το οικοδόμημα της Marketing Greece είναι όμως χτισμένο πάνω σε ένα βασικό στοιχείο: τις συνεργασίες. Οι συνέργειες και οι συντονισμένες κινήσεις με όλους –πολιτεία και ιδιωτικό τομέα– είναι η θεμελιώδης αρχή που διέπει τη λειτουργία της και που, σε μεγάλο βαθμό, θα καθορίσει και το μέλλον της. Η Marketing Greece επιδιώκει να φέρει στο ίδιο τραπέζι διαφορετικές πλευρές και να δημιουργήσει για όλους τους συμμετέχοντες επιτυχημένες καμπάνιες κάθε είδους για τα τουριστικά προϊόντα και τις εμπειρίες στην Ελλάδα, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της, συμπληρωματικά σε αυτές της πολιτείας ή συνεργαζόμενη μαζί της. Πρέπει όμως εδώ να αποσαφηνίσω και να υπογραμμίσω δύο κομβικά σημεία της λειτουργίας και της ύπαρξής μας: Η Marketing Greece είναι μια μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρεία και δεν έχει κανενός είδους ανταγωνισμό με την αγορά. Αντιθέτως, επιδιώκει και βασίζεται στη συνεργασία με αυτήν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή