ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Σταμάτης Χατζηλαζάρου: Mέλος του Δ.Σ. και Sales Director του ομίλου H Hotels Collection

ΒΙΚΗ ΤΡΥΦΩΝΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η«H Hotels Collection» ανήκει στην οικογένεια Χατζηλαζάρου και περιλαμβάνει all inclusive ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων στη Ρόδο. Μάλιστα την επόμενη χρονιά μία ακόμα μονάδα προστίθεται στο δυναμικό της. Ο Σταμάτης Χατζηλαζάρου, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Sales Director του Ομίλου Χατζηλαζάρου – H Hotels Collection, μας μιλάει για τον προορισμό αλλά και τις επιχειρηματικές επιλογές του ομίλου.

Τι χρειάζεται η Ρόδος για να ανανεώσει το τουριστικό της προϊόν;

Η Ρόδος αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό και προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Διαθέτει όλα τα στοιχεία που επιθυμεί να βρει κανείς σε ένα μέρος και τουλάχιστον εννέα ηλιόλουστους μήνες που επιτρέπουν στον επισκέπτη να την απολαύσει πραγματικά. Στο βαθμό που χρειάζεται να ανανεώσει την εικόνα της, οφείλει να απεγκλωβιστεί από τα στενά όρια του μοντέλου «ήλιος και θάλασσα». Διαθέτει μια σπάνια πολιτιστική κληρονομιά, την οποία πρέπει να ενσωματώσει στο τουριστικό της προϊόν, καθώς είναι προικισμένη από μια μοναδική συγχώνευση του ανατολικού με τον δυτικό κόσμο. Αρχαιολογικοί χώροι, επιβλητικά κάστρα και μεσαιωνικές πόλεις, πλούσια γαστρονομία και ζωντανή νυχτερινή ζωή συνθέτουν τα χαρακτηριστικά της. Μπορεί δε να αποτελέσει αξιόπιστο προορισμό και για σύντομες επισκέψεις πέρα από τη θερινή περίοδο. Σε αυτό το πλαίσιο και εφόσον αυξηθεί αντίστοιχα και τους υπόλοιπους μήνες ο αριθμός των πτήσεων από και προς το εξωτερικό, ποικίλες δράσεις τουριστικής ανάπτυξης μπορούν να συνεισφέρουν ακόμη περισσότερο. Για παράδειγμα, ο θαλάσσιος και συνεδριακός τουρισμός, η φιλοξενία σημαντικών διεθνών διοργανώσεων και αθλητικών εκδηλώσεων κ.λπ.

Πώς μπορεί το νησί να προσελκύσει υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου τουρισμό;

Χρειάζεται αναβάθμιση της προσφερόμενης ποιότητας και βελτίωση της σχέσης ποιότητας-τιμής. Προϋποθέτει διαρκή καλυτέρευση της ποιότητας των εγκαταστάσεων και των υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του all inclusive;

Κατ’ αρχάς, τα all inclusive ως μεγάλες επιχειρηματικές μονάδες χρειάζονται αρκετό προσωπικό προκειμένου να υποστηρίξουν τις υπηρεσίες τους, με αποτέλεσμα να προσφέρουν εργασία σε άτομα διάφορων ειδικοτήτων, που κατά κύριο λόγο προέρχονται από τις τοπικές κοινωνίες.

Από την εμπειρία μας έχουμε δει ότι οι πελάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου δεν θα αρκεστούν σε αυτό που τους παρέχει το ξενοδοχείο και θα βγουν να γνωρίσουν το νησί, την τοπική γαστρονομία και ό,τι άλλο έχει να του προσφέρει ο προορισμός. Συνεπώς, ανεξάρτητα από το είδος του ξενοδοχείου, το ζήτημα είναι ο προορισμός να προσελκύει υψηλού εισοδηματικού επιπέδου πελάτες. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο αν αναβαθμιστεί το προϊόν, ώστε το κριτήριο βάσει του οποίου το επιλέγει ο ταξιδιώτης να μην είναι η χαμηλή του τιμή, αλλά η ποιότητά του. Εμείς επενδύουμε σε αυτήν ακριβώς τη φιλοσοφία. Το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο στο Κιοτάρι της νότιας Ρόδου, το Mayia Exclusive Resort & Spa, που θα λειτουργήσει την επόμενη σεζόν, θα περιλαμβάνει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, προσωποποιημένο σέρβις και φροντίδα, προσοχή στην ποιότητα και στη λεπτομέρεια. Πιστεύουμε στην ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, προμηθευόμαστε τοπικά προϊόντα, ενώ παράλληλα ενισχύουμε την τοπική οικονομία επιλέγοντας κυρίως προμηθευτές από το νησί. Υπάρχει μια κατηγορία τουριστών που επιθυμούν να έχουν μεγάλη γκάμα υπηρεσιών κάτω από μία στέγη. Αυτοί οι πελάτες, αν δεν έβρισκαν στο νησί μας ξενοδοχεία που ικανοποιούν αυτή τους την επιθυμία, ενδεχομένως να επέλεγαν κάποιον άλλο προορισμό. Κατά συνέπεια η λειτουργία μιας τέτοιας μονάδας έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην οικονομία του νησιού και, παρόλο που έχει επικριθεί, συνεισφέρει σε αξιόλογο βαθμό.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ