Νέο ηλιακό σύστημα με ίδιο αριθμό πλανητών ανακάλυψε η NASA

Στην ανακάλυψη ενός ολόκληρου ηλιακού συστήματος με ισάριθμους πλανήτες με το δικό μας προχώρησε η NASΑ σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωσή της την Πέμπτη κατά τη διάρκεια της οποίας οι υπεύθυνοι της διαστημικής υπηρεσίας αποκάλυψαν τι εντοπίστηκε από το τηλεσκόπιο Κέπλερ.

Το Κέπλερ ξεκίνησε το 2009 την αποστολή του που είναι να εντοπίζει εξωπλανήτες που μπορούν να φιλοξενήσουν οποιαδήποτε μορφή ζωής. Οπως προκύπτει λοιπόν από την ανάλυση των δεδομένων που έχει συλλέξει το τηλεσκόπιο, ανακαλύφθηκαν δύο νέοι πλανήτες γύρω από τον Κέπλερ – 90, το οποίο μοιάζει με τον δικό μας Ηλιο, 2.545 έτη φωτός μακριά από την Γη. Αυτό σημαίνει ότι το μακρινό ηλιακό σύστημα έχει όσους πλανήτες έχει και το δικό μας.

Όπως αναφέρεται και στο βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η NASA, όλοι οι πλανήτες στο σύστημα του Kepler-90 είναι πιο κοντά στο αστέρι από ό,τι είναι η Γη στον Ήλιο, αλλά είναι πολύ σταθερό. Το ηλιακό σύστημα Κέπλερ -90i είναι μια μικρή εκδοχή του δικού μας πλανήτη. Εχει θερμοκρασία 800 βαθμούς Fahrenheit (περίπου 425 βαθμούς Κελσίου), κάτι που σημαίνει ότι καμία μορφή ζωής δεν θα μπορούσε να επιβιώσει εκεί. Ωστόσο, η ανακάλυψη του μεγάλου αριθμού πλανητών σε κάθε ηλιακό σύστημα αυξάνει τις πιθανότητες να βρεθεί κάποια μορφή ζωής, καθώς αποδεικνύει ότι υπάρχουν πολλοί περισσότεροι εξωπλανήτες από ότι πιστεύαμε.

Την ίδια στιγμή που οι επιστήμονες ανακάλυψαν τον νέο πλανήτη Κέπλερ-90, βρέθηκε και ένας άλλος γύρω από το αστέρι Κέπλερ – 80. Ο πλανήτης αλλά και το ηλιακό σύστημα ήταν ήδη γγνωστά, ωστόσο, η τομή επετεύχθη όταν οι επιστήμονες ανακάλυψαν τους δύο νέους πλανήτες μέσω της χρήσης μηχανικής μάθησης από την Google. Η μηχανική μάθηση είναι μία προσέγγιση τεχνητής νοημοσύνης.

Εν προκειμένω, οι υπολογιστές της ΝASA έμαθαν να αναγνωρίζουν πλανήτες, από τα δεδομένα που έχει συλλέξει το Κέπλερ,το οποίο κατέγραψε σήματα από πλανήτες πέρα από το ηλιακό μας σύστημα, γνωστούς και ως εξωπλανήτες. Πρόκειται για μια σημαντική ανακάλυψη καθότι υποδηλώνει ότι μπορεί να υπάρχουν ολόκληροι κόσμοι και ηλιακά συστήματα μέσα στα δεδομένα, τα οποία ωστόσο δεν μπορούσαμε να παρατηρήσουμε λόγω των πολλών σημάτων.

«Οπως αναμενόταν, υπάρχουν συγκλονιστικές ανακαλύψεις στα αρχειοθετημένα δεδομένα του Κέπλερ που περίμεναν το σωστό εργαλείο ή τεχνολογία για να ξεθαφτούν», δήλωσε ο Paul Hertz, διευθυντής του τμήματος Αστροφυσικής της NASA στην Ουάσινγκτον. «Αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι τα στοιχεία μας είναι κρυμμένος θησαυρός στα χέρια των νέων ερευνητών για τα επόμενα χρόνια».

Ο ερευνητής Andrew Vanderburg σχολίασε μεταξύ άλλων ότι «είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα είναι το τελευταίο σύστημα» με σχεδόν οκτώ πλανήτες, υπονοώντας ότι το δικό μας ηλιακό σύστημα δεν είναι και τόσο αξιοσημείωτο.

Με πληροφορίες από Independent