Αλλάζει το λιανεμπόριο η εξαγορά της Whole Foods από την Amazon

Αλλάζει το λιανεμπόριο η εξαγορά της Whole Foods από την Amazon

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2017 ήταν η χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας μεγάλοι τεχνολογικοί κολοσσοί πραγματοποίησαν σημαντικές επενδυτικές κινήσεις (εξαγορές, συγχωνεύσεις), στην προσπάθειά τους να αυξήσουν τους τομείς δραστηριότητάς τους. Αρκετοί εξ αυτών λάνσαραν νέα προϊόντα ή υλοποίησαν καινούργια πρότζεκτ, με απώτατο στόχο την περαιτέρω επέκταση της δύναμής τους. Μείζον γεγονός για φέτος ήταν, για παράδειγμα, η κυκλοφορία του iPhone, που προκάλεσε καταναλωτική φρενίτιδα σε πολλές χώρες παγκοσμίως. Ωστόσο, ένα από τα πιο σημαντικά ντιλ που σήμανε καμπανάκι για την αμερικανική αγορά ήταν η εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ οργανικών τροφίμων Whole Foods από τον διαδικτυακό κολοσσό Amazon, έναντι 13,7 δισ. δολ. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Business Insider, «η πιο μεγάλη και πιο επιθετική κίνηση που σημειώθηκε φέτος ήταν η εξαγορά της Whole Foods από την εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon».

Το θέμα όμως είναι ότι κάθε φορά που δρα η Amazon, ο κόσμος αντιδρά. Από τη μια, μέσω της συγκεκριμένης εξαγοράς η Amazon προσπαθεί να κυριαρχήσει στον χώρο του λιανεμπορίου και από την άλλη δημιουργείται η ευκαιρία από το νέο έτος για τον σχηματισμό ενός ενιαίου μετώπου κατά του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η Amazon ενδεχομένως να αποτελέσει στόχο για πολλές αμερικανικές εταιρείες που έχουν ήδη βρει τρόπους για να αντιμετωπίσουν την επέκτασή της. Μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς, ο Τζεφ Μπέζος ανήγγειλε ότι θα προσπαθήσει να αλλάξει την εικόνα της Whole Foods και να την καταστήσει περισσότερο προσβάσιμη σε χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Ως εκ τούτου, η μείωση των τιμών των προϊόντων άσκησε πίεση σε ανταγωνίστριες εταιρείες, όπως η Kroger, η οποία, μάλιστα, έχει προβεί σε εκπτώσεις στις τιμές των προϊόντων της. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε πτώση κατά 7,4% του τζίρου της μετά την αιφνίδια απόφαση μείωσης των τιμών.

Στο άκουσμα, όμως, της είδησης για την εν λόγω εξαγορά, άμεση ήταν και η απάντηση των υπόλοιπων μεγάλων ανταγωνιστριών της Amazon, δηλαδή της Target και της Walmart, οι οποίες έσπευσαν να κλείσουν συμφωνίες με την Google, προκειμένου τα προϊόντα τους να διατίθενται μέσω της υπηρεσίας Goolge Express. Στο ίδιο μήκος κύματος όμως κινούνται και μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου, οι οποίες προσεγγίζουν νεοφυείς εταιρείες, όπως η αμερικανική Instacart, με στόχο να παράσχουν υπηρεσίες που προσιδιάζουν στο μοντέλο που προωθεί η Amazon. Επίσης, η συνεργασία Amazon-Whole Foods προκάλεσε ανακατατάξεις ακόμη και στην αγορά αποθήκευσης και διαχείρισης δεδομένων (cloud-computing market), δεδομένου ότι και σε αυτόν τον κλάδο η Amazon είχε τα ηνία μέσω της υπηρεσίας Amazon Web Service. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Insider, ο μεγάλος όμιλος λιανεμπορίου Walmart απέστειλε τελεσίγραφο στους προμηθευτές του, ζητώντας τους να πάψουν να χρησιμοποιούν την Amazon Web Services και να στραφούν στις ανταγωνίστριές της, όπως η Microsoft Azure ή η Google Cloud. Ακόμη και η εταιρεία σούπερ μάρκετ Kroger πρόσφατα εξέφρασε την πρόθεση να εγκαταλείψει πλήρως τις υπηρεσίες αποθήκευσης δεδομένων που διαθέτει η Amazon.

Eν ολίγοις, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα η Amazon, μέσω της εξαγοράς της Whole Foods, κατόρθωσε να ανατρέψει την αγορά λιανικού εμπορίου και να επιφέρει ριζικές αλλαγές ακόμη και στον κλάδο τεχνολογίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή