Η Shandong Ruyi, νέα δύναμη στον κλάδο ειδών πολυτελείας

Η Shandong Ruyi, νέα δύναμη στον κλάδο ειδών πολυτελείας

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Πεκίνο αποφάσισε προ μηνών να βάλει φρένο στις επιθετικές εξαγορές ξένων επιχειρήσεων από κινεζικές. Στον τομέα, όμως, των ειδών πολυτελείας και της αγοράς μόδας η Κίνα έχει βάλει ψηλά τον πήχυ. Εθεσε στο στόχαστρό της μεγάλα ονόματα του κλάδου, τα οποία αρχίζει να αποκτά βάσει συγκεκριμένου σχεδίου. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, η δυναμική επέκταση της κινεζικής εταιρείας ειδών πολυτελείας Shandong Ruyi έχει αρχίσει να θορυβεί κολοσσούς του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των τριών μεγαλύτερων οίκων που κυριαρχούν στην αγορά: Louis Vuitton, Financiere Richemont και Kering.

Η Shandong Ruyi είναι αυτήν τη στιγμή η επικρατέστερη μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών της Bally, της ελβετικής εταιρείας δερμάτινων ειδών πολυτελείας. Σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, η κινεζική εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να καταβάλει τίμημα 700 εκατ. δολαρίων για τη φίρμα που επί δεκαετίες είναι συνώνυμο των πολυτελών και κομψών ειδών υπόδυσης. Εχει ήδη εξαγοράσει την Aquascutum, βρετανική εταιρεία γνωστή για τις καμπαρντίνες πολυτελείας, ελέγχει πλειοψηφικά πακέτα στους οίκους υψηλής ραπτικής Gieves & Hawkes και Kent & Curwen, ενώ πέρυσι δαπάνησε πάνω από 1,7 δισ. ευρώ για την εξαγορά της Lycra. Οπως εύστοχα επισημαίνει το Bloomberg, αυτό το κύμα εξαγορών παραπέμπει στην πορεία των κινεζικών κολοσσών, όπως οι Fosun, Dalian Wanda και HNA, που προ μηνών βρέθηκαν αντιμέτωποι με την αλλαγή πλεύσης του Πεκίνου και ειδικότερα με την απόφασή του να ανακόψει τις εκροές κεφαλαίων για εξαγορές ξένων επιχειρήσεων.

Η περίπτωση της Shandong Ruyi είναι, όμως, διαφορετική. Σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες εταιρείες που για λόγους γοήτρου εξαγόραζαν συστηματικά εμβληματικές εταιρείες της Δύσης και επεκτείνονταν σε ετερόκλητους τομείς, με αποτέλεσμα την υπερχρέωσή τους, η Shandong Ruyi κινείται με στρατηγική και σχέδιο, γι’ αυτό και οι κινήσεις της έχουν την πλήρη έγκριση του Πεκίνου.

Ο χώρος της μόδας και προπαντός των ειδών πολυτελείας δεν ευνοεί την εξοικονόμηση κεφαλαίων από συγχωνεύσεις και εξαγορές. Ετσι, η Shandong Ruyi, που από την εποχή της Πολιτιστικής Επανάστασης υπήρχε ως παραδοσιακό πλεκτήριο στη βιομηχανική πόλη Τζινίνγκ, γνωρίζει ότι θα μπορούσε να χάσει την πελατεία του οίκου υψηλής ραπτικής Gieves & Hawkes αν επιχειρούσε να αξιοποιήσει τα μάλλινα που παράγει η ίδια στα πλεκτήριά της. Ο πρόεδρος και κύριος μέτοχός της Κιου Γαφού έχει μεριμνήσει να εξαγοράσει μερίδια σε φημισμένες εταιρείες που καλύπτουν όλα τα στάδια της παραγωγής στον χώρο της μόδας και των ανδρικών ενδυμάτων. Στην Αυστραλία, για παράδειγμα, από όπου προμηθεύεται μάλλινα ο οίκος Gieves & Hawkes, η Ruyi έχει αγοράσει μεγάλα αγροκτήματα όπου καλλιεργεί μπαμπάκι αλλά και τη Lempriere, μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες μαλλιού στη χώρα. Οπως επισημαίνει ο συντάκτης του Bloomberg, κρίνοντας από την άνετη πρόσβαση που έχει στη χρηματοδότηση, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι με τις ευλογίες του Πεκίνου η Shandong Ruyi φτιάχνει έναν εγχώριο κολοσσό ειδών πολυτελείας μάλλον με μεγάλες φιλοδοξίες αλλά και με μεγάλες δυνατότητες. Η αύξηση των δαπανών για είδη πολυτελείας οφειλόταν κατά 75% στην Κίνα κατά το διάστημα από το 2008 έως και το 2016. Σύμφωνα με τη εταιρεία συμβούλων McKinsey & Co., έως το 2025 η δεύτερη οικονομία στον κόσμο θα αντιπροσωπεύει το 44% της παγκόσμιας δαπάνης για είδη πολυτελείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή