Χρονοδιάγραμμα δύο μηνών για το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Χρονοδιάγραμμα δύο μηνών για το λιμάνι Θεσσαλονίκης

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρεαλιστική θεωρούν στην κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ έως τα μέσα Μαρτίου. Για να γίνει όμως αυτό και να καταβάλει τα 231,9 εκατ. η κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki (DIEP, CMA, Belterra) θα πρέπει να έχει υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης (master concession) μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου με βάση την οποία ο επενδυτής θα λειτουργεί το λιμάνι.

Επιπλέον, η σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να ψηφιστεί από τη Βουλή, κάτι το οποίο εκτός απροόπτου τοποθετείται χρονικά στον Φεβρουάριο. Μέχρι την υπογραφή της σύμβασης αυτής θα πρέπει να έχει ξεκινήσει η έκτακτη γενική συνέλευση του ΟΛΘ, κάτι που θα γίνει στις 25 Ιανουαρίου, η οποία θα αλλάξει εσωτερικό κανονισμό και αριθμό μελών διοικητικού συμβουλίου στην εισηγμένη.

Σε νέα έκτακτη γενική συνέλευση, ή σε συνέχεια της πρώτης (όπως έγινε στον ΟΛΠ) θα αλλάξει και η σύνθεση της διοίκησης με την τοποθέτηση στελεχών κοινής εμπιστοσύνης επενδυτή, Δημοσίου. Αυτή η μεταβατική διοίκηση θα ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες μέχρι να διορισθούν νέα μέλη από τον νέο βασικό μέτοχο. Η συναλλαγή για τη μεταβίβαση των μετοχών θα γίνει μέσω του χρηματιστηρίου καθώς η εταιρεία είναι εισηγημένη. Βεβαίως απαιτείται η συμφωνία να περάσει και από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, διαδικασία η οποία έχει κατά πληροφορίες ξεκινήσει και εκτιμάται πως θα είναι κατά πολύ συντομότερη από αυτήν που ακολουθήθηκε στην περίπτωση του ΟΛΠ. Εντός του 2018 όμως αναμένεται να ξεκινήσουν και οι διαδικασίες για το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΘ.

Ο επενδυτής έχει δηλώσει πως προτίθεται να ξεκινήσει τις επενδύσεις άμεσα, καθώς μεταξύ άλλων ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στη συμπρωτεύουσα είναι περιορισμένος και η ανάπτυξη του λιμανιού περνάει κατ’ ανάγκην από την επέκταση του προβλήτα 6. Παράλληλα θα «τρέξει» και η ολοκληρωτική ανακαίνιση του ιστορικού κτιρίου του παλαιού τελωνείου. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ υπολογίζεται ότι μπορεί να παράγει αύξηση του ΑΕΠ έως και κατά 1,6 δισ. στο σύνολο της επόμενης δεκαετίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή