ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αυτοκίνητο

O πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ. Γιώργος Βασιλάκης σε μια αποκλειστική συνέντευξη στην «Κ» δίνει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα του κλάδου.

ΤΟΥ ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

• Για την αγορά του αυτοκινήτου και τις προοπτικές.

«Η αγορά θα συνεχίσει να ανεβαίνει και αυτό είναι θετικό! Θα πρέπει όμως να υπενθυμίσουμε ότι παρά την αύξηση των πωλήσεων, περίπου 11,7% το 2017 σε σχέση με το 2016, παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και έχει απολέσει το 70% της δυναμικής προ κρίσης. Για το 2018 αναμένουμε αύξηση των πωλήσεων και πιστεύουμε ότι θα ξεπεράσουμε το φράγμα των 100.000 μονάδων. Αισιόδοξους μας κάνει το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις έχουν αυξηθεί σε σχέση με τις εταιρικές».

• Για τα μεταχειρισμένα εισαγωγής και τι πρέπει να κάνει η πολιτεία.

«Σε ό,τι αφορά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που φέτος έφτασαν τις 42.000 αυτοκίνητα, εδώ υπάρχει πρόβλημα. Το 2011 επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όμως τα αυτοκίνητα που εισάγονται είναι Euro 4 και παλαιότερα, τα οποία απαγορεύονται να κυκλοφορούν γιατί ρυπαίνουν. Βρισκόμαστε στο Euro 6 και πλέον έχουμε αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Και τα πετρελαιοκίνητα που μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα είναι Euro 5 και Euro 6. Θα πρέπει λοιπόν να προσέχει όποιος θέλει να αγοράσει μεταχειρισμένο εισαγωγής –πέρα από το πρόβλημα αλλαγής χιλιομέτρων– και να συμβουλεύεται την εισαγωγική εταιρεία για πληρέστερο έλεγχο. Το κράτος έχει συνειδητοποιήσει το πρόβλημα και έχει καταρτίσει νομοσχέδιο που ακόμα δεν έχει ψηφιστεί, ενώ πρόκειται να δώσει λύση. Επισημαίνω πως τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισήχθησαν στη χώρα μας, στην πλειονότητά τους δεν θα πρέπει να κυκλοφορούν. Γίνονται κάποιοι έλεγχοι, όμως αν υπήρχε σφραγίδα στην άδεια κυκλοφορίας ή ακόμα η πινακίδα που παίρνει από το υπουργείο είχε χαρακτηριστικό σήμα Euro 4 κ.λπ. οι έλεγχοι θα ήταν πιο εύκολοι για την Τροχαία».

• Βενζίνη ή πετρέλαιο;

«Σχετικά με τον προβληματισμό αυτόν, υπάρχει μια λανθασμένη εντύπωση στον καταναλωτή, ότι δηλαδή θα απαγορευθούν τα πετρελαιοκίνητα. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν θα ισχύσει, αλλά θα απαγορευθούν τα παλιάς τεχνολογίας diesel που είναι πολύ ρυπογόνα».

• Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μέλλον αλλά χρειάζονται υποδομές και κίνητρα που δεν υπάρχουν.

«Η ηλεκτροκίνηση έχει μέλλον, γιατί έχει άμεση σχέση και με το περιβάλλον. Λόγω της οικονομικής κρίσης που περνάει η χώρα μας, η πολιτεία δεν ασχολείται με το θέμα περιβάλλον και μεταφορές. Παλιώνει ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων, οι έλεγχοι είναι ανεπαρκείς και τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται. Η ηλεκτροκίνηση έχει μέλλον, αφού πρόκειται για αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους, μηδενικούς θορύβους και η ζωή μιας μεγαλούπολης θα αναβαθμιστεί. Στο εξωτερικό υπάρχουν υποδομές φόρτισης σε δημόσιους χώρους, χώρους πάρκινγκ, αλυσίδες καταστημάτων κ.λπ. Ομως, το πιο σημαντικό είναι ότι δίνονται κίνητρα από το κράτος και φορολογικές ελαφρύνσεις προκειμένου να αγοράσει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εχει μέλλον το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπό ορισμένες προϋποθέσεις».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ