Ματιές στον κόσμο

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κόσμος του Τενεσί Ουίλιαμς

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Η Βιβλιοθήκη Μόργκαν της Νέας Υόρκης (225 Μάντισον) είναι ένας ναός της γνώσης και του κάλλους, και η επίσκεψη στους μουσειακούς της χώρους, στις περιοδικές εκθέσεις και στο βιβλιοπωλείο της συμπληρώνει και εμπλουτίζει τη διαμονή στη Νέα Υόρκη. Σε αυτήν την όαση του πολιτισμού, εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες μια έκθεση που θα ενδιαφέρει πολλούς, καθώς είναι αφιερωμένη στον θεατρικό συγγραφέα Τενεσί Ουίλιαμς (1911-1983). Είναι η έκθεση «Tennesse Williams: No Refuge but Writing» (Μόνο καταφύγιο το γράψιμο) που φωτίζει τη δημιουργικότητα του Τενεσί Ουίλιαμς καθώς και τη στενή σχέση που είχε με την παραγωγή των θεατρικών έργων του. Εμφαση δίνεται και στην υποδοχή αλλά και στην αντοχή στον χρόνο κάθε έργου. Ενώνοντας τα χειρόγραφά του, τα προσωπικά του ημερολόγια και τις επιστολές του μαζί με ζωγραφικούς πίνακες, φωτογραφίες, αφίσες και λήψεις από θεατρικές παραστάσεις καθώς και άλλα αντικείμενα, η έκθεση αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου και τον διαρκή αγώνα του για έκφραση του πιο μύχιου εαυτού του. Ο Τενεσί Ουίλιαμς επέδρασε με τρόπο καταλυτικό στο τοπίο του αμερικανικού θεάτρου και τα έργα του αγαπήθηκαν και ανεβάστηκαν σε δεκάδες χώρες. «Είναι σχεδόν αδύνατον να αποτιμήσει κανείς την επίδραση του Τενεσί Ουίλιαμς στο θέατρο όπως το ξέρουμε σήμερα», λέει ο Colin B. Bailey, ο διευθυντής της Morgan Library και του μουσείου. «Πίσω από τα πασίγνωστα και δημοφιλή έργα του ωστόσο, αποκαλύπτεται ένας καλλιτέχνης που πάλευε με μεγάλη δύναμη –και μερικές φορές δημοσίως– με τους προσωπικούς του δαίμονες. Η πραγματική ζωή δεν φέρνει ικανοποίηση, είχε πει κάποτε ο Ουίλιαμς σε μια συνέντευξή του, γι’ αυτό δημιούργησε με τα έργα του φανταστικούς κόσμους. Το γράψιμο ήταν το καταφύγιό του». Η έκθεση στη Νέα Υόρκη επιχειρεί μια σφαιρική προσέγγιση στον κόσμο του Τενεσί Ουίλιαμς, γι’ αυτό και υπάρχουν προγραμματισμένες κινηματογραφικές προβολές για τις κυριότερες ταινίες που έχουν γίνει από μεταφορά στην οθόνη των θεατρικών του έργων, όπως το «Λεωφορείον ο πόθος» του Ηλία Καζάν (1951) με τον Μάρλον Μπράντο και τη Βίβιαν Λι ή τη «Λυσσασμένη Γάτα» του Ρίτσαρντ Μπρουκς (1958) με τον Πολ Νιούμαν και την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Η έκθεση θα παραμείνει σε λειτουργία έως τις 13 Μαΐου.

ΛΟΝΔΙΝΟ

Ροντέν και Αρχαία Ελλάδα

H νέα έκθεση στο Βρετανικό Μουσείο, που θα εγκαινιαστεί στις 26 Απριλίου, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς φέρνει κοντά τα γλυπτά του Ροντέν με τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Το 1881, ο Ροντέν είχε επισκεφθεί το Βρετανικό Μουσείο και είχε συγκινηθεί ιδιαίτερα με το κάλλος και την αρμονία των ελληνικών γλυπτών. Εκτοτε, αποτέλεσαν σταθερή πηγή έμπνευσης για τα γλυπτά του. Η επίδραση των Μαρμάρων του Παρθενώνα στον Ροντέν φαίνεται και στα ακέφαλα γλυπτά του.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Ο Ντένις Κουέιντ αφηγείται

Μία νέα ηχητική έκδοση του μυθιστορήματος του Τομ Γουλφ «The Right Stuff» σφραγίζεται από τη φωνή του ηθοποιού Ντένις Κουέιντ. Το βιβλίο, που έχει θέμα διαστημικά προγράμματα στο ακρωτήρι Κένεντι, κυκλοφόρησε το 1979 και η επιλογή του δημοφιλούς ηθοποιού βασίζεται στο γεγονός ότι ο Κουέιντ πρωταγωνίστησε στην κινηματογραφική μεταφορά του «The Right Stuff» το 1983. Επαιζε τον ρόλο του αστροναύτη Γκόρντον Κούπερ με συμπρωταγωνιστές τον Εντ Χάρις και τον Σαμ Σέπαρντ.

ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ

Στην Πινακοθήκη Ουφίτσι

Αυτή η φωτογραφία με μία επισκέπτρια δίπλα στην «Κοιμώμενη Αριάδνη» είναι από το εσωτερικό της περίφημης Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία. Είναι μέρος της επικοινωνιακής πολιτικής του μουσείου με την ευκαιρία της αποκάλυψης του Vasari Auditorium αλλά και των νέων αιθουσών της Νέας Πινακοθήκης Ουφίτσι, αποτέλεσμα μεγάλης αρχιτεκτονικής ανάπλασης. H ιδέα της ανακαινισμένης Πινακοθήκης χρονολογείται εδώ και δεκαετίες. Ορόσημο ήταν η πλημμύρα του 1966.

ΜΠΕΒΕΡΛΙ ΧΙΛΣ

Ο Ντέιμιαν Χερστ στην Gagosian

Η νέα έκθεση του 53χρονου Βρετανού Ντέιμιαν Χερστ αναμένεται στην Gagosian του Μπέβερλι Χιλς την 1η Μαρτίου. Η έκθεση με τίτλο «Veil Paintings», ένα χρόνο μετά την τελευταία έκθεση στην Gagosian του Χονγκ Κονγκ, φέρνει στο προσκήνιο νέα έργα. Ο Ντέιμιαν Χερστ θεωρείται από τους πιο επιδραστικούς σύγχρονους καλλιτέχνες εδώ και 30 χρόνια από τότε που με την πρώτη του έκθεση «Frieze» έδειξε τη δύναμη της δημιουργίας του ορίζοντας το πνεύμα μιας νέας γενιάς καλλιτεχνών.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Ο φωτογράφος Ουίλιαμ Εγκλεστον

Εχει ένα τεράστιο κοινό που τον ακολουθεί πιστά, σε κάθε του έκθεση, ο Αμερικανός 79χρονος φωτογράφος Ουίλιαμ Εγκλεστον. Και τώρα με τη νέα του έκθεση στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης (από 14 Φεβρουαρίου), με τίτλο «Los Alamos», ο Εγκλεστον εξακολουθεί να θεωρείται ο σπουδαιότερος εισηγητής της έγχρωμης φωτογραφίας κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60. Η έκθεση παρουσιάζει 75 φωτογραφίες της περιόδου 1965-1974, για πρώτη φορά ως σύνολο στη Νέα Υόρκη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή