ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κοινωνικά δίκτυα δέχονται πίεση από διαφημιζόμενους

BLOOMBERG, REUTERS

Σε έντονο ύφος, η Unilever προειδοποίησε τις ψηφιακές πλατφόρμες (Facebook, Google, Twitter) ότι είναι έτοιμη να διακόψει τις διαφημίσεις της σε αυτές επειδή δεν προστατεύουν επαρκώς τα παιδιά και προωθούν περιεχόμενο το οποίο λειτουργεί διχαστικά για την κοινωνία. Ο βρετανο-ολλανδικός όμιλος καταναλωτικών αγαθών, ο οποίος κάνει από τις υψηλότερες διαφημιστικές δαπάνες στα κοινωνικά δίκτυα και στις ψηφιακές πλατφόρμες, εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες για το «διαδικτυακό τοξικό περιεχόμενο».

Η Unilever αναφερόταν στις ψευδείς ειδήσεις, αλλά και στα άρθρα, στο οπτικοακουστικό υλικό και στις πληροφορίες που υποδαυλίζουν το μίσος και προάγουν τον σεξισμό, τη μισαλλοδοξία, καθώς και ακραίες ιδέες και συμπεριφορές. «Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επενδύουμε σε πλατφόρμες και κοινωνικά δίκτυα που δεν κατορθώνουν να προσφέρουν επαρκή προστασία στα παιδιά μας, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούν το μίσος μεταξύ των μελών της κοινωνίας», τόνισε μιλώντας σε συνέδριο χθες ο γενικός διευθυντής Μάρκετινγκ της Unilever, Κιθ Γουίντ. Ειδικότερα, όπως διευκρίνισε, «η εταιρεία του θέτει ως προτεραιότητα το να διοχετεύει κεφάλαια για διαφημιστικούς σκοπούς σε πλατφόρμες και κοινωνικά δίκτυα που λειτουργούν με υπευθυνότητα και έχουν ως γνώμονα το να επιφέρουν θετικές αλλαγές στην κοινωνία». Το 2017, η Unilever διοχέτευσε 7,7 δισ. ευρώ στο μάρκετινγκ και στη διαφήμιση των προϊόντων της σε όλο τον κόσμο. Με αυτό το κριτήριο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διεθνώς, με πρώτη την αμερικανική Procter & Gamble.
Προθέσεις

Ο Κιθ Γουίντ έκανε σαφείς τις προθέσεις της Unilever και στις προσωπικές επαφές που είχε με τους εκπροσώπους των κοινωνικών δικτύων Facebook και Twitter, καθώς και της Google. Στις αρχές Ιανουαρίου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εκθεσης Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Ειδών στο Λας Βέγκας, επανέλαβε με κάθε λεπτομέρεια το σκεπτικό της Unilever σε κάθε έναν εκπρόσωπο ξεχωριστά. «Είναι ζωτικής σημασίας τα εμπορικά σήματα, τα οποία συναπαρτίζουν τον όμιλό μας, να είναι ορατά και να διαφημίζονται σε ένα ψηφιακό περιβάλλον ασφαλές και κατάλληλο, σύμφωνα με τα δικά μας κριτήρια», προσέθεσε ο γενικός διευθυντής Μάρκετινγκ της Unilever. «Αυτό σημαίνει ότι δεν διαφημίζονται σε πλατφόρμες που δεν έχουν θετική κοινωνική συνεισφορά και δεν παρέχουν προστασία στους πιο ευάλωτους χρήστες, όπως είναι τα παιδιά».

Eπιπλέον, το θέμα της προστασίας των χρηστών στο ψηφιακό περιβάλλον απασχόλησε και τη Δικαιοσύνη στη Γερμανία. Σύμφωνα με απόφαση δικαστηρίου του Βερολίνου, οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις απορρήτου του Facebook και η χρήση προσωπικών δεδομένων είναι αντίθετες με τον νόμο περί προστασίας δεδομένων. Το δικαστήριο έκρινε ότι το Facebook συλλέγει και χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα για διαφημιστικούς και άλλους εμπορικούς λόγους χωρίς να παρέχει επαρκείς πληροφορίες στα μέλη του και χωρίς να έχει τη συγκατάθεσή τους στο πώς και πότε τα χρησιμοποιεί. Στη γερμανική Δικαιοσύνη είχε προσφύγει γι’ αυτό το θέμα η Ομοσπονδία των Γερμανικών Ενώσεων Καταναλωτών (VZBV). Αφότου εκδόθηκε η απόφαση, το Facebook δήλωσε ότι θα την εφεσιβάλει, αλλά και ότι θα βελτιώσει, ουσιαστικά, τις ρυθμίσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ