ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήθηκε ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2017

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Τουρισμός

Η αύξηση της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια (2013-2017) συνέβαλε σημαντικά στην ενίσχυση των εσόδων των ξενοδοχειακών καταλυμάτων, σύμφωνα με την κλαδική μελέτη «Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις» που εκπόνησε η ICAP Group. Οπως επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP Group και συντάκτης της μελέτης, ο τζίρος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (πολυτελείας, Α΄ και Β΄ κατηγορίας) παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 3% το 2017 σε σύγκριση με το 2016. Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα των ξενοδοχείων πολυτελείας εμφάνισαν άνοδο 3,5% και των ξενοδοχείων Α΄ κατηγορίας άνοδο περίπου 4%. Σημειώνεται ότι τα ξενοδοχεία Α΄ κατηγορίας κάλυψαν το 2017 το μεγαλύτερο ποσοστό του συνόλου της αγοράς (περίπου το 44%). Πιο ήπια ήταν η πορεία των εσόδων στα ξενοδοχεία Β΄ κατηγορίας, όπου σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 1%.

Οι ξένοι τουρίστες αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους πελάτες των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων καθώς πάνω από το 80% του συνόλου των διανυκτερεύσεων πραγματοποιείται από αλλοδαπούς. Ετσι, το 2016 το σύνολο των ξένων επισκεπτών έφθασε σε νέα επίπεδα ρεκόρ και διαμορφώθηκε στα 26 εκατ. επισκέπτες. Σύμφωνα με στοιχεία του 2016, σε όλα τα ξενοδοχειακά καταλύματα της χώρας πραγματοποιήθηκαν περίπου 80 εκατ. διανυκτερεύσεις ενώ η μέση πληρότητα όλων των ξενοδοχείων ετησίως ανήλθε στο 50,1% το 2016 έναντι 49,1% το 2015.

Σύμφωνα με την ICAP Group, από το 2004 και μετά, οι ξενοδοχειακές υποδομές έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά, καθώς πολλές από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις ανακαινίστηκαν ενώ νέες μονάδες άρχισαν να αναδύονται στην αγορά. Ωστόσο, η εξάρτηση των επιχειρήσεων από τους μεγάλους διεθνείς τουριστικούς οργανισμούς (tour operators) καθώς και τα διαρθρωτικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού (εποχικότητα, γεωγραφική συγκέντρωση) αποτελούν μία από τις αδυναμίες του κλάδου. Οπως αναφέρει η ICAP Group, η ανάπτυξη νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η προσέλκυση τουριστών από νέες αναδυόμενες αγορές, η αναβάθμιση των υποδομών και η διαφημιστική προβολή της χώρας συνιστούν ευκαιρίες για την ενίσχυση της ελληνικής τουριστικής αγοράς.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ