ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αντιπαράθεση για το νέο Πανεπιστήμιο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μεγάλη χαμένη ευκαιρία που θυσιάζεται στον βωμό του εύκολου λαϊκισμού, χαρακτήρισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή, χθες, τη δημιουργία νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, όπως αυτή προβλέπεται από νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, η ψήφιση του οποίου μετατέθηκε για τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, λόγω μιας νομοτεχνικής βελτίωσης που κρίθηκε απαραίτητη.

«Η ιδέα είναι σωστή, αλλά την υλοποιείτε με τελείως λανθασμένο τρόπο», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. «Είναι μια αποσπασματική νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία δεν εντάσσεται σε κανένα συνολικό πλαίσιο εξορθολογισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της σύνδεσής της με την αγορά εργασίας», συνέχισε για να προσθέσει: «Εχετε φέρει ένα νομοσχέδιο απροετοίμαστο, το οποίο κατά την άποψή μας δεν έχει σχέση με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Τρέχετε για να προλάβετε τα μηχανογραφικά δελτία των φετινών τελειοφοίτων Λυκείου. Είναι γραμμένο στο πόδι και υλοποιείται, με τον τρόπο αυτό, μόνο και μόνο για να μαζέψετε ψήφους». Ο πρόεδρος της Ν.Δ. τόνισε, στο πλαίσιο αυτό: «Για εμάς η προτεραιότητα είναι ξεκάθαρη: Ουσιαστική ενίσχυση της Τεχνολογικής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Είναι η τάση στην οποία κινείται η Ευρώπη και ο κόσμος. Με προγράμματα σπουδών προσανατολισμένα στην πρακτική εφαρμογή σε όλα τα γνωστικά πεδία. Η πραγματική προστιθέμενη αξία της ενοποίησης δύο ιδρυμάτων είναι η δημιουργία, για πρώτη φορά στη χώρα μας –και αυτή είναι η ευκαιρία την οποία αφήνετε να πάει χαμένη– ενός Πρότυπου Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών στη Δυτική Αττική. Ενός πανεπιστημίου που μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να γίνει πρότυπο για όλα τα Βαλκάνια, ένα από τα καλύτερα της Ευρώπης. Το όραμά μου θα ήταν να γίνει η υποβαθμισμένη Δυτική Αττική μήτρα νέων ιδεών και τεχνολογιών, με επίκεντρο το νέο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών».

Ο υπουργός Παιδείας απαντώντας υποστήριξε ότι οι διαφορές ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και στη Ν.Δ. είναι «χαώδεις», και σημείωσε ότι η άποψη που εξέφρασε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ουσιαστικά οδηγεί, στην υλοποίησή της, σε ένα «ταξικό πανεπιστήμιο». «Ποιο είναι το κόλπο; Λες ότι θέλω να κάνω Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, δηλαδή πανεπιστήμιο για την αγορά εργασίας για τη “δευτεράντζα”, για τα παιδιά που δεν πρέπει να πηγαίνουν πανεπιστήμιο. Στα ελληνικά ξέρετε πώς λέγεται αυτό; Ταξικό πανεπιστήμιο. Ταξική τριτοβάθμια εκπαίδευση», είπε και συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να χωρίζει σε ομάδες την κοινωνία.

Κατά τα λοιπά, ο κ. Γαβρόγλου επέμεινε στην ορθότητα της διάταξης για τη σταδιακή υποχρεωτική ένταξη των παιδιών ηλικίας 4 ετών στα νηπιαγωγεία, ενώ με το νομοσχέδιο προωθήθηκε και η προαναγγελθείσα διάταξη για τις μετεγγραφές φοιτητών οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. «Καμία οικογένεια δεν θα συντηρεί πάνω από ένα σπίτι εκτός από το δικό της», είπε ο υπουργός Παιδείας αναφορικά με τη δυνατότητα που θα δίδεται σε οικογένειες με περισσότερα από ένα παιδιά για μετεγγραφές, ώστε να μη φοιτούν σε διαφορετικές πόλεις. Ωστόσο, δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη, όπως παραδέχθηκε, για οικογένειες που έχουν χαμηλό εισόδημα με ένα παιδί.

Σχολεία στις φυλακές

Εν τω μεταξύ, με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου προβλέπεται η ίδρυση σχολείων (σ.σ. πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας καθώς και τεχνικής εκπαίδευσης) σε όλες τις φυλακές της χώρας. Σε κάθε φυλακή θα οριστεί ένας μόνιμος εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα λειτουργεί ως σύμβουλος-συντονιστής και ανάλογα με τις ανάγκες των κρατουμένων θα εισηγείται τη δημιουργία των απαραίτητων μονάδων. Τα σχολεία θα στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό του υπουργείου Παιδείας, αναπληρωτές αλλά και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς. Σημειωτέον ότι ήδη λειτουργούν έξι Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στις φυλακές (Χανιά, Νιγρίτα, Μαλανδρίνο, Κέρκυρα, Δομοκός και Νοσοκομείο Κορυδαλλού), καθώς και τρία Δημοτικά (Κομοτηνή, Θήβα, Ναύπλιο).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ