ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οριακή αύξηση κατά 0,1% του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οριακή αύξηση 0,1% σημείωσε ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο του 2018, επανερχόμενος σε φάση πληθωρισμού, μετά το αρνητικό πρόσημο που είχε καταγράψει τον Ιανουάριο του 2018. Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή αποδίδεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) στις ακόλουθες μεταβολές:

• Αύξηση κατά 6,2% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» λόγω ανόδου κυρίως των τιμών στον καπνό κατά 8,9%. Υπενθυμίζεται ότι οι καπνοβιομηχανίες προχώρησαν το καλοκαίρι του 2017 σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων καπνού, μετακυλίοντας την τελευταία αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης που είχε γίνει στα τέλη του 2016.

• Αύξηση κατά 1,3% στην ομάδα «Ενδυση και υπόδηση».

• Αύξηση 0,1% στην ομάδα «Υγεία» λόγω ανόδου κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα (0,9%), νοσοκομεία και κλινικές (0,7%). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε παραϊατρικές και οδοντιατρικές υπηρεσίες (2,2% και 1,2% αντιστοίχως).

• Αύξηση 2,8% στην ομάδα «Μεταφορές» λόγω ανόδου κυρίως των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια (κατά 22,7%). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στη βενζίνη (κατά 0,3%), συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (1,7%).

• Αύξηση 0,2% στην ομάδα «Εκπαίδευση» λόγω κυρίως ανόδου των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• Αύξηση 1,1% στην ομάδα «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πέντε μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σε ετήσια βάση σημειώθηκαν στα αεροπορικά εισιτήρια (22,7%), στο ελαιόλαδο (15,4%), στον καπνό (8,9%), στα ξενοδοχεία (8,7%) και στον καφέ (4%). Τόσο στα ξενοδοχεία όσο και στον καφέ οι αυξήσεις συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με την επιβολή έμμεσων φόρων.

Μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στις ακόλουθες ομάδες προϊόντων και υπηρεσιών:

• 1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω μείωσης των τιμών σε ψωμί και δημητριακά (0,5%), νωπά ψάρια (1,1%), νωπά φρούτα (1,6%), τυριά (2,8%), νωπά λαχανικά (16,6%) και πατάτες (13,9%).

• 1,7% στην ομάδα «Στέγαση» λόγω κυρίως της μείωσης των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο.

• 0,1% στην ομάδα «Επικοινωνίες».

• 1,4% στην ομάδα «Αναψυχή - πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω μείωσης των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υπολογιστές.

• 2,3% στην ομάδα «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω μείωσης των τιμών σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας και ασφάλιστρα αυτοκινήτων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ