ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελλειψη πιλότων και μηχανικών στη Ryanair

Το πρόγραμμα των πιλότων της Ryanair είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο, διότι πραγματοποιούν περίπου έξι πτήσεις την ημέρα, ενώ αναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιοι τον καφέ που πίνουν εν πτήσει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αντιμέτωπη με σοβαρές ελλείψεις προσωπικού βρίσκεται το τελευταίο χρονικό διάστημα η αεροπορική εταιρεία Ryanair, η οποία έχει κατά καιρούς δεχθεί κριτική για τη σκληρότητα που επιδεικνύει απέναντι στο προσωπικό της, κυρίως στους πιλότους της. Γι’ αυτό και αναγκάζεται να στραφεί σε χώρες εκτός Ευρώπης, προκειμένου να βρει πιλότους που θα καλύψουν τα κενά όσων φεύγουν. Παρότι ο Μάικλ Ο’ Λίρι, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, τελευταία δεν φείδεται φιλοφρονήσεων για τους πιλότους, το πρόγραμμά τους είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο, διότι πραγματοποιούν περίπου έξι πτήσεις την ημέρα, ενώ αναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιοι τον καφέ που πίνουν εν πτήσει. Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg, αρκετοί εξ αυτών εργάζονται ως εξωτερικοί συνεργάτες, κάτι που σημαίνει ότι οι ίδιοι αναλαμβάνουν τα έξοδα για την αγορά της στολής τους αλλά και για την παρακολούθηση πτητικών σεμιναρίων.

Ως εκ τούτου, προκειμένου να καλύψει τις ελλείψεις προσωπικού, η Ryanair έχει ξεκινήσει να αναζητεί υποψήφιους πιλότους και μηχανικούς σε άλλες χώρες. Η εταιρεία, λοιπόν, στέλνει άτομα που αναλαμβάνουν το κομμάτι της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού στην Αφρική, στη Λατινική Αμερική αλλά και σε χώρες της Μέσης Ανατολής, για να εντοπίσουν υποψηφίους, κατάλληλους για τις προαναφερθείσες θέσεις. Η επιλογή αυτών των περιοχών οφείλεται στο γεγονός ότι οι εγχώριοι αερομεταφορείς προσπαθούν να μειώσουν το κόστους τους απολύοντας πεπειραμένους πιλότους. Οσοι, λοιπόν, εκτοπίζονται κεντρίζουν αυτομάτως το ενδιαφέρον της Ryanair. Σύμφωνα με το Bloomberg, πέρυσι η εταιρεία πραγματοποίησε συνεδριάσεις στο Κέιπ Τάουν, στο Αμπου Ντάμπι, στο Ρίο ντε Τζανέιρο και σε άλλες πόλεις, προκειμένου να προσλάβει δυσαρεστημένους πιλότους της South African Airways, της Etihad Airways και άλλων εταιρειών. Ο CEO της Ryanair αναγνωρίζει, μάλιστα, σε δηλώσεις του στο Bloomberg ότι υπάρχει έλλειψη μηχανικών και πιλότων παντού στην Ευρώπη. Ωστόσο, οι προοπτικές που δίνει η εταιρεία αποτιμώνται θετικά από τους νέους υποψήφιους πιλότους.

Ατομα που έχουν εργαστεί στη South African Airways αναγνωρίζουν ότι η εργασιακή σταθερότητα που προσφέρει η Ryanair αποτελεί μεγάλο προνόμιο για την εταιρεία. Σημειώνεται ότι η SAA έχει καταγράψει από το 2011 μείωση στην κερδοφορία της, τον τελευταίο χρόνο κατάργησε τουλάχιστον δύο πτήσεις εξωτερικού, μείωσε τον αριθμό των εσωτερικών πτήσεων και δέχθηκε την κρατική διάσωση. Αντιθέτως, η Ryanair προσλαμβάνει περίπου 1.000 πιλότους ετησίως, ενώ φέτος σχεδιάζει να προσθέσει 50 αεροπλάνα στον στόλο της, που αποτελείται από 430 τζετ. Επίσης, σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία αναμένεται να αυξήσει φέτος τα κέρδη προ φόρων στο 1,6 δισ. ευρώ, ενώ στοχεύει και σε αύξηση της επιβατικής κίνησης, εκτιμώντας ότι ο αριθμός των επιβατών θα διαμορφωθεί στους 200 εκατ. ετησίως έως το 2024 έναντι 130 εκατ πέρυσι. «Φαίνεται ότι η εταιρεία είναι πολύ πιο ισχυρή σε σχέση με αυτήν όπου βρίσκομαι αυτή τη στιγμή», επισημαίνει στο Bloomberg ο Φρανσουά Νορτζί, μηχανικός, υπεύθυνος για τη συντήρηση αεροσκαφών στη SAA. «Στη Ryanair έχεις τη δυνατότητα να συντηρείς περισσότερα αεροπλάνα», αναφέρει ο ίδιος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ