ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση της επενδυτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία

BLOOMBERG, REUTERS

Η διάθεση των καταναλωτών στην Ευρωζώνη δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί από τη γενικότερη πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γερμανία

Καταβαραθρώθηκε η εμπιστοσύνη των Γερμανών επενδυτών τον Μάρτιο. Βασικός παράγοντας της εξέλιξης αυτής θεωρείται ο επαπειλούμενος εμπορικός πόλεμος, που φαίνεται πως ετοιμάζονται να ξεκινήσουν οι ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η επενδυτική εμπιστοσύνη αποδυναμώθηκε στα χαμηλότερα επίπεδά της από τον Σεπτέμβριο και μετά. Σύμφωνα με το Κέντρο Ευρωπαϊκών Οικονομικών Ερευνών ZEW, ο δείκτης προσδοκιών των επενδυτών στη Γερμανία υποχώρησε στις 5,1 μονάδες τον Μάρτιο από τις 17,8 τον Φεβρουάριο. Οι αναλυτές εκτιμούσαν ότι ο δείκτης θα διαμορφωθεί στις 13 μονάδες. «Οι ανησυχίες για τον εμπορικό πόλεμο, καθώς και το ισχυρό ευρώ έναντι του δολαρίου, που καθιστά ακριβότερες τις εξαγωγές, προβληματίζουν τους Γερμανούς επενδυτές», αναφέρει το ZEW.

Αγορές

Aντιθέτως, αμετάβλητη παρέμεινε τον Μάρτιο η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Ευρωζώνη στις 0,1 μονάδες, βάσει προκαταρκτικών στοιχείων. Στα ίδια επίπεδα είχε κινηθεί και τον Φεβρουάριο, κι αυτό δείχνει ότι η διάθεση των καταναλωτών δεν είχε επηρεαστεί από τη γενικότερη πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα.

Σύμφωνα με αναλυτές, οι οποίοι είχαν συμμετάσχει σε σχετική έρευνα του πρακτορείου Reuters, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ευρωζώνη αναμενόταν να διαμορφωθεί στις 0,0 μονάδες και, τελικά, ανήλθε στις 0,1 μονάδες. Βάσει προκαταρκτικής εκτίμησης, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο σύνολο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο παρέμεινε στα ίδια επίπεδα των -0,3 μονάδων. Εχοντας όλα αυτά κατά νου, φαίνεται ότι η διάθεση των καταναλωτών στην Ευρωζώνη δεν επηρεάστηκε από δυσμενείς παράγοντες. Μεταξύ αυτών μπορούμε να αναφέρουμε την αβεβαιότητα για τις πιθανές μεταρρυθμίσεις στην Ευρωζώνη, τις εξελίξεις στην Ιταλία μετά τις εκλογές, και έως ότου σχηματισθεί νέα κυβέρνηση, καθώς και το ενδεχόμενο ενός εμπορικού πολέμου. Ισχυρότερο αντίκτυπο στην καταναλωτική συμπεριφορά είχε η βελτίωση της ευρωπαϊκής οικονομίας σε συνδυασμό με την κάμψη της ανεργίας. Ο σχετικός δείκτης σε επίπεδο Ευρωζώνης έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα εννέα ετών. Κι αυτό σημαίνει ότι έως έναν βαθμό τα εισοδήματα των Ευρωπαίων έχουν βελτιωθεί και οι ίδιοι μπορούν να προβαίνουν σε αγορές.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ