ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κανονικά οι εξαγωγές από Λιμένα Θεσσαλονίκης, υποστηρίζουν οι τελωνειακοί

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οχι μόνο δεν υπήρξε καμία εκτροπή της υφιστάμενης εμπορευματικής διακίνησης, αλλά αντιθέτως αυτή αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης με 16ωρη (αντί 24ωρης) λειτουργία της πύλης 16 του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Αυτό υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΤΥΕ), απαντώντας στους ισχυρισμούς επιχειρηματικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, που διαμαρτύρονται επανειλημμένως για καθυστερήσεις στις εξαγωγές από την πλέον των έξι μηνών αναστολή της νυχτερινής βάρδιας. Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει η ΟΤΥΕ, τα εγχώρια προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια παρουσιάζουν από τον Οκτώβριο αυξητική τάση αντί να μειώνονται. Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2017 αυξήθηκαν κατά 1,88% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, ενώ τον Φεβρουάριο του 2018 η αύξηση σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2017 έφτασε να είναι της τάξης του 33,28%.

Στην ίδια ανακοίνωση, η ΟΤΥΕ κάνει λόγο για συγκεκριμένους φορείς, «οι οποίοι σταθερά δημοσιοποιούν παρελκυστικές και αναληθείς απόψεις με στόχο να σπιλώσουν και να συκοφαντήσουν τον πλέον των έξι μηνών δίκαιο αγώνα των υπαλλήλων στο Α΄ Τελωνείο Θεσσαλονίκης και κατ’ επέκταση τον τελωνειακό κλάδο».

Η ΟΤΥΕ υποστηρίζει, επίσης, ότι η μη παροχή εργασίας των τελωνειακών στην τρίτη βάρδια (από τις 10 μ.μ. έως τις 6 π.μ.) δεν σημαίνει μη λειτουργία του λιμανιού. Μάλιστα, ο μέσος όρος κινήσεων των γερανογεφυρών είναι κατά πολύ μεγαλύτερος από το υπόλοιπο 16ωρο. «Η ΟΛΘ Α.Ε. από τον πρώτο μήνα της απεργίας έχει προσαρμόσει τις εργασίες της, έχοντας πλέον τη δυνατότητα μερικής προσωρινής εναπόθεσης 120 και πλέον εμπορευματοκιβωτίων ανά ημέρα, αριθμός αρκετός ώστε να μη σταματά τις εργασίες της κατά την τρίτη βάρδια», σημειώνει η ΟΤΥΕ και προσθέτει ότι οι όποιες διορθωτικές κινήσεις πρέπει να έχουν ως στόχευση τις πρωινές και απογευματινές ώρες που οι κινήσεις υστερούν κατά πολύ. Τέλος, η ΟΤΥΕ επισημαίνει ότι οι υπάλληλοι που εργάζονται στην πύλη 16 εξυπηρετούν την κίνηση σε αυτήν επί 16 συνεχείς ώρες καθημερινά, ήτοι 112 ώρες εβδομαδιαίως, χρόνος αρκετός για να καλύψει τις ανάγκες. Δηλώνει, δε, ότι ο εν λόγω χρόνος είναι πολύ μεγαλύτερους του αντίστοιχου χρόνου λειτουργίας της πύλης Ελεύθερης Ζώνης του Λιμένος Πειραιώς, ο οποίος συνολικά λειτουργεί 73 ώρες την εβδομάδα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ