ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Σχέδιο προώθησης ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό

Επιθετικότερη πολιτική στην προώθηση των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό ακολουθεί στο εξής το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, μέσω ενός οργανωμένου σχεδίου. Οπως είπε χθες ο διευθυντής του φεστιβάλ Μιχάλης Δημόπουλος, ανάμεσα στις προτεραιότητες του φεστιβάλ δεν είναι μόνο να συλλέγει και να παρουσιάζει ό,τι πιο προοδευτικό από τον διεθνή κινηματογράφο, αλλά και να προωθεί τις ελληνικές ταινίες στο εξωτερικό. «Μέσω του φεστιβάλ πολλές ελληνικές ταινίες ταξίδεψαν στο εξωτερικό», είπε. «Φέτος που ο όγκος έχει μεγαλώσει αισθητά και στο φεστιβάλ αναμένεται να προβληθούν τουλάχιστον 30 νέες ελληνικές ταινίες, αλλάζουν και οι απαιτήσεις της προώθησής τους».

Το σχέδιο οργάνωσης του τμήματος προώθησης της ελληνικής ταινίας ανέλαβε η σκηνοθέτις Λουκία Ρικάκη, ενώ από το τέλος Αυγούστου θα λειτουργήσει το τμήμα ελληνικού προγράμματος του φεστιβάλ, όπου θα μπορούν να απευθύνονται οι Ελληνες σκηνοθέτες και παραγωγοί. Ηδη έχουν εκδοθεί οι αιτήσεις συμμετοχής και ο κανονισμός διεξαγωγής του φεστιβάλ, ενώ η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, της κόπιας και του πιστοποιητικού ελληνικότητας θα λήξει -χωρίς παράταση- στις 30 Σεπτεμβρίου. Σε ό,τι αφορά άλλες δράσεις του φεστιβάλ για την προώθηση της ελληνικής ταινίας στο εξωτερικό, φέτος θα κληθούν 110 ξένοι δημοσιογράφοι και 50 αγοραστές, διανομείς και διευθυντές φεστιβάλ απ' όλο τον κόσμο για να γνωρίσουν την ελληνική κινηματογραφική παραγωγή. Στο πλαίσιο της πολιτικής της προώθησης των ελληνικών ταινιών, η παραγωγή του 2001 θα παρουσιαστεί σε δίγλωσση έκδοση σε συνεργασία με το Κέντρο Κινηματογράφου, ενώ οι ξένοι προσκεκλημένοι του φεστιβάλ θα συναντηθούν σε ειδική εκδήλωση με τους Ελληνες σκηνοθέτες και παραγωγούς. Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ (9-18 Νοεμβρίου), στην καθημερινή εφημερίδα «Πρώτο πλάνο» θα υπάρχει ένα τετρασέλιδο αφιερωμένο αποκλειστικά στις ελληνικές ταινίες και παράλληλα θα φιλοξενούνται κείμενα προσωπικοτήτων, καλεσμένων του φεστιβάλ, που θα προλογίσουν τις προβολές. Στον προϋπολογισμό του φετινού φεστιβάλ, για το τμήμα προώθησης και προβολής έχει προβλεφθεί το ποσό των 50 εκατομμυρίων δραχμών.=

Από την αρχή ώς το τέλος ήταν φανερή η πρόθεση του σκηνοθέτη να δώσει μια παράσταση, στην οποία το τραγικό μεγαλείο θα προέκυπτε αβίαστα από τη μίξη κλασικών, παραδοσιακών, ερμηνευτικών στοιχείων και σύγχρονων θεατρικών τρόπων. Οσο γίνεται πιο απλά, χωρίς υπερβολές και «δημαγωγίες» πουθενά: ούτε στις ερμηνείες ούτε στο σκηνικό ή τα κοστούμια ούτε στη μουσική ή τη χορογραφία -που καθόλου, αυτά τα τελευταία, δεν δόθηκαν με τους γνωστούς τρόπους του τραγουδιού και της ομαδικής κίνησης και εκφώνησης.

Έντυπη