ΕΛΛΑΔΑ

Ενιαία κυκλική γραμμή προτείνει η Αττικό Μετρό για τη Θεσσαλονίκη

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη λύση ενιαίας κυκλικής γραμμής, που θα συνδέει με εννέα σταθμούς και δίδυμες σήραγγες, σε μήκος 22 χιλιομέτρων συνολικά, τις δύο δυτικές επεκτάσεις προς Κορδελιό - Εύσμο και προς Νεάπολη - Σταυρούπολη, προτάσσει για τη δυτική Θεσσαλονίκη, η Αττικό Μετρό, όπως τονίστηκε στη διάρκεια της σημερινής συνάντησης εργασίας που έγινε, με τη συμμετοχή εκπροσώπων αρμόδιων φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Υπογραμμίζεται, ότι τον αρχικό πρώτο σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, για την επέκταση του Μετρό στις περιοχές δυτικά της Θεσσαλονίκης, παρουσίασαν με τις τοποθετήσεις τους ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, Γιάννης Μυλόπουλος, ο διευθυντή Στρατηγικής Ανάπτυξης της εταιρείας, Νικόλαος Μπούσουλας και ο διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης.  Βάσει αυτού, η επέκταση του μετρό στα δυτικά θα αφορά σε εννέα σταθμούς και δίδυμες σήραγγες μονής κατεύθυνσης, που συνολικά θα διανύουν 22 χλμ, ενώ μελλοντικά ενδέχεται να διασυνδεθεί με τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης του ΟΣΕ.

 Βάσει των όσων ανέφεραν οι τρεις εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό, έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες στην οδό Λαγκαδά και για τη γραμμή προς Πολίχνη, ενώ σε εξέλιξη είναι αυτές για την κατεύθυνση προς Κορδελιό - Εύοσμο. Εντός των επόμενων μηνών, Αττικό Μετρό θα τεκμηριώσει τον σχεδιασμό της λύσης που προτείνει και εντός του 2018 θα προκηρύξει τη σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες,που αφορούν την αρχαιολογική έρευνα και τις μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφελείας.

Επίσης, για την επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο, ο κ. Μυλόπουλος, επισήμανε ότι μαζί με την επέκταση προς τα δυτικά, σχεδιάζεται να γίνει και η επέκταση προς το "Μακεδονία", υπογραμμίζοντας ότι δεν συζητείται δημόσια γιατί θα είναι κυρίως υπέργειο. Ανέφερε, ότι σχεδιάζεται η επέκταση προς το "Μακεδονία" να είναι υπόγεια, από την Μίκρα έως το ύψος της Ανωτέρας Σχολής Πολέμου, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής να είναι στο επίπεδο της οδού και να υπερυψώνεται στο ύψος του ΙΚΕΑ και μέχρι το αεροδρόμιο. Η λύση του αεροδρομίου, σύμφωνα με τον κ. Μπούσουλα, αναμένεται να είναι έτοιμη μετά το καλοκαίρι, ως προς τις βασικές τεχνικές της παραδοχές.

Τη στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και στο νέο εγχείρημα της Αττικό Μετρό για επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στα Δυτικά, εξέφρασε από την πλευρά του ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, λέγοντας ωστόσο δεν θα πρέπει να τοποθετηθούν λαμαρίνες εάν δεν εξασφαλιστεί το ποσό, ύψους άνω 1 δισ. ευρώ, που απαιτείται για την υλοποίηση του project. "Είναι αστείο να συζητάμε για ένα έργο ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, έχοντας εξασφαλισμένα μόλις 30 εκατ. ευρώ", είπε ο κ. Τζιυζικώστας, ενώ, μεταξύ άλλων, ζήτησε να κοστολογηθεί το έργο επέκτασης του μετρό στα δυτικά και από ανεξάρτητο ελεγκτή, ώστε - όπως είπε - να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των μεγάλων εκπτώσεων από πλευράς εργολάβων. Επιπλέον, σημείωσε, ότι όταν το Project μπει σε γραμμή αφετηρίας, αυτό να "τρέξει" με εργαζόμενους που θα προσληφθούν από τους όμορους δήμους.

 "Κανένα έργο δεν κατασκευάζεται, χωρίς να το σχεδιάσεις, Για να πας να ζητήσεις χρήματα, πρέπει να παρουσιάσεις το φάκελο της μελέτης και, για να το κάνεις αυτό, πρέπει να γίνουν οι πρόδρομες εργασίες, ότι δηλαδή κάνουμε τώρα. Πως θα πείσεις χωρίς το φάκελο;Δεν πάμε να κάνουμε το έργο της επέκτασης του μετρό στα δυτικά με 30 εκατ. ευρώ", τόνισε ο κ. Μυλόπουλος, απαντώντας στην περιφερειάρχη, προσθέτοντας ότι θα βρεθούν πόροι από τα κοινοτικά ταμεία, καθώς - όπως υπογράμμισε "η επόμενη εποχή θα είναι η εποχή των σιδηροδρόμων, αστικών και υπεραστικών και ήδη υπάρχει θετική διάθεση από πλευράς Ευρώπης".

 Στο μεταξύ, σε αντιπαράθεση βρέθηκαν ο κ. Τζιτζικώστας και η προϊσταμένη της Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, Πολυξένη Αδάμ - Βελένη, καθώς ο περιφερειάρχης αναρωτήθηκε για πιο λόγο δεν απασχολούνται σε τρεις βάρδιες οι αρχχαιολόγοι που εργάζονται στα εργοτάξια του μετρό. Η κ. Βελένη, επικαλέστηκε σοβαρούς επιστημονικούς λόγους - που όπως ανέφερε - απαγορεύουν τη λειτουργία των συνεργείων σε τρεις βάρδιες.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ