ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οριακή μείωση τζίρου και ζημίες το 2017 για την «Καραμολέγκος»

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις ισχυρές πιέσεις που ασκούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για παροχές και προωθητικές ενέργειες από προμηθευτές, λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού μετά την απόκτηση του δικτύου της «Μαρινόπουλος» από τη «Σκλαβενίτης», αποδίδει σε σημαντικό βαθμό η αρτοβιομηχανία «Καραμολέγκος» τη μείωση του κύκλου εργασιών και κυρίως τη μείωση του μεικτού κέρδους της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην οικονομική της έκθεση για το 2017, η οποία δημοσιοποιήθηκε χθες, η τιμή του ψωμιού ανά τεμάχιο στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε κατά 8,9% το 2017 σε σύγκριση με το 2016, καθώς ενώ η κατηγορία του σημείωσε αύξηση του όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά 5,5%, υποχώρησε κατά 3,9% σε αξία πωλήσεων. Η χρήση του 2017 έκλεισε όπως και το 2016 με ζημιές, γεγονός που οδηγεί τη διοίκηση της εισηγμένης να προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων τη μη διανομή μερίσματος.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η «Καραμολέγκος», ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε οριακή μείωση 0,8% και διαμορφώθηκε στα 75,44 εκατ. ευρώ έναντι 76,06 εκατ. ευρώ το 2016. Το μεικτό κέρδος σε επίπεδο ομίλου μειώθηκε κατά 6,8% και ανήλθε στο ποσό των 29,38 εκατ. ευρώ έναντι 31,53 εκατ. ευρώ το 2016. Οι ενοποιημένες ζημιές ανήλθαν σε 2,44 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,71 εκατ. ευρώ το 2016. Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε σε επίπεδο ομίλου στα 46,18 εκατ. ευρώ, έναντι 49,47 εκατ. ευρώ, το 2016, ενώ τα ίδια κεφάλαια του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 29,66 εκατ. ευρώ έναντι 32,44 εκατ. ευρώ το 2016. Σε μια προσπάθεια να περιορίσει, προφανώς, τις πιέσεις στο περιθώριο κέρδους της, η «Καραμολέγκος» από τον Αύγουστο του 2017 μετέβαλε τον τιμοκατάλογο και τις παροχές σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων της. Ετσι, όπως αναφέρει στην οικονομική της έκθεση, «απέκτησε αυξημένες δυνατότητες ελέγχου και μεγαλύτερη ευελιξία στις εμπορικές της κινήσεις».

Σε ό,τι αφορά την πορεία του σήματος «Κατσέλης», το οποίο επαναλάνσαρε η «Καραμολέγκος» το 2016, τον Δεκέμβριο του 2017 είχε μερίδιο αγοράς 8,7%.

Η εισηγμένη εμφανίζεται απαισιόδοξη για το 2018, αναφέροντας ότι «ξεκινά χωρίς ιδιαίτερες προοπτικές βελτίωσης, με δεδομένα τη συνεχιζόμενη οικονομική στενότητα των καταναλωτών και την αβεβαιότητα που συνδέεται με την έξοδο από το πρόγραμμα επιτήρησης». Στοχεύει, ωστόσο, σε κερδοφορία μέσω βελτιστοποίησης της εμπορικής της πολιτικής και της διεύρυνσης της ποικιλίας των προϊόντων της. Επίσης, στο τρέχον έτος η εταιρεία ξεκινά τη λειτουργία του νέου εργαστηρίου σοκολάτας και πάστας ζάχαρης, τα προϊόντα του οποίου θα διατίθενται και στη χονδρική, πέρα από το υπάρχον δίκτυο λιανικής. Προβλέπεται, δε, η προσθήκη στο δίκτυο ενός ακόμη καταστήματος με το σήμα «Απολλώνιον».

Εμφαση θα δώσει, τέλος, η «Καραμολέγκος» στη ρουμανική αγορά, στην οποία βλέπει ιδιαιτέρως θετικές προοπτικές. Ο ρυθμός ανάπτυξης το α΄ τρίμηνο του 2018 ήταν 50% σε σύγκριση με τις πωλήσεις της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ