ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η βρετανική Sainsbury’s εξαγοράζει την Αsda έναντι 8,3 δισ. ευρώ

REUTERS

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέο τοπίο στην αγορά σούπερ μάρκετ της Βρετανίας δημιουργεί η προτεινόμενη εξαγορά της Asda, τέταρτης μεγαλύτερης αλυσίδας, από τη Sainsbury’s, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη, έναντι 8,3 δισ. ευρώ. Αν εγκριθεί από τις Αρχές, η συμφωνία θα είναι η μεγαλύτερη στον κλάδο από το 2004 και είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε νέες συγχωνεύσεις και εξαγορές, καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός από το Ιντερνετ και την Amazon.

Η Walmart, που είναι η μητρική εταιρεία της Asda, θα λάβει 3,4 δισ. ευρώ σε μετρητά και μερίδιο 42% στη νέα επιχείρηση που θα προκύψει από τη συγχώνευση. Sainsbury’s και Asda θα κατέχουν μερίδιο αγοράς 31,3% έναντι 27,6% της Tesco, θα διαθέτουν 2.800 καταστήματα και θα απασχολούν 330.000 εργαζομένους. Οι δύο εταιρείες φιλοδοξούν πως η συγχώνευσή τους θα τους επιτρέψει να εξοικονομήσουν χρήματα και να αυξήσουν την αγοραστική τους δύναμη, ώστε να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις ανερχόμενες εκπτωτικές αλυσίδες σούπερ μάρκες όπως οι Aldi και Lidl, η Tesco που είχε ενισχυθεί πρόσφατα χάρη στην εξαγορά της Booker, όπως και η Amazon. Αν και δεν είναι σίγουρο πως η συμφωνία θα εγκριθεί από τις βρετανικές κανονιστικές αρχές, η μετοχή της Sainsury’s είχε κλείσει τη Δευτέρα με άνοδο 14,5%, ενώ και χθες ενισχυόταν κατά 2%. Ωστόσο, ένα σημαντικό ερώτημα είναι αν οι κανονιστικές αρχές θα αναγκάσουν τις δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ να κλείσουν καταστήματά τους σε διάφορες περιοχές. Εξίσου σημαντικό είναι πώς θα συνδυάσουν Sainsbury’s και Asda δύο διαφορετικές επιχειρηματικές κουλτούρες και διαφορετικό αγοραστικό κοινό.

Η Sainsbury’s προέρχεται από το Λονδίνο και είναι πολύ ισχυρή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η Asda έχει την έδρα της στο Λιντς και επικεντρώνεται στις χαμηλές τιμές. Η Sainsbury’s είπε τη Δευτέρα πως η συγχώνευση θα οδηγήσει σε αύξηση εσόδων σε διψήφιο ποσοστό δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας και σε συνέργειες ύψους τουλάχιστον 567 εκατ. ευρώ, που θα της επιτρέψουν να μειώσει τις τιμές των προϊόντων κατά τουλάχιστον 10%. Ομως ο αναλυτής Μπρινό Μοντεγιέν της Bernstein είπε στο Reuters ότι υπάρχει σημαντικό ρίσκο στην εκτέλεση της συμφωνίας, υπενθυμίζοντας πως όταν η Morrisons είχε εξαγοράσει τη Safeway το 2004, οι συνδυασμένες πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 28% εξαιτίας του κλεισίματος καταστημάτων, των προβλημάτων συγχώνευσης και της σύγκρουσης διαφορετικής επιχειρηματικής κουλτούρας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ