Μικρή μείωση τζίρου στο λιανεμπόριο τον Φεβρουάριο

Μικρή μείωση τζίρου στο λιανεμπόριο τον Φεβρουάριο

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οριακή μείωση σε σύγκριση με το 2017 σημείωσε ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο τόσο σε τρέχουσες όσο και σε σταθερές τιμές, ενισχύοντας την αντίληψη που επικρατεί στον εμπορικό κόσμο περί στασιμότητας στην αγορά. Οι καταναλωτές, παρά τις ελαφρώς μειωμένες τιμές, όπως φαίνεται τόσο από τα στοιχεία για τον δείκτη τιμών καταναλωτή όσο και από τα στοιχεία για τις πωλήσεις στο λιανεμπόριο, εμφανίζονται συγκρατημένοι στις αγορές τους έχοντας υποστεί βαριές απώλειες στο εισόδημά τους.

Οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις προσδοκούν μερική βελτίωση της κατάστασης την υπόλοιπη χρονιά, βασιζόμενοι στο πρόωρο καλοκαίρι και στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο κύκλος εργασιών στο λιανεμπόριο (σε τρέχουσες τιμές) υποχώρησε τον Φεβρουάριο του 2018 κατά 0,4% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2017, ενώ ο δείκτης όγκου μειώθηκε το ίδιο διάστημα κατά 0,1%. Η μεγαλύτερη μείωση στην αξία πωλήσεων εντοπίζεται στα μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων, κατά 11,1% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2017, ενώ ανάλογη είναι και η μείωση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία αυτή. Στην πραγματικότητα, μερίδα των καταναλωτών που, μετά την κατάρρευση του δικτύου της «Μαρινόπουλος» είχε στραφεί στα εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων, με τη σταδιακή επαναλειτουργία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, κυρίως από το δεύτερο εξάμηνο του 2017 κι έπειτα, επέστρεψαν εκεί. Αλλωστε, στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (στα σούπερ μάρκετ δηλαδή) παρατηρείται αύξηση του δείκτη κύκλου εργασιών και του δείκτη όγκου κατά 1,1% και κατά 2,4% αντιστοίχως.

Η δεύτερη μεγαλύτερη μείωση τζίρου σε ετήσια βάση καταγράφεται στα καταστήματα πώλησης, βιβλίων, χαρτικών και λοιπών ειδών, στα οποία συγκαταλέγονται και τα καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακού εξοπλισμού υπολογιστών και λογισμικού και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού (καταστήματα πώλησης προϊόντων τεχνολογίας). Στην κατηγορία αυτή ο δείκτης κύκλου εργασιών υποχώρησε κατά 7,6% τον Φεβρουάριο του 2018 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2017 και ο δείκτης όγκου κατά 6,1%.

Ακολουθούν τα πολυκαταστήματα, κατηγορία στην οποία ο δείκτης κύκλου εργασιών και ο δείκτης όγκου υποχώρησαν σε ετήσια βάση κατά 5,1% και 4,3% αντιστοίχως.

Στον αντίποδα βρίσκονται τα καταστήματα πώλησης επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού, στα οποία κατεγράφη αύξηση του δείκτη κύκλου εργασιών κατά 5,1% σε ετήσια βάση. Το ίδιο διάστημα, ο δείκτης όγκου αυξήθηκε περισσότερο, κατά 7,7%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή